Keesokkan harinya
JAELIN POVAku terbangun pukul 6.30. Aku bangun mcm biasa cuma harini 'ter'. Selalunya bangun sendiri. Korg,nk tahu x mlm tadi aku termimpi yg aku kawin dgn........
Woojin. Omg,x sangka yg si Woojin tu pun sweet. Aku rasa mcm nk jerit je. Aku pun x tahu la knp aku mimpi mcm tu. Kalau jadi kenyataan,korg restukn x??? Sila lh comment. Boleh la aku tahu siapa yg baik dn siapa yg jahat. Hihi.Aku bangun dari katil dn pergi mandi. Sebenarnya,aku mls nk ikut diaorg harini. Tp dh Jisung oppa dh paksa,aku x leh nk wat pape. Lagipun kalau x dgr ckp org tua,boleh jadi derhaka. Aku x nk kadi org derhaka.
Lps siap mandi,aku pack dua pasang baju untuk spare nnti. Ni pun Jaehwan oppa yg suruh.
Dh siap pack baju dn siap ii,aku turun ke bawah. Sekarang baru pukul 7. Awal lagi. Nk gi company tu pukul 8.30,jd ada lg sejam setengah.
Sampai kat bawah,aku nampak Woojin oppa tgh masak. Sejak bila dia ni rajin bangun pepagi.
"Eh,Jaelin dh bangun??"soal Woojin oppa bila ternamapk aku berdiri dpn dapur.
"Ya,dh bangun. Awal oppa bangun harini siap buat breakfast lagi. Mimpi apa mlm td???"tanyaku sambil minum segelas susu coklat.
"Entah,oppa mimpi yg kita berdua kawin. Tp masa oppa nk buat 'ehemmm' dgn Jaelin,oppa terbangun."balas Woojin oppa selamba. Hampir tersedak aku bila dgr dia jawab.
"Yahhh,oppa ni. X de mimpi lain ke ha??"marahku sambil mencubit lengannya.
"Sakit la Jaelin. Mn la oppa tahu yg akan mimpi mcm tu."jawab Woojin oppa sambil menggosok lengannya yg aku cubit.
"Padan muka."kataku lalu menjelingnya.
"Alah,x yh la nk merajuk. Oppa x tahu pun yg akan termimpi mcm tu. Yg ni pun ok lg. Tp,kalau oppa dh terbuat baru bangun x ke lg best??"balasnya dn x semena mena kena pukul dgn aku.
"Yahh,oppa ni byun la."kataku laku meninggalkan Woojin oppa keseorangan di dapur. Aku ke ruang tamu. Mcm mn la boleh termimpi benda yg sama mcm Woojin oppa?? Aku pun terbangun masa part yg Woojin oppa ckp. Aaaaaah,malunya kalau dingatkn balik."Ekk,Jaelin knp pipi merah tu???"soal Jaehwan oppa yg tetiba dtg ke ruang tamu bersana yg lain.
"Aaah,x de pape."balasku lalu menutup pipi aku yg dikatakn merah.
"Aah,kiyowo."kata Jaehwan oppa lalu tergelak. Yg lain pun sama. Aishhh,susah la kalau jd comel ni. Semua benda yg aku buat pun nk kata comel. Pelik ii."Korg jom mkn. Ujin dh buatkn ttebokki(?)dgn nasi."ajak Woojin oppa.
"Waa,sejak bila ank taman sorg ni pandai masak??"perli Sungwoon oppa. Woojin oppa hanya memalaukn Sungwoon oppa lalu masuk semula ke dapur.
"Hahahaha. Padan muka kena palau. Lain kali jgn nk kacau Woojin oppa. Kn dh kena."kataku selamba lalu berjalan ke arah dapur.Skip~
"Sedap jugak Woojin masak." kata Jisung oppa.
"Woojin mmg pandai masak cuma Woojin x nk menunjuk." kata Woojin oppa.
"Eh,kau. Riak pulak"kata Jihoon.
"Mn ada aku riak. Itu fakta,ok." balas Woojin oppa.Pon pon
"Hah,driver dh sampai. Jom"ajak Jisung oppa.
"Jom!!!!"balasku terlebih excited. X tahu kenapa. Aku org pertama yg masuk dlm van. Aku ambik duduk dekat dpn tepi tingkap."Jaelin,kenapa happy semacam jr hari ni???"soal Seongwoo oppa lalu duduk sebelah aku.
"X tahu la knp."jawabku lalu memfokuskn semula pada phone aku."Oppa cer tgk ni.."kataku sambil menunjukkan m/v Luar Biasa dari Ismail Izzani.
"Hebat x tarian dia??"soalku.
"Boleh tahan juga la. Waeyo???"balas Seongwoo oppa.
"Kalau Jaelin cover lagu ni je masa kat MAMA vileh x??"soalku lagi.
"Boleh kot. But Jaelin jgn cover je nnti. Jaelin kena buat tarian lain juga. Like popping or bgirl,yg Jaelin pandai buat." Seongwoo oppa memberi cadangan.
"Emm,betul juga tu."balasku lalu sambung main phone.Skip~
Dh sampai kat Swing ent. kitaorg terus masuk ke dlm practice room.
Semasa dlm perjalanan,kitaorg terserempak dgn Bo gum oppa. Manager diaorg.
"Oppa,chakkaman."kataku sambil mengejar Bo gum oppa yg nk masuk lif.
"Waeyo,Jaelin-shii??"soal Bo gum oppa.
"Oppa ada x no. wakil Mnet yg jumpa dgn kita haritu??"soalku.
"Ada. Wae??"jawab Bo gum oppa.
"Jaelin nk."kataku.
"Bak phone."katanya. Tanpa berfikir panjang,aku bagi phone aku kat Bo gum oppa. Dia menyambut huluran ku lalu memasukkan no.
"Nh. Oppa dh masukkn no dia dgn no oppa sekali."katanya sambil menghulurkn semula phone aku.
"Gomawo."kataku lalu berjalan semula ke arah Wanna one yg tunggu aku. Aku x suruh tunggu pon."Wae??"soal Jaehwan oppa.
"Jaelin minta no. Wakil Mnet haritu."jawabku.
"Dh jom masuk. X sabor nk tgk Jaelin menari lagi."kata Jisung oppa.
"Jgn nk buli Jaelin lg sudah."kataku lalu mengikut yg lain masuk.Skip lagi~
"Wah,penatnya."kataku lalu baring di atas lantai. Mn x penatnya,dari pukul 9 sampai pukul 12 practice. Mau x penat.
Basib x pengsan je.
"Kesian dia penat."usik Sungwoon oppa.
"Mestilah penat. 3 jam tau Jaelin practice."kataku dn masih lg cuba untuk mengaturkn nafas yg x tenang.
"Nk tido jap. Jgn nk kacau kalau x,Jaelin smackdown sapa yg kacau Jaelin."kataku panjang lebar lalu menutupkn mata. X sempat aku nk lena,aku ada rasa sepasang tgn peluk pinggang aku.
"Oppa pun nk join gak."kata Jaehwan oppa. Ya,dia yg peluk pinggang aku yg ramping. Hek,teriak pulak. Hoho.
"Kitaorg pun."kata yg lain lalu join aku dgn Jaehwan oppa tido.TBC
Hoho. Chapter ni pun pendek agi. Author publish pon sbb ada org request. Katanya bosan. Sian dia. Bosan. Hehe.Byee...
YOU ARE READING
OPPA || WANNA ONE || 《Complete》
Фанфик"Aaaaaaargh"jeritku "Yah !kenapa awak menjerit ni?"soal Daniel "Awak ni bukan Daniel yang dalam Wanna One tu ke?"soalku "Ye lah ........kenapa?"balas Daniel "Kenapa awak ada kat sini ?Awak sesat ke?"tanyaku "Mana ada saya sesat....Awak tu sebenarny...