Kto Si? Sid..

1.8K 10 6
                                    

Sedela som v škole. Úplne v poslednej lavici pri stene. Sedela som sama. Mala som opretý lokeť o operadlo chrbta stoličky a pozerala som sa pred seba do blba na bielu stenu. Biela. Bolia ma z nej oči. Taká bledá farba. Ale z tejto bielej, ktorá je v našej triede ma nebolia. Lebo ona je v rohoch čierna a nej čierne tienovanie. Vzdychla som si. Ale každý hovorí že to je čisto biela. Neverím im. Šak je jasne vidieť že to je biela s čiernymi rohmi a čiernym v tienovanim. Nevnímala som našu triednu ako nám hovorila o slovenskom jazyku. Mala som sluchátka. Síce potichu aby nikto nepočul hudbu. Položila som pravú dlaň na operadlo chrbta tej stoličky a na pravú ruku som dala ľavú a na ňu som položila hlavu. Zatvorila som oči a len dýchala. Započula som kroky ku mne a následné sadnutie.

,, Ahoj som Sid, '' započula  som tlmený hlas. Po chvíli som ucítila vánok nad mojou nohou.

Pohľad Sida:

Ježiši kriste meškám do novej školy, no mňa porazí. Utekal som rýchlo po školskej chodbe a snažil sa nájsť tretiu cé. Keď som ju našiel tak som do nej vletel. Učiteľka sa zľakla. Ukázala gestom aby som prišiel k nej. Cestou k nej som sa ospravedlnil za meškanie a obzeral som si triedu. Mala biele steny. Ucítil som pohľady na mňa a znervóznel som. Pozeralo na mňa asi dvadsaťpäť bezduchých dvojíc očí ktoré vyzerali ako kaprie oči. Vôbec nevedeli o čom učiteľka točí ale robili sa že to chápu. Zastavil som sa vedľa učiteľky. V triede tu vidím pár nabúchaných  chlapov, blondínky ale aj dievčatá s normálnym výzorom. No jedno dievča tak nevyzerala. Mala tmavomodré vlasy, ofinu a čierne okuliare.Čierne tričko s dlhým rukávom a tie rukávy vyzerali ako keby ich niekto roztrhol. Zachytil som že má čierne nohavice s vybíjaným na bokoch. Čierne Stelly a pozerala niekam pred seba na bielu stenu. Vzdychla.

,, Takže žiaci, toto je Sid Zmrelý, je tu nový. Dobre, no môžte pokračovať v odpisovaní poznámok, '' potom sa otočila na mňa:,, Ahoj, som tvoja triedna učiteľka. Učebnice dostaneš hneď po tejto hodine. Pôjdeš somnou. Teraz si bež niekam sadnúť. ''

To dievča si položilo ruky na operadlo chrbta stoličky. Posadil som sa k nej.

,, ahoj som Sid, '' povedal som jej a čakal na odpoveď. Musela ma počuť. Vidieť ma nemohla lebo mala zatvorené oči. Nadýchla sa tak sa jej nadvihli ramená a hruď. Pritom sa zakívali vlasy a odhalili kábel od sluchatiek. Jaj, tak ma asi nepočuje. Chcel som sa pozrieť akú pesničku počúva, no ako som bol nad jej nohou tak ma pevné chytila za zápästie. Stále mala položenú hlavu.

,, Ani nech ťa nenapadne sa dotknúť toho mobilu. '' povedala cez zaťaté zuby.

,, len som si chcel pozrieť čo počúvaš.. ''

Zdvyhla hlavu a pozrela na mňa šedozelenymi očami v ktorých bol oheň. Oheň ktorý vystrája a je ho treba mať pod kontrolou.

,, Lil Peep, suck my blood... '' povedala už trochu uvoľnenejšie a pustila mi zápästie.

Zapozerala sa mi do očí, cítil som sa nepríjemne a odvrátil som pohľad.

pohľad ... :

Kto to je? Ešte som ho tu nevidela. Je asi nový, je nebezpečný? Hmmm, Sid, to je ako keby meno pre motorkára. Je to motorkár? Zapozerala som sa na neho. Odvrátil pohľad. Prižmúrila som oči.

,, Kto si? '' opýtala som sa chladným hlasom. Nemôžem mu veriť. Je neznámy. Neviem o ňom nič. Jedine čo viem to že má krásne oči.

,, Som Sid, ''

,, Ježiši kriste, to viem, '' pretočila som očami.,, Odkiaľ si? '' opýtala som sa.

,, Hmmm, aké je tvoje meno? '' no, pravda, nevie moje meno.

,, Zuzana. ''

,, Hmm Zuzka, ''

,, No..'' oprela som sa o stenu s pohľadom upreným hore na strop.

Vyzerá inak.. Inak než ostatný. Nepohla som sa len som preniesla svoje oči na neho. Len sedel a pozeral do prázdna. Nemal čo robiť. Učebnice nedostal ako som videla. Všimla som si ako sa učiteľka prechádza a kontroluje či máme poznámky. Ja ich nemám. Nechcelo sa mi..Dôjde k mojej, teda už k našej lavici a skontroluje mi to.

,,Prečo to nemáš? , '' povedala chladným hlasom a ukázala dlhým tenkým prstom na nevypracovanú úlohu.

Mikla som plecami a začala si ju robiť. Moje myšlienky sa ale zas presunuli k nemu. Nevedomky som si začala točiť pero v ruke a vyšmiklo sa mi. Spadlo na zem. Natiahla som sa že si ho zoberiem a Sid mi povedal že mi ho podá. No pero v ruke mal on a ja som mala moju ruku na jeho.. Bol teplý. Asi utekal sem. Možno zaspal. A možno mal teplé ruky vždy. Tie moje boli studené.

Keď som sa ho dotkla tak to bolo divné.. Ľudský jemný dotyk. Ten som dlho nezažila. Rýchlo som sa odtiahla a chladno povedala:,, podaj mi to pero, '' podal mi ho do ruky a všimla som si že ma kratulinké ale za to čisté nechty.,, Ďakujem. '' Sid sa na mňa usmial.

Koniec príbehu

Normálne Jednodielovky Where stories live. Discover now