💝Chapter 11💝

87 4 0
                                    


"Ubat? Dalam rumah aku mana pernah simpan ubat pun. Kecuali ubat aku asingkan letak dalam bilik. Dari mane dia dapat ubat tu?" Wonwoo mengeluh berat.

Dia seperti tidak mengambil tahu tentang Shuhua sejak mereka tinggal bersama.

Wonwoo menyalahkan dirinya, Seharusnya dia menjaga Shuhua dengan baik tetapi dia lansung tak hiraukan gadis itu sebelum ini.

Latata latata latata latata~

Lamunanya terhenti apabila terdengar nada deringan dari telefon. Bunyi itu muncul dari poket Shuhua. Dengan pantas Wonwoo mengambil dan menekan punat hijau.

'Saeng..'

'Josh ni aku'

'Eo? Shuhua mana?'

'Ade di hospital'

'Mworago!?'

Tetiba saja Joshua menutup talian. Dia pasti akan dimarahi dengan teruk nanti. Dia tahu itu bakal terjadi. Matanya terus memandang gengaman Shuhua.

Terpana Wonwoo apabila terlihat plastik coklat di dalam gengaman tadi. Itukah Punca itu ke yang membuatkan Shuhua jadi begini? Chungha! Wonwoo terus menelefon gadis itu untuk menyoal sesuatu.

'Nae Shuhua'

'Na, Wonwoo'

'Yae? Shuhua eodisseo?'

'Hospital'

'Bwo, jeongmalyo? Geunde..'

'Jamkkaman, aku nak tanya kau. Sesiapa ade berikan Shuhua something tak?'

'Hmm igeo.. Daniel-ssi! Daniel sunbae ade berinya dia coklat tapi coklat itu sama sebelum Shuhua belinya. Seolma! Shuhua dah buang coklat yang Daniel sunbae bagi. Dia tertukar dan ade racun ke?'

'Kalau ade masa lapang tolong ke sini untuk jaga Shuhua buat sementara'

Panggilan itu ditutup oleh Wonwoo. Yup, jika ada sesuatu pemberian untuk Shuhua, dia terus akan membuangnya.

Itu perangai hanat dia! "Kang Daniel!" Telefon miliknya diambil dan menghubungi seseorang.

'Yes batu, had any problems?'

'Datang Hospital jigeum. Ppali, aku hantar location'

'Ey batu ni, kena waktu betul. Jap, Hospital!?'

Panggilan terus ditutup dan tangannya mula mentaip, dia mula naik bengang. Barannya semakin membara.

Dalam hal sebegini dia takkan sesekali melepaskan org yang sudah menyusahkannya. "Shu-- Eomeohae!" Chungha tiba dan terkesima beberapa detik.

Riak wajah Shuhua amatlah pucat dan lesu seperti mayat. "Mian kalau buang masa kau. Gomawo sebab tolong aku"

Wonwoo lega kerana Chungha sudi untuk menjaga Shuhua. "Sebab coklat tu ke?" Wonwoo hanya mengangguk.

"Wonu-yah, The8 dengan Jun datang sini jugak teman kit-- Huwarghh! Tu wife kau ke mayat huh?" Datangnya kelibat Hoshi sambil tercungap-cungap lalu terkejut melihat Shuhua.

"Kaja, aku pergi dulu" Chungha sekadar mengangguk. "Huh pergi mana? Kau nak aku teman kau cari mayat ke? Sirheo! Aku nak balik" Hoshi ingin berpatah balik.

"Yah pabo! Kaja ikut aku" Kain baju Hoshi ditarik kasar oleh Wonwoo. "Eodiga? Jangan buat main beb" Hoshi mula meremang. "Nanti aku ceritalah. Now ttarawa" Mereka terus berangkat pergi.

~***~

Anak mata mereka seakan sedang memanah melawan musuh. "Aik, 4 orang je? Mana lagi member korang?" Seungwoo mengira jumlah mereka.

{C} COLD BOY & COOL GIRL [Fanfiction] SVT 원우 JWW | (G)I-DLE 슈화 YSHWhere stories live. Discover now