"Aku tak lapar" Wonwoo cuba tidak menunjukkan keangkuhannya. Memang dia hilang selera untuk makan. "Nanti pun awak takde tenaga" Balas Shuhua."Arayo"
"Awak tak balik salin baju?" Shuhua masih menyoal. "Aku tak ke mana pun" Kali ini Shuhua betul - betul hairan. Mengapa sejak dia di sini, serta merta sikap Wonwoo berubah.
"Joshua oppa marah awak ke?" Shuhua cuba membuat Wonwoo bengang akannya ataupun cari pasal.
"Marah" Angguknya. "Betul, awak tak lapar?" Shuhua menyoal soalan yang sama. "Masih tak jelas ke?" Hati Shuhua seakan riang dan bahagia.
Wonwoo yang dulu sudah kembali. "Bogosippeosseo Wonu-ya" Luah Shuhua. Wonwoo terus menatapnya.
Jantungnya sudah berdegup kencang. Ditanyanya perasaan apa yg timbul. Mengapa dia menjadi selemah ini. Semampu manakah dia dapat bertahan dgn semua ini.
"Awak dah puas hati kan jigeum? Geuraechi? Awak tak sanggup betul tak? Malhaebwa, saya tahu awak tak berubah. Awak sayangkan saya kan? Awak kenal saya macam mana kan? Betul tak Wonu?" Air mata Wonwoo terus menitis.
Apabila dia melukakan hati org lain, hatinya turut terluka. "Awak layak dapat peluang lagi. Saya tahu awak hanya ikut kata hati even saya dah banyak kali tegur awak" Shuhua masih menunjukkan senyumannya di hadapan Wonwoo.
"Mianheyo~"
~***~
Matanya hanya tumpu ke arah Shuhua. "Sedap tak?" Soalnya. Shuhua just nod. "Nak?" Ask Shuhua. Wonwoo terus membuka mulut lalu disuap.
Tiba ii cell phone nya berdering. "Nugu?" Soal Shuhua. "Eomma" Ujarnya separuh berbisik semasa menjawab panggilan itu.
'Eoddisseo? Wae tak balik cuti minggu ni? Wonho dgn Wendy pun dah balik tau, Etteokhae dgn Shuhua?'
'Mian eomma, Wonu ade dekat hospital tengah jaga Shuhua'
'Bertuah punya budak! Tak ditanya, tak diberitahu pun. Menantu eomma sakit ape?'
'Demam'
Shuhua terus mencubit Wonwoo kerana menipu Mrs. Jeon.
'Kesiannya, petang ni eomma melawat Shuhua'
'Eh Shuhua aje eomma?'
'Kamu berdualah'
'Eo, mmng waktu ptg waktu melawat'
'Ara, eomma datang nanti tau'
"Jeon Wonwoo!" Loud Shuhua. "Wae?" Wonwoo show his innocent face. "How dare u lie your eomma?" Bengang pula Shuhua dibuatnya.
"Kau nak dengar ke bebelan eomma yg kalah rapper dari aku ni?" Ugut Wonwoo.
"Geunde.." Mulut Shuhua disumbat gummy bear by Wonwoo. "Tak.." gummy bear dimasukkan ke dlm mulut Shuhua again.
"Baiklah~" Shuhua mengunyahnya dgn muncung yang sedepa. "Arayo" Wonwoo hanya buat tak endah.
Muram saja muka Shuhua bila mengetahui mengapa dia di sini dan Wonwoo terus ceritakan padanya.
"Eomma nak datang ke?" Ask Shuhua. "Yealah, eomma nak melawat menantu dia je" Merajuknya. Shuhua hanya tersengih melihat perilaku Wonwoo tadi. "Tapi kan awak.." Shuhua terus serius. Wonwoo memberi muka.
"Ia macam sebuah plan" Wonwoo is loading. "Tak jelas?" Ask her n Wonwoo mengangguk. "Like before, awak tak suka cara Joshua oppa.." Wonwoo memetik jarinya.
"Patutlah!" Wonwoo kusutkan rambutnya. Shuhua menjungkit keningnya bertanda tak faham.
"Jamsiman" Kata Wonwoo lalu bingkas bangun dan menelefon seseorang. Shuhua mula berasa geram. Dia saja yg tidak tahu apa ii
YOU ARE READING
{C} COLD BOY & COOL GIRL [Fanfiction] SVT 원우 JWW | (G)I-DLE 슈화 YSH
Fiksi Penggemar"Aku tak kan lupa kata-kata kau dulu" Wonwoo hanya tersenyum sinis. "Tak boleh ke awak lepaskan saya saja?" Rayu Shuhua kerana mahu menjauhi Wonwoo. "Ia berpunca dari kau Wonwoo. If kau tak berubah.. hubungan korang tak jadi macam sekarang" Hoshi...