Keesokan harinya , pada pagi yang aman dan damai sekali lagi minji dikejutkan oleh abang abangnya yang tercinta untuk bangun and pergi jogging.
Sementara minji juyeon hyunjae pergi jogging, sangyeon ikut ahjussi jun hantar haknyeon eric hwall sunwoo ke sekolah.
Sekolah mana lagi kalau bukan hanlim art high school. Yeah dorang satu sekolah dengan minji.
Haknyeon senior dekat sekolah tu. Tahun ni dia graduate.
.
.
"Kitorang masuk kelas dulu hyung" kata haknyeon sebagai wakil kepada eric hwall sunwoo .
"Ha nanti balik tunggu macam biasa" kata sangyeon.
"Okiy" balas mereka berempat.
Seperti yang dirancang harini minji tak pergi sekolah. Katanya trauma lagi kena buli. Tu yang sangyeon nak pergi jumpa cikgu dia.
Sangyeon pov
Disebabkan dulu aku pun sekolah sini so aku tau selok belok kawasan ni. Pejabat aku tuju. Aku cuba mencari guru kelas minji iaitu pn sora.
Sebaik sahaja aku ternampak kelibat pn sora . Aku menghampirinya.
"Em cikgu. Boleh saya jumpa kejap?" Kataku sopan . Yelah takkan nak marah orang pulak.
"Ah sangyeon. Boleh. Jom kita pergi meja bulat dekat luar" katanya dan aku hanya ikut dia dari belakang ke meja bulat yang berada di luar pejabat.
Aku duduk sebaik sahaja dipelawanya.
"Ada apa ya? " katanya sambil pandang aku.
"Erm ni pasal minji " kataku yang tergaru garu kepala tidak gatal. Fuh aku pulak yang nervous.
"Kenapa dengan minji?"
"Buat masa ni minji tak boleh nak datang sekolah sebab ada sikit hal yang berlaku. Jadi saya harap puan tak ambil tindakan pada dia. Mungkin dalam sebulan dua kot dia tak akan masuk kelas" kataku cuba berlagak tenang.
Dahi pn sora berkerut. Macam cuba berfikir.
"Boleh saya tau sebab apa?" Katanya lagi.
"Maaf. Ni pasal hal keluarga. Saya tak boleh nak bagitau"
"Okay baiklah. Nanti bila semua dah settle. Suruh dia masuk macam biasa. Sebab tak lama lagi dia akan periksa besar" aku hanya senyum pada pn sora sebelum berterima kasih lalu aku berlalu pergi.
//skip//
Minji pov
Skrin laptop aku tenung lama. Jam di laptop aku lihat.
10:50 pagi.
"Huaaa bosannya" kataku lalu ketuk ketuk keypad laptop .
Haknyeon eric sunwoo hwall tak balik sekolah lagi. New Q kevin juyeon hyunjae younghoon jacob pulak tak balik dari kelas lagi.
Sangyeon hyung pulak dah pergi kedai dia. Tinggallah aku sorang kat rumah ni.
Bosan gila thoooooo
Aku pun ambil keputusan nak ke ruang tamu. Laptop aku bawak sekali.
Tv aku turn on. Tapi mataku tertancap pada sticky note yang dilekatkan pada tv.Aku ambil dan baca.
Dont lay down too much. Keep practice and focus on your mission.
-kevinmoon-
Aku tergelak lepas baca note tu . Dasar kamu kevin hyung.
Aku pun pergi ke arah dapur. Dan ada satu lagi sticky note pada peti ais.
Jangan mimpi ye nak makan benda manis.
Breakfast only oat and protein shake
Lunch nanti sangyeon hyung buat.
Dinner tunggu hyung balik !If nak makan pun. Just makan buah. Jangan makan benda lain. Arasseo?
Yang comel lagikan cute .
Haknyeon ssi .
Aku kembangkan hidung baca note tu.
Erh sucks my life.
Aku pun kembali ke ruang tamu dengan semangkuk buah anggur.
Aku layan cerita gonjium haunted asylum bertemankan anggur manis.
Tbc
YOU ARE READING
[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]
Разноеseorang gadis yang mempunyai penampilan yang semua gadis benci iaitu . GEMUK . akan tetapi. dia dilahirkan bersama abang abangnya yang menjadi idaman ramai gadis. mampukah dia menahan cacian orang ramai bahawa dia tidak layak mempunyai abang aban...