BAB 39 || JODOH 💖

4K 133 13
                                    

Hello ! My Baby Girl.

[UNIVERSITY GALAXY HIGHSCHOOL . ]

Kelas kawan-kawan Ijah berjalan dengan lancar , mereka semua tekun mendengar tugasan yang diberi oleh lecture mereka . Sedang asik mereka mencatat , tiba-tiba ada 3 orang lelaki yang mula melangkah masuk ke dalam kelas mereka .

2 daripada lelaki itu adalah bekas lecture di University tersebut , tekun mereka memerhatikan 3 orang lelaki itu sebelum nama Carol di panggil.

"Caroline Anak Narok , ikut dia ."

Panggil Cikgu Nash , lecture yang mengajar subjek account mereka. Terbutang mata Carol sambil dia melihat kawan-kawannya .

"Pergilah jodoh panggil tu , mana tahu nak masuk minang ke ? Haha "

Sakat Nora , yang lain hanya tersenyum saja . Lelaki yang dimaksudkan oleh mereka ialah Xian , Adrean dan Calvin , Xian ialah pemilik pada universiti itu . Manakala , Adrean dan Calvin pernah menjadi lecture disitu.

Dengan perasaan yang berkobar-kobar dan penuh tanda tanya , Carol terus keluar dari kelasnya dan mengikuti langkah Xian dan yang lain. Dia langsung tak faham apa yang di cakapkan oleh mereka bertiga sehinggalah mereka bertiga tiba di Cafe University tersebut .

Sepanjang perjalannya ke Cafe itu , semua melihatnya seperti tidak berpuas hati . Ada yang tersenyum , ada yang menjeling , ada juga yang mengumpat . Tapi yang peliknya bila beberapa orang lecture yang menundukkan kepalanya pada idolah Carol iaitu Xian. Pelik , kenapa nak kene tunduk ? Aihh .

Setibanya dia di Cafe Xian terus memandangnya dengan mata yang redup , direnung sedalam-dalamnya mata hazel milik Carol . Sebelum dia menghebuskan nafasnya .

"Speak english or melay ? "

"Melay ! "

Selaju yang mungkin Carol menjawab soalan dari Xian , gila ke nak speaking-speaking. Kang satu apa yang dia cakap Xian tak tahu , bukan Xian je dengan dia-dia sekali tak faham apa yang dia cakap.

"Ok , apa yang aku nak cakap ni . Penting ! Sangat-sangat penting ! Aku nak kau simpan rahsia ni dari kawan-kawan kau , kalau tak kau aku bunuh ! Jangan cabar aku , kau tak kenal aku siapa ! "

Ugutnya , Adrean dan Calvin hanya diam membisu . Biarlah Xian yang mulakan bicara , dia akan campur bila perlu sahaja .

"Ok , but the way apa yang penting sangat ni ? Sampai kawan-kawan saya tak boleh ------ "

"Ijah ! "

Terbutang mata Carol , macam mana idolanya boleh kenal Ijah ? Sedangkan Ijah tak pernah pun kenalkan idolanya padanya.  Perasaan cemburu mula terbit dihati nya .

'Tak baik Carol , Ijah dah takde dah . Jangan salah sangka dulu , usul periksa dulu. '

Bisiknya dalam hati , tak baik untuk dia bersangka buruk dengan orang yang telah tiada.

"Macam mana kenal dia ? Hmm dia dah meninggal. "

"Nope dia hidup lagi , ni yang aku nak bagitahu kau. "

"Saya tak percaya ! Gila ke apa bukti awak kenal dia ? "

Terus diseluk tangannya didalam poket seluarnya , dikeluarkan handfone nya dan dicari gambar lama Ijah sebelum pembedahan tersebut . Tu pun Xavier yang berikan padanya sewaktu Ijah menggunakan fone Xavier untuk selfie.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Hello ! My Baby Girl .Where stories live. Discover now