#36

168 20 11
                                    

JAELIN POV

"Oppa,mn beg Jaelin??"soalku. Aku cari beg aku sbb nk tukar baju. Kalau Jaehwan oppa bawakkan boleh la,aku tukar baju.
"Nah."Jaehwan oppa menghulurkan beg aku.
"Jaelin nk gi tandas jap."kataku sambil menyambut huluran Jaehwan oppa.
"Nae. Hati ii."balas Jaehwan oppa. Dh dapat kebenaran,aku terus bgn untuk ke tandas.

Lps aku salin baju,aku jeluar dari kubikel tandas dn ternampak seorg staff yeoja pizza hut ni tgh basuh tgn. Aku senyum ke arahnya. Dia juga membalas senyumanku. Bukan senyuman biasa but senyuman sinis. Aku pun x tahu knp dia senyum cm tu. X reti senyum ke apa?? Aku menghiraukan dia dn basuh tgn di singki bersebelahan yeoja tu.

"Jd,you la adik Kim Jaehwan??"soal yeoja tu sambil bersandar di singki.
"Nae. Sayalh adik dia."jawabku dgn nada yg biasa.
"Dasar yeoja murahan."kata yeoja tu sambil senyum sinis.
"What do you mean??"soalku hairan dgn yeoja ni. Kalau ikutkn nk mrh,tp aku kena bersabar. Mummy yg ckp.
"You ingat i x tau yg you ni sebnarnya pelacur diaorg terutama untuk Kim Jaehwan."jawab yeoja tu sambil menarik rambutku kasar. Aku nk lawan tp aku rasa yg aku sekarang ni tgh lemah. X mmpu nk lawan dia.
"I warning kat you eh. Jauhkan diri you dari wanna one. Dasar yeoja murahan."sambung dia lalu menghantukkan kepalaku di bucu singki. Aku terjerit sedikit. Ye la jerit. Ko ingat x sakit ke ha?? Dia menolakku sehingga jatuh. Sebelum dia keluar,dia menyepak perut ku tnp belas kasihan. Aku yg x mampu untuk buat apa ii,hanya menerima apa yg yeoja tu buat.

Aku menahan sakit di perut dn kepala. Sakit yg teramat. Tnp aku sedar,air mataku mengalir.

Aku menggagahkn diri untuk berdiri. Darah yg mengalir di dahi,aku cuci dgn air. Dahi aku meninggalkan luka.

Aku mencari topiku di dlm beg. Tp x jumpa. Mcm mn nk tutup luka ni?? Ha,aku baru ingat yg aku ni ada bangs. Jd aku tutup luka tu guna rambut dpn aku yg agak lebat.

Lps aku cover luka yg ada dkt dahi,aku keluar dari tandas dn pergi ke arah diorg.

"Lamanya Jaelin pergi tandas. Jaelin ok x??"Jaehwan oppa menyoalku dgn muka yg agak risau.
"Jaelin ok je cuma sakit perut sikit."jawabku sambil tersenyum ke arah Jaehwan oppa.
"Wait, wae ada darah dkt rambut Jaelin ni??"soal Jaehwan oppa lalu meyelak rambut dpn ku. Kantoi sudah. Masa ni jugak la darah nk keluar. Np x td??
"Jaelin terhantuk dkt dinding td. Jaelin x perasan yg ada dinding." tipu ku.
"Ishh,Jaelin ni. Td kn oppa dh ckp hati ii. Np x nk dgr ckp oppa ni??"marah Jaehwan oppa.
"Mianhae."kataku lalu menundukkan kepalaku.
"Huhh. Korg,sesiap ada ubat??"soal Jaehwan oppa.
"X de."jawab yg lain.

Jaehwan oppa bgn dr duduk lalu pergi ke arah kaunter pembayaran.Dia meminta sesuatu yg aku pun x tahu apa benda.

Lps cashier kat situ bg Jaehwan oppa satu kotak,maybe first aid kit,Jaehwan oppa dtg balik ke tempat kitaorg.

Jaehwan oppa duduk dpn aku lpstu rawat luka aku.Dh habis rawat luka aku,Jaehwan oppa kembalikn semula first aid kit dkt cashier td.

Sebaik aja,Jaehwan oppa duduk,makanan sampai.Masa pelayan yeoja nk letak air dpn aku dia tertumpahkn air tu dkt baju aku.Tp yg aku nampak yg dia mcm sengaja.Dari tempat duduk aku,aku ternampak staff yeoja yg pukul aku dlm toilet td tersenyum sinis ke arahku.Mungkin dia yg suruh pelayan ni tumpahkn sbb aku nampak pelayan ni org yg baik.

"Ommo,i'm sorry.Saya x sengaja.Mianhae.Saya betul ii x sengaja."kata pelayan tu sambil bow ke arahku barkali ii.
"eh,x pe.air je ni.Bukan makanan"ktaku sambil berdiri dn suruh dia berhenti dari meminta maaf.
"Kau ni x reti nk buat kerja ke ha?!!!Kn dh kotor baju dia.Sape nk ganti?!!"Daniel oppa menengking pelayan tu dgn teruk sekali.Tiba ii aku rasa mcm nk bls.
"Oppa,ni dh kenapa?!!Yg kena tu Jaelin bukan oppa.Lagipun air je.X pyh la nk kecoh!!"aku menengking daniel oppa dn membuatkn smua org terkejut termasuk aku.Aku terduduk dn menundukkan kepala.Air mata cuba untuk ditahan tp bila aku rasa mcm ada org peluk aku.Aku menangis dibahu dia,bila aku tahu yg peluk aku adalah Jaehwan oppa.

"Gwenchana,oppa tahu yg Jaelin x sengaja.X mo la nangis."Jaehwan oppa cuba menenangkn aku dari terus menangis 

----------------------------------------------------

Lps mkn,kitaorg terus balik ke company semula.Aku masih malu dgn Daniel oppa sbb tertengking dia td walaupun kata x apa.

Bila kitaorg masuk dlm practice room,kitaorg ternampak  Yasmin unnie tgh baca buku.Rajinnya baca buku. Comfirm Yasmin unnie ni pandai. Ye la,siapa nk jd isteri Jihoon kena pandai. Ehekkk.

"Chagi-ya,wae dtg x bg tahu??" Jihoon menyoal Yasmin unnie dgn suara gedik dia.
"Saje. Lgpun chagi dtg nk jumpa Jaelin."jwb Yasmin unnie.
"Hmmphhh. Ingatkn dtg nk jumpa oppa. Rupanya dtg nk jumpa budak x cukup kalsium ni. X mo ken dgn chagi."kata Jihoon dgn menggunakan suara gedik dia sambil mempout kn bibir dia. Ingat comel ke ha?? Walaupun Jihoon memperli aku, aku mls nk gaduh ngan dia sbb aku x de mood. Kalau x aku dh wrestling si Jihoon tu.
"Eiiii,mengadanya."kata Yasmin unnie.
"Wei,ada baldi x???"soal Woojin oppa.
"Aku pun nk gak. Dh x thn ni."sambung Jinyoun.
"Ishhh,korg ni mmg cari pasal dgn aku kn. Nk bersweet sweet pun x leh. Taula jorg lonely. Jeles la tu."kata Jihoon dgn bengangnya.
"Tah korg ni. Cam xde life je. Ha,Yasmin. Napa nk jumpa Jaelin??"soal Jaehwan oppa.
"Korg sambung la practice dulu. Yasmin nk ckp dgn Jaelin kat taman dpn sana."jawab Yasmin unnie.
"Nae. Hati ii."Jaehwan oppa memberi kebenaran.
"Nae. Nnti kitaorg masuk balik."kata Yasmin unnie sebelum mengajak aku keluar bersama.

TBC
Update.
Author dh kotakan janji.
Nnti kalau sempat,mlm ni author update lg.
Bubaiii.

OPPA || WANNA ONE ||  《Complete》Where stories live. Discover now