"Wae jagiya? Marebwa,"
Sehun tidak menyentuh makanan yang dihidangkan oleh Jihyo kepadanya.
Pandangannya kini fokus terhadap Jihyo yang sedang murung.
"It's about Daniel,"
Jihyo memulakan bicara.
"Kenapa dengan dia?"
Sehun mula perlahan-lahan mempercayai kata-kata Irene.
Melihatkan Jihyo berdiam diri, Sehun menyambung lagi.
"He asked you to break up with me, huh?"
Sehun membuat andaian sendiri.
"No.. That's not it. Tadi, dia bawa Jihyo ke suatu tempat ni. The scenery was beautiful. I thought he wanted to blame me sebab berubah but, no."
Jihyo memejamkan matanya.
Permandangan taman itu masih segar dalam ingatannya.
"So?"
Sehun tidak berminat untuk mendengar cerita Jihyo.
"He gave me this.."
Jihyo mengeluarkan pita rakaman yang diberi oleh Daniel dari dalam kocek seluarnya.
Sehun mengambil pita rakaman tersebut.
"Can I press it?"
Hampir sahaja Sehun menekan butang play, Jihyo sudah terlebih dahulu merampas pita rakaman tersebut.
"Andwae. Niel suruh Jihyo dengar pada malam majlis prom nanti. 2 months from now."
Jihyo memasukkan kembali pita rakaman itu ke dalam kocek seluarnya.
Sehun memandang Jihyo dengan pandangan curiga.
"Dia kata apa lagi dekat Jihyo?"
Sehun bertanya.
"Niel.. Niel.." perkataan Jihyo tersekat-sekat.
Air mata mula berrgenang di tubir matanya.
"Hari ni hari terakhir dia dekat sini. Dia akan ke luar negara," akhirnya mengalir juga air mata Jihyo.
Sehun terdiam. Dia tidak tahu hendak berbuat apa.
-----
Tahun senior merupakan tahun yang dinanti ramai pelajar senior di TOS High. Selain daripada menghadapi peperiksaan akhir tahun, di mana peperiksaan terakhir bagi mereka, pelajar-pelajar ini akan merasai majlis prom yang sememangnya digilai ramai.
2 bulan sebelum habisnya sesi persekolahan menjadi bulan yang sibuk. Sibuk dengan persiapan untuk menghadapi peperiksaan dan sibuk dengan pengurusan majlis prom.
Jihyo, selaku pelajar perempuan popular di sekolah itu, tidak lekang menerima jambakan bunga dan kotak-kotak coklat daripada pelajar lelaki kelas yang lain termasuklah kelasnya sendiri. Mereka semua ingin mengajak Jihyo untuk menjadi peneman mereka pada malam prom itu.
Begitu juga dengan Sehun. Pelajar-pelajar perempuan kadang-kadang datang dengan segan silu kepadanya, memberikan sampul surat yang begitu wangi bagai direndam dengan minyak wangi yang banyak. Isi kandungan surat itu adalah jemputan ke majlis prom bersama mereka.
YOU ARE READING
REFRAIN || KDN X PJH [✔]
FanfictionRefrain bermaksud tahan diri daripada melakukan sesuatu. Itulah Kang Daniel. Akibat suka akan kawan baiknya sendiri, Daniel menahan dirinya daripada meluahkan perasaan sebenar kepada si dia. Daniel tidak mahu merosakkan hubungan persahabatan yang su...