Sequel/Prequel Yazma

1.5K 108 3
                                    

Sequel/Prequel Kitaplarla Devam Edin

İlk hayran kurgunuzu başarıyla yazdınız. Okurlarınız hikayenizi çok çok beğendi belki de her bir bölümünü gözlerini kırpmadan bitirdi. Yorumlar bir sürü güzel cümlelerle, mesaj kutunuz birbirinden güzel iletilerle doldu. Yeni bir karar aldınız! Aynı kurguyla devam eden ikinci bir kitap! Ama bu sefer dikkat etmeniz gereken birkaç küçük kural daha var.

1. Kesinlikle ama kesinlikle önceki kitabı tekrar etmeyin, kimse tekrar eden olayları yeniden okumak istemez. Hikayenizin kurgusunu daha da geliştirin. 

Örnek:   1.Kitap: Karakterler birbirlerini yeni yeni tanımaya başlarlar. Arkadaş olurlar, arkadaşlıkları mükemmel bir evlilikle sonlanır. 

                  2.Kitap: Çiftin evlilik sonrası hayatı düşündükleri gibi gitmez, sık sık kavga etmeye birbirlerine tahammül edemez hale gelirler. İş boşanmaya kadar gider

2. Karakterlerinize yen özellikler ekleyin. İlk hikayenizde karakteriniz zengin miydi? O halde şimdi tam tersini yapın, çalışmak zorunda olup ailesine bakması gereken biri haline dönüştürün. Asabi karakterinizi daha sevgi dolu daha saygılı, hayatından bezmiş olan karakterinizi de artık daha mutlu edersiniz.

Örnek: Bildiğiniz üzere ilk sinematik evrende Thor asabi, hırçın, her şeye çabuk sinirlenen ve baş kaldıran birisiydi. Ama ikinci filmde yaşadıklarından ders çıkarıp tecrübe edinerek daha sorumlu, daha özgüvenli biri olarak karşımıza çıktı. Üçüncü filmde ise tamamen halkıyla bir olan, ne olursa olsun kardeşini her şeyden çok seven, daha güçlü daha tecrübeli bir Thorla karşılaştık.

3. Hikayenizi yazarken kendinizden geçin. Evet bunu kesinlikle yapın. Çünkü yazdıkça kendinizi olayların içinde hissedeceksiniz, kendinizi olayların içinde hissettikçe okuyucularınızı da yavaş yavaş hikayenizin içine çekeceksiniz. Onlar da sizin yazarken eğlendiğiniz kadar, okurken eğleneceklerdir.

Hayran Kurgu Nasıl Yazılır?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin