Aynı Anda Birden Fazla Hayran Kurgu Yazma

1.4K 93 39
                                    

Bazen, feels patlaması yaşayıp aynı anda birden fazla hikaye yazmak isteyebilirsiniz. Bu düşünce elbette güzeldir ama unutmayın, "Büyük güç, büyük sorumluluk ister." Kendinizde büyük gücü hissettiğiniz an, yerine getirmeniz gereken büyük sorumluluklarınızı da unutmayın.

Aynı anda birden fazla konulu birden fazla hikaye yazmak hem sizi yorar hem hikayenizin konusunun zayıflamasına özgünlükten çıkmasına hem de okuyucularınızın beyinlerinin yanmasına neden olur. Ama yine de 'Ben 2 hikayemi de aynı anda yazabilirim ki.' diyorsanız bunun için hikayelerinize ait bir plan çıkarmanız gerekebilir. Bunun için size birkaç püf noktadan bahsedeceğiz.

1. Güncel hikayenize çok çok kısa bir ara verin. Bu birkaç gün ya da belki bir-iki hafta olabilir. Yazmaya başladığınızda okurlarınızı da bilgilendirmeyi ihmal etmeyin.

2. Taslağını ve programını bir yere kaydedin. Bu herhangi bir yer olabilir; bilgisayarınızdaki word dosyası, yanınızdan ayırmadığınız küçük not defteriniz. Buraya hangi hikayenizin ne tür olduğunu, kahramanlarını, kısaca olayı yazarak küçük notlar alın. Böylece hikayelerinizi yazmaya başladığınızda hangi hikayenin konusunun hangisinde yer alacağını karıştırmamış olursunuz. 

Hemen altına da hangi hikayeyi hangi günde yayımlayacağınızı kaydedin. Örneğin "A" hikayeniz için okurlarınıza her salı günü yayımlayacağınızı söylersiniz ve arayı fazla açmadan yeni bölümleri yedi günde bir yayımlarsınız. "B" hikayeniz için de çarşamba-cumartesi günlerinde yayımlamayı karar kılarsınız. Böylelikle her iki hikayenizin de konuları ve yayımlanma zamanları düzenli olmuş ve birbirine karışmamış olur.

3. Aynı formatta ya da benzer konuda hikayeler yazmayın. Örneğin "A" hikayenizi roman şeklinde uzunca devam ettirdiniz. Aynı formatı "B" hikayeniz için de kullanmayın. Bu hikayeniz için texting ya da medya hikayesi içeren ve kısa hikayelerden oluşan bölümler yazabilirsiniz.

4. Karakterlerinizi birbirinden ayırın. Aynı anda birden fazla hikaye yazdığınız ve karakterleriniz de aynı olduğu taslağa kaydederken hatırlamakta zorlanır ve hikayeleri birbirine karıştırırsınız. Bu yüzden her hikayenizin ayrı birer kahramanı olmalıdır. Örneğin "A" hikayenizde Dean Winchester-Elena Gilbert karakterlerini içeren bir crossover hikaye ele almışken, "B" hikayenizde de Hannah Baker ve Clay Jensen'ı shipliyor olabilirsiniz.

 Örneğin "A" hikayenizde Dean Winchester-Elena Gilbert karakterlerini içeren bir crossover hikaye ele almışken, "B" hikayenizde de Hannah Baker ve Clay Jensen'ı shipliyor olabilirsiniz

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Peki siz birden fazla hikaye yazsaydınız, karakterleriniz kimler olurdu? Bizimle paylaşmak ister misiniz?

Hayran Kurgu Nasıl Yazılır?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin