jennie dan kai ialah suami isteri..Mereka baru berkahwin..Mereka bercadang untuk berpindah rumah..
Mereka tidak mahu menyusahkan omma dan appanya.. Ommanya dah punjuk mereka pun mereka tetap nk pidah rumah..
Puas omma dan appanya pujuk mereka duduk dgn omma dan appanya.. tapi diorang berdua tu tetap degil..
Tapi omma dan appanya pun melepaskan mereka untuk berpindah..Mereka pun mengemas barang mereka untuk berpindah pada hari esok.. mereka tidak sabar untuk pindah rumahh...
Esokkan harinya... Jennie dan kai pun bangun dari katilnya.. jennie pun pergi mandi.. lepas kai menunggu jennie mandi baru lh kai masuk ke dalam bilik mandi..
“jennie... Kai.... Mari makan bersam omma dengan appa kan sini..” _omma_
“baik lh omma...” _kai,jennie_
Omma pun meletak nasi goreng di pinggan jennie dan kaii... Ommanya pun memberi mereka nasi goreng yang sudah di letak di atas pinggan..
Selepas mereka habis makan.. mereka pun bangun dari tempat duduk tadi...
"Omma appa... Kitaorang nak gerak lh ni.." kai pun berkata kepada omma dan appanya...
"Ok.. bawak kereta hati-hati.." appa pun berkata..
Mereka pun masuk kedalam perut kereta... Mereka pun bertolak dari situ.. Apabila mereka sudah sampai ke rumah baru mereka.. mereka pun keluar dari kereta...
"Wahhh cantiknya rumah ni.." jennie berkata.. mereka pun masuk ke dalam rumah tersebut.. tibe² mereka nampak rumah tu terlalu bersepah dan tidak teratur..Mereka pun mula mengemas rumah itu.. sudah siap mereka mengemas mereka mandi dan terus tidur di dalam bilik mereka...
Keesokkan harinya.. mereka bangun dari tidur.. mereka tersedar yang rumah itu bersepah kembali mcm semalam... Mereka pun terfikir.. agak ye sape yg bersepah kn rumah ni..
"Mesti malam tadi ade kucing masuk rumah kita.." jennie berkata kepada kai...
"Ye kut.. tapi tk de kesan cakar kucing kat di mana mana.. tidak ade cop jari dan tak pak kaki.. jom kite kemas balik.. lepas tu malam kite siasat.." kai pun berkata kepada jennie.. mereka pun mengemas rumah itu semula.. mereka kelihatan keletihan..
Malam pun tiber.. mereka berdua berjaga.. mereka terlelap... Tibe tibe mereka terdengar bunyi barang terjatuh... Kai pun bangun dari tidurnya dan terus mengejut jennie.. mereka pun pergi ke bunyi bising itu..
Tibe tibe mereka ternampak sesuatu.. mereka ternampak perempuan yang sedang menyelongkar rumah itu.. perempuan itu berpakaian baju berwarna putih.. rambut yang serabai dan muke dia ternampak muke yg hodoh itu.. mereka pun terus belari ke dalam kereta dan terus meninggalkan rumah itu..
Pelik: tamat