Bab 1

7.3K 116 8
                                    

Baiklah..rrr..siapa nama tadi?

Al Fardee cikgu..boleh panggil Fardee..

Ok..cikgu lupa pula nama kamu..saya ni guru kelas kamu..
Siti Zubaidah yg cantik lagi menawan..

Pandanglah..lihatlah..
Pinggangku yang ramping..

Aku hanya menahan ketawa melihat cikgu Siti yg menyanyi sambil menari..
Oh ya..aku Al Fardee bin Al Farid..tahun ini aku tingkatan 4..memandangkan ayah ku ditukar tempat kerjanya ke negeri lain..maka aku dan ibu ku terpaksa turut sama..
Masuk ke sekolah Tiara Amara ini membuatkan aku menjadi agak kekok..ya la..semuanya kawan baru dan cikgu baru..kalau di sekolah lama..mungkin aku boleh buat perangai..
Ni masuk sekolah baru..dah la masuk bulan 4..aishhh..makin gila di buatnya..ntah2 mungkin budak2 di kelas baru ni dah terlajak bab setiap mata pelajaran..mana la aku tahu..nanti susah nak catch up..
Owh ya..ttg diriku..
Aku ni boleh tahan cute..boleh tahan jambu..kalau senyum tu..mmg memikat hati la..putih lagi..untung siapa dpt aku..
Dah mula dah angkat bakul sendiri..
Btw..rabun jauh sikit..tak teruk..dinasihatkan makan sayur byk2..ntah betul ke tak..





Hah ni Fardee..kelas kita tu hujung tu..mmm..biasalah Fardee..sekolah ni..disiplin dia tak ketat sangat..semua mcm babi lepas dr kandang..eyh..mencarut pula cikgu ni..tp betul la..dgr tu..semua mcm belum ada tamadun..pok pek pok pek..aishhh..cikgu pun tak tahu la knp pengetua sekolah ni lembut hati sangat..nak diikutkan..nak ketuk2 je kepala pengetua tu..hrp2 nnt tukar la pengetua tu..cikgu2 semua dah pening anak murid terlampau bebas..

Aku hanya tersenyum kembing mendengar leteran cikgu Siti..
Tapi cikgu Siti ni mcm cikgu yg baik je aku tengok..sporting habis..ye la..siap menyanyi dan menari lg td..

Semakin hampir langkahku ke kelas..semakin tinggi nervous menguasai diri..






Hehhhhh..binatang sungguh kamu semua ni..bila tak ada guru semua mcm syaitan..
Amukkan dr cikgu Siti..

Aku yg berdiri di luar kelas tersentak melihat perubahan drastik watak cikgu Siti..

Bukan td lemah lembut? Ni tetiba pula jadi singa..getus hatiku..

C.Siti : Tak reti nak bg salam?

Ketua kelas : Semua berdiri..Assalamualaikum dan slmt pg cikgu..

C.Siti : Waalaikumussalam..

Pelajar mulai ingin duduk..

C.Siti : Eh eh..siapa suruh kamu duduk? Ada saya suruh kamu duduk? Takkan!..kamu ni..dah besar panjang dah..dah berbulu dah..

Aku yg berada diluar ternganga melihat cikgu Siti berkata begitu..

C.Siti : Dah boleh jd mak bapa budak dah..tp perangai..kalah2 monyet..gila..sekali lg kamu buat perangai siap kamu..
Dah duduk..
Ok..saya nak kamu buka buku teks muka surat 29..

Aik..cikgu Siti..takkan la lupa aku kat luar ni..getus hatiku..

Tetiba ada seorang mencelah..

Cikgu..siapa kat luar tu?

C.Siti : Astaghfirullah..lupa pula..Fardee..masuk la..yg kamu tercegat kat luar tu knp? Aduii haii budak ni..

Aku mula melangkah masuk..ketar2 kakiku..

C.Siti : Ok kelas..hari ni ada org baru masuk kelas kita..Fardee kenalkan diri kamu..

Aduhhhh..baru nak masuk kelas kita ke cikgu..knp tak masuk awl2 lg..menyemak lah..
Kata seseorang..

C.Siti : Kau diam..jgn nak mcm2..
Ahh Fardee..kenalkan diri kamu..

Huhhh.. (menghembus nafas)
Bismillah.. (dlm hati)

Antara DuaWhere stories live. Discover now