NAUFAL RIZAL @ PUTRI AISYA
~~~~~~~~~~
AISYA mendengus apabila ada bunyi yang menggangu tidurnya. Dahi berkerut tidak suka apabila mimpi indahnya di kacau.
Silap hari bulan, aku rosakkan kau jam. Kacau betul aku nak tidur. Tak apa. Bila aku dapat takhluk dunia ni, aku hilangkan kau.
Eh, apa yang aku merepek ni. Mengarut aje tiba-tiba nak takhluk dunia bagai.
Dahi aku bertambah berkerut apabila terasa tubuhku dipeluk dan seluruh tubuh seakan terasa sejuk.
Ah sudah! Apa ni?!
Terus kedua-dua anak matanya dibuka perlahan-lahan.
Membulat terus anak matanya melihat pemandangan di depannya sekarang.
What...
What is this?!
Muka aku pada dada seseorang. Terus aku mendongak dan wajah Naufal yang masih lena dibuai mimpi menyapa mataku.
Aku terkaku seketika.
Perlahan-lahan tangan naik ke pipi dia yang putih itu lalu diusap lembut.
Melihat raut wajah Naufal dari jarak dekat ini, bagai hilang segala rindu yang dia pendam selama ini. Bagai gila dia rindukan lelaki ini walaupun ego menguasai diri ketika dulu.
Bibir terketap rapat.
Rizal...
Kalaulah awak tahu yang saya tunggu awak dari dulu lagi untuk sebut kalimah ayat itu...
Kalaulah awak tahu yang saya ingin sangat yang awak akan sebut ayat itu pada saya...
Mata aku terasa bergenang. Seakan ingin mengalirkan air mata.
"Dah bangun?"
Aku terkejut!
Terus anak mata dia dan aku bertemu lama. Dia merenung aku dalam.
"Kenapa menangis ni?"
Aku terpempan.
Belum sempat tangan aku naik ingin menghilangkan air mata yang sudah mengalir ke pipi, tangan dia yang mengelap lembut air mataku.
Aku tergamam.
Terus anak mata dia yang khusyuk mengelap air mataku aku tenung dalam diam.
"Abang dah berjanji. Yang abang akan hapuskan segala air mata sayang."
Mata aku dan dia bertemu semula. Lama.
Aku terdiam membatu.
Seakan menunggu ayat seterus dari si dia...
Yang telah bergelar suami.
Bibir dia tersenyum tiba-tiba pada aku.
"Kenapa menangis ni? Sayang ada sakit dekat mana-mana ke?" soal dia. Laju tangannya naik ke dahi aku seakan memeriksa suhu badan.
Perlahan-lahan aku mengalihkan tangan dia dari dahi.
"Saya okay." Senada saja aku menjawab.
"Tapi sayang panas ni."
Tangannya sekali lagi ke dahi aku. Sebelah lagi memegang tangan kananku.
Aku mengetap bibir.
Sekali lagi aku mengalihkan tangan dia dari dahi dan tangan.
"Badan saya memang panas. Daripada kecik lagi. Panas bukan maksudnya saya demam." jawab aku tanpa membalas renungan matanya.
Dia hanya mengangguk faham.
Aku bangun dari baringan. Rambut yang sedikit kusut dikemaskan semula.
Seakan baru tersedar sesuatu, terus anak mata jatuh memandang ke tubuh.
Aku terjeda seketika. Bagai hilang kata-kata yang ingin diungkapkan.
Aku... Aku baru...
"Sayang?"
Suara Naufal yang menegur menyentakkan aku. Terus anak mata beralih memandang dia pula.
Sekali lagi aku tergamam. Melihat Naufal yang tidak memakai baju, jangan ditanya yang bawah selimut ni pula.
Muka aku mula memanas. Perasaan malu hadir.
"A... awak... malam tadi... er..."
Tergagap-gagap suara aku cuba keluarkan. Cuba menanya dia.
Melihat yang dia awalnya tak faham, tiba-tiba di bibirnya muncul senyuman senget. Salah. Senyuman nakal.
Tiba-tiba saja tubuh aku sudah didukung oleh Naufal.
Aku terkejut!
"Eh! Turunkan saya! Apa ni?!"
Dada dia aku cuba tolak. Meronta untuk dilepaskan. Sudahlah dia dan Naufal tanpa sebarang pakaian pada badan.
Aku mendongak. Tahulah dia tinggi.
Naufal tersenyum nakal pada aku.
Tiba-tiba dia mendekatkan bibirnya di sebelah telingaku.
"Yes, i already make you mine. And this morning, i want to take shower with you."
Oh tidak...
Mama! Papa!!!
Ada raksasa gatal dalam rumah ni!!
🌹🌹🌹
Hi! Hahaha lama sgt dah x update. Busy sikit. Part kali ni bosan ke? Sorry. Sebb masa xmemihak untuk buat panjang. But keep wait ok? Hehe...
YOU ARE READING
Perginya Kasih Rindu✔
Romance| FIRST ROMANCE CERPEN BY IISYA' | [STATUS :COMPLETE✔] 🏅#44 in shortstory🖋️ 🍃 Sakitnya hati Bagai hati yang menyepi Perit yang kau beri Bagai seribu pahit yang perlu ku hadapi Ruginya aku Yang hanya mengendahkan dirimu Yang selalu menantiku Yang...