Minji pov
Kami bertiga belas duduk di sofa yang ada dekat ruang tamu. Suasana hening. Mata semua tertumpu dekat meja yang ada dekat tengah.
"Okay... now kita nak buat apa?" Kata haknyeon memecah keheningan petang.
"Molla. Tiba tiba je benda ni. So . Terkejut" kata juyeon yang mata still tak lepas pada meja.
"Asics tu.. bukan ke iklan yang famous dekat dlam tv tu? Yang iklan baju sports seluar kasut semua tu an?" Kata aku sambil pandang meja.
"Haah. Yang tu lah. Biar betul dorang nak kita jadi model?" Kata sangyeon lalu dia tengok kami satu persatu.
Sejenak kami memikirkan solusi tiba tiba pintu utama dikuak.
"Eomma! Appa!" Jerit aku dan eric hyung sebelum kami serang eomma appa yang baru masuk dalam rumah.
"Bogoshippeo!!!!" Kata kami berdua sambil peluk erat eomma dengan appa.
Yelah sapa tak rindu. Dekat 2 bulan eomma appa outstation meninggalkan anak anak terchenta di sini huhu. Nasib lah adik beradik ramai.
"Aololo eomma appa pun rindu kamu semua. " kata appa lalu mengusap perlahan rambutku.
"Eh kejap? Ni min ke????" Soal eomma sambil tengok aku atas bawah. Aku angguk perlahan.
"Ni min la eomma . Wae?"
"SEJAK BILA KAMU KURUS? CANTIKNYA ANAK APPAAAA" appa peluk aku erat.
"Sejak eomma appa outstation lah. Hyung hyung dan hyung yang tolong min diet. Ahahaha" kataku sambil flip tisu tandas.
"Bagus bagus. Nanti appa belanja kamu semua" kata appa yang tersenyum riang.
Kemudian eomma appa pergi ke arah hyung hyung yang ada dekat sofa .
"Aik yang semua mesyuarat dekat sini kenapa? Bincang apa?" Kata eomma lantas duduk di sofa yang masih kosong. Begitu juga appa.
"Eomma. Kami perlukan bantuan" kata kami semua serentak.
//skip//
"Mwo??? Jadi model??" Jerit eomma dan appaku perlahan lepas je sangyeon hyung cerita dari A sampai Z apa yang berlaku masa kat mall tadi.
"Haah. Dorang nak amik kitorang semua jadi model. Boleh ke eomma?" Kata hyunjae .
Appa dan eomma berbincang bincang sebelum memberi keputusan.
"Boleh. Tapi! Esok nak pergi jumpa orang tu eomma dengan appa hantar" kata eomma.
Ape lagi bruh. Melompat tak cukup tanah la kitorang.
YEHEYYYYY
//skip//
Harini ialah hari yang dinanti nanti sangyeon dan adik adiknya iaitu berjumpa dengan ASICS team. Kebetulan harini hari ahad so semua free.
Semua dah siap berpakaian kemas. Tinggal nak naik kereta pastu gerak.
Eomma dan appa dah pun tunggu dalam kereta . Appa , sangyeon, hwall,new,juyeon,kevin,eric satu kereta. Manakala kereta satu lagi eomma , minji , jacob , younghoon, hyunjae, Q, haknyeon dan sunwoo.
Mereka bergerak ke sangdo.
.
.Setelah mengikut location yang sangyeon dapat, kereta kini diparking di depan sebuah bangunan yang sangat besar dan tertulis ASICS.
appa memimpin mereka berjumpa dengan pemilik bangunan ini.
"Ye encik boleh saya bantu?" Kata seorang lelaki yang merupakan pekerja di situ.
"Saya ada temujanji dengan encik Jooheon" kata appa dengan sopan.
"Oh ya? Encik boleh naik ke tingkat 3 . Encik jooheon ada dalam biliknya "
"Nae kamsahabnida" kata appa lalu semua tunduk hormat.
.
.
Minji pov
Tok tok!
"Masuk"
Pintu dibuka dan kami semua masuk dalam pejabat encik Jooheon. Heol besar gila office. Macam tau tau je kitorang ramai haha.
"Eh encik Choi?" Kata jooheon lalu hulurkan tangan pada appa.
Lol dorang kenal ke?
"Eh? Lah patutlah nama macam familiar tadi. Kamu rupanya" kata appa sebelum mereka bersalaman.
"Sila duduk" arah jooheon dan kami semua duduk di sofa . Manakala eomma dan appa duduk dekat kerusi depan meja jooheon.
"Jadi dorang semua anak encik ?" Soal jooheon sebelum pandang kami satu persatu dan. Dia senyum sebaik sahaja eye contact dengan aku.
Erm creepy. Tangan hyunjae hyung disebelahku aku pegang.
"Wae?" Soal hyunjae mungkin pelik tetiba aku pegang tangan dia.
"Ta-takde pape" jawabku lalu pandang tempat lain.
"Haah dorang semua anak saya. Betul ke nak amik dorang jadi model ASICS?" soal appa pada jooheon.
Jooheon angguk.
"Yup. Semalam stylist saya ada recommend dorang. So saya agak berminat nak ambik dorang. And kita memang nak 13 orang. So perfect" katanya lagi.
Kelihatan eomma dan appa angguk angguk.
"Sebelum tu dorang ada buat apa apa sekarang? Macam kerja ke or else?" Soal jooheon lagi.
"Seorang dah kerja. Yang lain masih belajar" kata eomma.
"Dorang ada berminat nak jadi model ke artis ke or penyanyi pelakon?" Soal jooheon lagi.
Ketika itu kami pandang satu sama lain dengan pandangan dia-nak-buat-kita-jadi-artis-ke.
"Saya dengar dorang agak terkenal dalam media sosial sebab dorang selalu cover lagu dengan dance" kata eomma pula.
Kemudian jooheon datang ke arah kami dan duduk di sofa hadapan kami.
"Sapa yang bercita cita nak jadi penyanyi?" Soalnya sambil pandang kami.
Kami pandang satu sama lain sebelum perlahan lahan kami semua angkat tangan. Yeah termasuk aku.
Jooheon angguk anggukkan kepalanya.
"Model?" Soalnya lagi.
Kami semua angkat tangan lagi sekali.
"Okay." Katanya ringkas sebelum duduk dekat meja dia balik.
//skip//
"Baiklah mulai sekarang kamu semua official model under ASICS. and kalau kamu semua beruntung akan ada lagi agensi lain yang hubungi kamu semua untuk kerja modelling" kata jooheon membuatkan kami semua terkaku sebentar.
Kitorang.. model?
UNBELIEVABLE DUDE.
Tok tok! Seorang lelaki yang kira kira 30-an masuk sebaik sahaja jooheon arahkannya masuk.
"Baik. Saya kenalkan ni Seo Kang Jun seorang model dan juga manager kamu semua"
Tbc
YOU ARE READING
[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]
De Todoseorang gadis yang mempunyai penampilan yang semua gadis benci iaitu . GEMUK . akan tetapi. dia dilahirkan bersama abang abangnya yang menjadi idaman ramai gadis. mampukah dia menahan cacian orang ramai bahawa dia tidak layak mempunyai abang aban...