#37

158 17 8
                                    

JAELIN POV

"Wae,unnie nk jumpa Jaelin??"soalku.Sekarang kitaorg kat tmn dpn Swing ent.
"Saja.Unnie sebenarnya nk minta Jaelin ajarkn unnie step mudah untuk buat senamrobik,memandangkn Jaelin pandai dance."jawab Yasmin unnie
"Bila??"soalku lg.
"Minggu dpn U unnie buat hari sukan,jd bila ii masa je Jaelin boleh ajr."jawab Yasmin unnie.
"Kenapa x minta Jihoon je??"soalku lg dn lg.
"Kalau Jaelin x sudi x pe.Unnie tny je."jawab Yasmin unnie seakan merajuk.
"Ehh,bukan tu maksud jaelin.Ok lh,kalau esok x de pape,esok Jaelin ajar unnie."kataku.
"Jinja??Waa,gomawo Jaelin-shii."balas Yasmin unnie.Disebabkn terlalu gembira,Yasmin unnie peluk aku.
"Btw,wae dgn dahi Jaelin tu??"soal Yasmin unnie sambil menyentuh dahiku.
"Ahh,yg ni Jaelin terlanggar dinding kat Pizza hut.Sikit je ni.Jaehwan oppa dh rawat."jawabku.
"Ye ke??Kalau terhantuk x kn sampai terluka??Biasanya lebam or bengkak je."kata Yasmin unnie hairan.
"Errrr....."perlu ke aku jujur dgn Yasmin unnie??
"Jaelin,kalau ada apa ii nk kongsi dgn unnie,Jaelin ckp je.Unnie akan dgr"kata Yasmin unnie.
"Tp,kalau Jaelin x sedia lg,unnie x paksa."sambung Yasmin unnie lg.Dgr je kata ii dr Yasmin unnie,aku rasa aku patut bgtahu unnie.Dari aku pendam sorg ii,baik aku bg tahu.Aku pun cerita lh kat Yasmin unnie apa yg jd kat toilet pizza hut td.

"Ommo,jahatnya yeoja tu."marah  Yasmin unnie.
"Unnie,jgn la bgtahu Jaehwan oppa or sesiapa.Ni rahsia kita berdua.Plisss."rayuku.
"Nae."kata Yasmin unnie.
"Gomawo unnie."balasku.
"Nae ii.....Jom naik,nnti oppa kamu cari pulak."ajak Yasmin unnie.
"Jom."balasku.Kitaorg pun berjalan masuk balik ke dlm dn terus ke practice room diaorg.

"Chagiya.........."Jihoon memeluk Yasmin unnie yg baru masuk practice room bersamaku.
"Wae??"soal Yasmin unnie.
"Rindu.hehe......."Jihoon tersengih memandang Yasmin unnie.Sesungguhnya diaorg mmg sweet. Aku yg mls nk layan sesapa keluar semula dn pergi ke toilet.Tetiba x de mood

JAEHWAN POV

Aku nampak yg Jaelin keluar semula.Dia ok x??
"Yasmin."panggilku.
"Nae??"soal Yasmin.
"Knp dgn Jaelin tu??"soalku 
"entah.Dia x de mood kot.Biasalh kalau yeoja piyed.Mmg mcm tu."jawab Yasmin ragu ii.
"Dia piyed ke??"soalku lagi.Curige dgn jawapan Yasmin.
"Kot......."jawab Yasmin.
"X pe lh.Td dia ok ke??"soalku lagi.
"Tadi dia ok je.Dia pergi tandas kot."jawab Yasmin.Aku hanya mengangguk kepala.

"Korg dh habis practice ke??"soal Yasmin yg tadinya diam.
"A'ah.Dh nk balik,but Jaelin x dtg ii"jawab Jisung hyung.
"Yasmin gi tgk Jaelin kat tandas eh??"cadang Yasmin.
"Nae.Kalau ada pape panggil kitaorg."balasku.Yasmin keluar dr practice room.

"Korg,jom keluar.Korg dh siap kemaskn??"ajak Jisung hyung.
"Dh...."balas kitaorg serentak.
"Jom.."kata Seongwoo hyung.Kitaorg semua pun nk keluar.Bila Jihoon bukak pintu,Yasmin dh berdiri dpn pintu dgn panik.
"Chagiya,wae??"soal Jihoon.
"Jaelin,dia terjatuh dlm toilet.Yasmin x larat nk angkat dia."jawab Yasmin dn buat kitaorg terkejut.
"Jinjja??"soalku dgn risau.Yasmin hanya mengangguk.Aku terus berlari ke arah toilet yeoja.

Bila aku masuk toilet yeoja,aku nampak yg Jaelin terduduk atas lantai.
"Jaelin,Gwenchanayo??"soalku sambil membelek badannya.
"Jaelin x larat nk bgn."jawab Jaelin seperti menahan dr menangis.
"Mcm mn boleh jatuh??"soalku lagi.
"Jaelin tergelincir.Jaelin x perasan yg lantai basah."jawab Jaelin lg.Air mata yg dia tahan sudah mengalir.Aku perhati satu muka dia,ada lebam.Mcm mn boleh lebam ni??
"Cpt,naik belakang oppa."arahku.Jaelin hanya menurut. Kitaorg pun keluar dr tandas yeoja. Kat luar, yg lain dh ada. Semua sekali.
"Jaelin-shii,gwenchanayo??"soal Jisung hyung.
"Nae."jawab Jaelin sepatah.
"Nk gi klinik??"soal Sungwoon hyung pulak.
"X yh la. Jaelin ok je."jawab Jaelin.
"Jom la balik."ajak Jaelin.
"Jom....."balas kitaorg.

JAELIN POV

"Aah,penatnya."aku selamat mendarat di atas katil.
"Yeoja tu mmg gila.Tetiba je nk marah org.Dasar michin yeoja."kataku sambil memegang lebam di pipiku.Mcm mn boleh ada??Nk tahu cerita x??

Nk x???

Cerita dia cm ni......................................

Flashback~

Lepas aku keluar dari kubikel tandas di swing ent.,tetiba je ada org tolak aku ke dinding.Bila aku tgk muka dia,dialh staff yeoja yg kat pizza hut td.
"Ko nk apa sebenarnya ni??"soalku acah genster.Aku ni sebenarnya genster tau.jgn memain.
"Aku nk ko jauhkn diri dari wanna one.Kalau ko nk jual diri,bukan dgn Wanna one.Gi kat club sana tu."jawab yeoja tu.Aku pandang 'tag nama' dia.'crsytal jung'.Jadi tu la nama dia.nama cantik,sama cam muka tp perangai,hampehh.
"Aku bukan pelacur la ngok.Aku betul ii adik Kim Jaehwan la."kataku dgn perasaan yg sungguh marah.
"Eh,nk menipu pulak.Jaehwan bayar ko berapa ha?? Sampai x nk lepas ni??"soal crsytal a.k.a yeoja michin.
"Ko ni x pernah sekolah ke apa??Aku dh cakapkn yg aku ni adik Jaehwan.Bukan dia punya sex slave.Nk kena penombok aku ke apa??"bidasku.
"sebelum tu,ko rasa aku punya dulu."balas crsytal lalu menumbuk aku di pipi.Bapak ah.Kuat gila.Aku pun tersungkur ke bawah.
"Lemahnya ko ni.Ke ko penat??Main ngan Jaehwan mlm tadi??"soal crsytal sambil tersenyum sinis dekat aku.Dia mengcangkung(?)depan aku.aku hanya mendiamkn diri.Mls nk layan org gila.Dia nampak puas hati sbb aku x bls pape.Ko ingat aku kesah??Dia ingin menamparku tetapi x jadi sbb ada dgr org menjerit nama aku.Suara tu mcm Yasmin unnie.Bunyi tapak kasut menghampiri tandas juga kedengaran.Crsytal yg takut ada org lain masuk tandas,terus keluar dari tandas.Sebelum keluar,dia memakai topi.Semasa dia keluar dgn keadaan kelam-kabut terlanggar Yasmin unnie yg nk masuk dlm tandas.

Riak muka Yasmin unnie yg tadi pelik lihat crsytal terus berubah bila nampak aku terduduk atas lantai.
"Jaelin,gwenchanayo??"soal Yasmin unnie dgn panik.
"Nae.Unnie tlg panggilkn Jaehwan oppa"jawabku.
"Jaelin tunggu jap tau."kata Yasmin unnie sebelum keluar untuk panggil Jaehwan oppa.

Beberapa minit kemudia Jaehwan oppa pun masuk dgn keadaan kelam kabut.

End flashback~

Mcm tu la ceritanya.

Jahatkn kn crsytal tu??????

Sesiapa yg kenal dia,tlg bawak gi hospital.

"Jaelin-shii,x mandi ke??"soal Jaehwan oppa yg berada di hadapanku.
"Kejap lagi la.'jawabku.
"Jaelin ok x ni??"soal Jaehwan oppa yg kini duduk berhadapanku.
"Jaelin,ok je."jawabku.
"Kenapa lebam ni??"soal Jaehwan oppa sambil memegang lebam di pipiku.Aku mengaduh kesakitan.
"Jaelin terlanggar bucu singki masa jatuh tadi."nafiku.Sekarang ni biarlah aku sorg yg tahu benda ni.Aku harap benda ni hanya berlaku harini.
"Anda pasti??"soal Jaehwan oppa.
"Nae."jawabku dgn fake smile.

"Siapa yeoja tu??"soal Jaehwan oppa tetiba.
"Yeoja mn??"soalku balik dgn pertanyaan Jaehwan oppa.Yeoja yg mn satu tah dia tgh cakapkn.
"Kat pizza hut,dlm toilet yeoja??"soalan Jaehwan oppa membuatkn aku terkejut.Mata aku membulat.adaskah yeoja yg Jaehwan oppa maksudkn crsytal??
"Mcm mn oppa tahu??"soalku tanpa menjawab soalan oppa.
"Betul lh kata Woojin.Ada org marah Jaelin dlm toliet and luka kat dahi tu yeoja tu buat?!!"Jaehwan oppa meninggikan suaranya membuatkn aku tersentak.Jgn la marah.Aku tgh piyed ni.Kang x pasal ii aku menangis jp lg.
"Jaelin x kenal siapa dia.Dia yg tiba ii serang Jaelin."jawabku dgn suara nk menangis.
"Gwenchana.Oppa bukan nk marah.Oppa tanya je."kata Jaehwan oppa sambil memelukku dn menggosok lembut belakangku.
"Dh,Jaelin gi mandi dulu.lpstu turun.Oppa nk panaskn balik pizza yg oppa beli tadi."kata Jaehwan oppa sebaik sahaja dia melepaskn pelukan.
"Gi mandi.Jaelin bucuk."sambung Jaehwan oppa sambil mencubit kedua belah pipiku.tah la sebelah lebam.X ke sakit??
"Ishh,oppa ni dh tau pipi org lebam nk cubit pulak.Nk mkn kaki ke apa??"marahku.Jaehwan oppa tergelak kecil.
"Mianhae.Jaelin gi mndi,oppa nk keluar."kata Jaehwan oppa lalu bangun untuk keluar.
"Baru nk halau.Oppa sendiri nk keluar,jd org x jadi nk halau."kataku selamba.
"Gi mandi."kata Jaehwan oppa sambil menyerabaikn rambut aku lalu keluar.
"Org tahu la nk mandi.X pyh la nk repeat banyak kali."aku menjerit sebelum masuk dlm bilik air untuk mandi.X kn nk dance lak an??

TBC

Maaf la kalo hambar.Esok kalau sempat update lg.Baiiiii

OPPA || WANNA ONE ||  《Complete》Where stories live. Discover now