Minji pov
"Kau dah boleh blah kot" kataku pada jinyoung yang dari tadi follow kitorang.
Sejak bila tho kau jadi ahli kitorang ni? Erh so serabut. *kusut kusutkan rambut persis cimpanzi*
"Kita kelas sekali kan? Salah ke aku jalan sekali? Tak kan?" Balasnya lalu buat muka tak bersalah.
Lantak kau lah jin. Malas aku cakap dengan kau.
"Jangan lambat nanti tau. Sharp 1:30 hyung tunggu dekat pondok" kata haknyeon.
Aha! Baru teringat. Harini kitorang tak balik dengan ahjussi kim dengan ahjussi jun. Tapi kitorang balik dengan manager kitorang. Seo kang jun.
Sebab kitoranf terus shoot pergi tempat shooting.
Ngeh ngeh rasa pelik pulak sebut tempat shooting. First time huhu.
"Nae " kata aku hwall eric dan sunwoo serentak.
//skip//
"Petang ni awak busy tak minji?" Bangchan di sebelah aku pandang dengan riak pelik.
"Ah.. haah. Petang ni saya busy. Kenapa ek?"
Dia kemudian garu garu kecil belakang lehernya lalu pandang aku semula.
"Tak . Ingat tadi nak ajak study sama sama dekat library. Kalau camtu takpelah" katanya sebelum sambung buat kerja balik.
Err okay.
.
.Setelah loceng tamat sekolah berbunyi , pantas aku kemas barang dan beg aku galas.
Baru je aku nak keluar dari kelas nama aku dipanggil.
"Minji ah" aku pusing menghadap empunya suara.
Kelihatan sehun dengan dino berdiri tersenyum pandang aku.
"Ye? Ada apa?" Kataku acuh tak acuh.
Aduh dorang ni. Aku dah lambat ni.
"Nak no phone boleh?" Kata sehun lalu aku pandangnya atas bawah .
"Untuk?" Soalku lagi.
"Untuk kawan lah. Hehe nak tak kawan dengan kitorang?" Soal mereka serentak.
Heol. Selama ni tegur aku pun tak. Tetiba ajak kawan. Dasar munafik.
"Actually aku kena rushing ni. So bye" kataku ringkas lalu aku terus pecut ke pondok menunggu.
.
.
"CEPAT LAH ADIKKU SAYANG! KITA DAH LAMBAT" jerit sunwoo dari jauh sebaik sahaja kelibat aku muncul dari blok sekolah. Ape lagi tak cukup tanah aku lari. Nasib dah kurus takdelah mengah sangat. Kalau tak ada makan 15 minit nak tunggu aku sampai.
"Huh huh aduh" kataku termengah mengah sebaik sahaja sampai di van mewah yang dipandu oleh manager kami.
"Sorry lambat manager-nim" kataku sebaik sahaja masuk dalam van. New Q dengan younghoon hyung pun ada sekali. Yang lain naik dengan joo hyuk salah satu staff.
"Panggil oppa jelah. Anggap je abang" katanya buat aku tersenyum awkward.
"Er hyung jelah eh? Tak biasa panggil oppa haha" balasku lalu kami mula bergerak.
//skip//
Author pov
Jam menunjukkan pukul 2:40 petang. Semua sudahpun menukar uniform iaitu pakaian yang ditaja oleh ASICS.
Yelah dorang kan model. So dorang pakai pakaian yang baru siap yang belum lagi dijual di pasaran.
Set sudahpun siap dipenuhi kamera, peralatan lighting tidak lupa juga jurugambar dan staff staff.
Younghoon dan jacob je yang belum siap didandan lagi. Mereka masih dimekap oleh stylist.
"Wow hensemnya orang dalam cermin tu" kata younghoon sambil tunjuk ke arah pantulan imejnya pada jacob. Dan jacob hanya tengok younghoon. Dan krik krik.
Burung gagak lalu.
"Uwu now im a bit nervous. So what should i do now?" Kata minji pada kevin.
"Relax yourself . Breathe in and out and try to think the happiest moment in your life. That should help i guess" balas kevin sebelum di tepuk tepuk bahu adiknya untuk mengurangkan rasa gugup.
Kevin pun gugup jugak senanya.
"Okay anak anak kumpul kejap" arah sangyeon lalu kesemua mereka berkumpul dan buat bulatan.
"This is our first work. So jangan nervous just relax okay? " kata sangyeon yang cuba menenangkan adik adiknya.
Dan kemudian manager dorang turut join sekali. Kang jun berdiri di tengah tengah bulatan. Kini semua mata tertumpu padanya.
"Okay guys. Ini korang punya debut. As a model. So do the best! Hyung tau semua boleh buat. Tenang and buat macam biasa. Okay?" Kata kang jun yang tersenyum pada satu persatu dari mereka.
"Get ready ! " kata head director wonho menggunakan speaker.
"Nae!" Balas mereka serentak.
"Hal su isseo ! ( you can do it)" kata sangyeon memberi semangat kepada adik adiknya.
Tangan kanan disatukan di tengah tengah bulatan.
"Hana dul set. FIGHTING!"
tbc
YOU ARE READING
[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]
Randomseorang gadis yang mempunyai penampilan yang semua gadis benci iaitu . GEMUK . akan tetapi. dia dilahirkan bersama abang abangnya yang menjadi idaman ramai gadis. mampukah dia menahan cacian orang ramai bahawa dia tidak layak mempunyai abang aban...