15

37 7 1
                                    

Hyesoo POV

ting!

telefon yang berada di sebelahku hanya dijeling sekilas sebelum menyambung tidur ku . malas nak layan .

I can't believe~

" ugh "

aku menjawab panggilan telefon tanpa melihat nama pemanggil tersebut .

" helo?--- "

" hyesoo, baekhyun ni "

aku terkejut besar . belum sempat aku hendak menutup panggilan, baekhyun menjerit padaku .

" jangan tutup! dengar cakap aku dulu, pleaseeee "

dahiku berkerut .

" kau nak apa? jangan kacau aku boleh tak? "

" jumpa kat cafe kita selalu pergi dulu, boleh? "

aku pelik . ada pape nak jumpa aku ke ni?

tak tak! aku taknak jumpa dia! ada apa apa niat lah tu

" taknak! kalau kau nak buat macam Yerin--- "

" no, aku nak jelaskan segalanya pasal aku dan Yerin kat kau . "

+++

+Cafe

aku memeluk tubuhku sambil memandang Baekhyun di hadapanku .

" so, jelaskan. "

baekhyun mengeluh perlahan selepas mendiamkan diri beberapa saat .

" well.., sebenarnya.. "

Flashback

Baekhyun berjalan tidak tentu arah di tepi jalan sambil memegang kepalanya . dia pening, stres, dengan semua benda yang menimpa padanya .

mak ayah nya selalu bergaduh di rumah, tentang sekolah, tentang Hyesoo..

telefon yang berada di dalam poket seluarnya dikeluarkan dan cek mesej dari Hyesoo .

takde.

baekhyun terduduk di tepi pokok kemudian meraup wajahnya kasar.

otaknya ligat berfikir yang dirinya tidak penting oleh semua orang . dia rasa dirinya tidak berguna .

kepalanya ditoleh kearah gerai yang ramai orang berdekatan dengannya .

soju.

+++

" ah, nyaman betul angin malam ni "

yerin berkata seorang diri sambil berjalan dengan riang . dia suka keluar berjalan pada waktu malam, dapat tenangkan fikiran .

sedang yerin sibuk berjalan, dia ternampak kelibat seseorang berjalan terhuyung-hayang .

mabuk lah tu .

" eh, baekhyun? "

yerin berlari ke arah baekhyun apabila dia hampir menglanggar kereta di tengah jalan .

" ah! "

baekhyun memegang erat pinggang Yerin sambil tersenyum sengih . yerin memandang baekhyun dengan risau . jangan lah buat hal ish

leher Yerin dicium oleh Baekhyun membuatkan Yerin terkejut dengan tingkah lakunya.

" B-Baekhyun--- "

" Hyesoo nampak cantik macam bidadari malam ni hihihi "

dahi Yerin berkerut seribu . faham-faham je lah mabuk en .

tiba-tiba, baekhyun menarik Yerin dengan kasar apabila melihat sebuah hotel yang tidak jauh dari mereka . Yerin mula cuak.

" baekhyun-- "

" kita nak main suatu permainan dengan Hyesoo eh! jangan lari dari daddy Baekhyun "

" yah byun baekhyun! "

End Flashback

" lepastu, mak ayah aku dan Yerin dapat tau pasal benda tu.. juga, Yerin mengandung anak aku. mereka nak kahwinkan kami selepas Yerin lahirkan bayi itu "

aku mengangguk tanda faham .

baru aku faham dengan tindakan Baekhyun pada hari itu .

" habestu, kenapa Yerin berubah? " soalku .

kedua-dua belah bahu Baekhyun diangkat tanda tidak tahu .

" aku pun terkejut dengan perubahan dia . entahlah, terhantuk dinding lah tu "

aku gelak kecil .

baekhyun tersenyum pendek padaku .

" soo, kita jadi kawan boleh? " pinta baekhyun .

aku senyum sengih kemudian kepala diangguk laju .

baekhyun tersenyum lega .

walaupun ada rasa marah dan benci pada Baekhyun sedikit, aku akan cuba perlahan-lahan maafkan dia .

+++

hambar lah hm .

takde idea bila dah jadi akak pititiga nih aduh aduh .

[HIATUS] Earphone | kth Where stories live. Discover now