Del 2

28 1 0
                                    

Fortsatt Emily's POV

Jeg begynner å løpe mot badet fordi jeg hører en skremmende lyd. Jeg låser døra. Når jeg har låst døra hører jeg at Anna hyler. "HJELP! Emma!! Emma hjelp meg!" Roper hun. Jeg åpner døra og spurter ut. Når jeg kommer inn stuedøren hopper Anna opp, "BØ!" roper hun. Jeg hopper bakover og faller på kommoden. "Emma! Nei..." er det siste jeg hører, så blir alt svart...

Anna's POV

"Emma! Nei..." sier jeg og begynner å gråte.

Det er min skyld at hun datt på kommoden! Jeg må ringe etter en ambulanse. Hva er nummeret? Jeg kan ikke huske det! 112, nei. 113! (Jeg vet at det ikke er 113 der, men jeg skrev slik at dere skjønner hva jeg mener)

(A=Anna, 113=ambulansen)

A= Dere må komme nå! Venninna mi har besvimt. Hun datt mot kommoden! Hva skal jeg gjøre? Kjapp dere!!!

113: Ta å legg henne ned. Og du må legge hodet hennes til side. Hvor er dere? Og hva er navnet ditt?

A: Jeg bor i gate nummer 37. Jeg heter Anna Parks. Skynd dere hun begynner å bli blek!

113: Vi kommer med en gang. Hent en kald vaskeklut som du setter på panna hennes.

A: Okei... jeg skal gjøre det.

Jeg løper til badet, tar en vaskeklut og tar på det kaldeste som går. Jeg løper til Emma og legger det på panna. Hun blir bare blekere og blekere...

Når jeg hører sirener fra ambulansen løper jeg å åpner døra. Akkurat når jeg har åpnet dører stormer det inn fullt av ambulansepersonell. En dame stopper opp for å snakke med meg. Hun spør om hva som skjedde. Jeg forteller henne om alt som skjedde. Etter sånn fem minutter kommer de med Emma på en tralle. Hun er fortsatt bevisstløs. Oj... jeg har ikke sagt noe til mammaen hennes. Jeg løper opp trappa og inn i rommet mitt, jeg åpner vinduet og hopper inn til Emma sitt rom. Jeg løper mot døra og tar tak i handtaket, men det er låst. Det er pga. Lasse at hun har låst døra garantert! Emma har et stort walk-in-closet som hun fikk av faren hennes. ( han bygde det )

Hun har sikkert noe jeg kan åpne med i sminkekofferten. Jeg går inn og begynner å lete etter en pinsett elns som jeg kan åpne med. Endelig finner jeg en negelfil. Jeg løper til døra, jeg får den opp tilslutt. "Lasse! Monica!" Roper jeg.

Lasse's POV

"Lasse! Monica!" Hører jeg Anna rope. Hun kommer løpende ned mens hun gråter. "Hva er det?" Spør jeg når hun har kommet seg helt ned. "Emma er blitt sendt på sykehuset" sier hun gråtkvalt. Mamma kommer løpende når hun hører det. "Hva skjedde" spør mamma og ser på Anna. "Hun datt hardt mot kommoden kanten og besvimte" sier hun litt roligere. "Dere må dra nå!". "Greit, men vil du være med?" sier mamma stresset.  "Ja!!" Nesten ropte hun. "Jeg kan være her å passe på tvillingene" sier jeg. "Takk!" Sier mamma og kysser meg på panna. Jeg setter meg ned i sofaen og skrur på TV'n. Nyhetene, så kjedelig. Men det er noe kjent... Jeg skrur opp lyden. Det har vært en ulykke i Washington d.c. Dattera til den store forretningsmannen Joakim Parks har hatt en liten ulykke hjemme. Hun har slått et stort hull i bakhodet og fått et stort hukommelsestap. Nå er hun blitt sendt til et sykehus like i nerheten. De sier jo at de fleste ulykker skjer i hjemmet.

Dustete medier... det var jo ikke Anna det var Emily! : (

"Lasse!" Roper Sophie og Lily i kor. "Kommer!" Roper jeg tilbake. Jeg skrur av TV'n og går inn på rommet. "Sophie vekte meg" gråter Lily. Sophie begynner å gråte noe sinnssykt.  "Sophie. Er det noe galt?" sier jeg trøstende. "Jeg er redd" gråter hun. "Hvorfor det da?" Spør jeg. "Mannen i vinduet vil ta meg" sier hun mens hun hulker. Jeg ser på vinduet, men jeg ser ingenting. Plutselig løper det en høy og svart skygge forbi...

Hva tror du vil skje? Kommer Emma til å overleve? Eller blir Anna alene? Hvem var skyggen?

I lost my BFFWhere stories live. Discover now