≠56

5.6K 241 12
                                    

Lengan Asyraf dipeluk manja, Asyraf seakan merelakan sahaja. Liur ditelan kesat. Apa semua ni? Kenapa Asyraf curang dengannya?

Wajah gadis yang memeluk Asyraf dipandang nya.

Zulaika?

Sinis sengihan yang dilempar buatnya.

Bercucuran air matanya jatuh, Asyraf hanya memandangnya sepi . Tapi kenapa?

Apa salahnya?

'Allah!' tangisnya. Suaranya seakan tidak terkeluar, seperti bisu memerhati Zulaika dan Asyraf.

"Aku ceraikan kau----- ,"

"Abang!, " tempiknya. Dahinya berpeluh. Dadanya berombak laju. Asyraf seakan terkejut mendengar tempikan tersebut, turut bangun dari tidur yang lena.

"Sayang, kenapa ni? " serak basah suara Asyraf bertanya. Pelik melihatnya menangis.

Safiya terus mendakap erat tubuh Asyraf. Seperti realiti Asyraf ingin menceraikannya, nasib baik mimpi sahaja.

"Shuhh, abang ada. Mimpi buruk ya, " Asyraf memujuk setelah mendengar aku menangis kembali. Belakang badanku ditepuknya lembut . Seperti memujuk anak yang kecil.

"Jangan tinggalkan Fiya ya, "

"Shuhh, abang takkan tinggalkan Fiya. Susah payah abang dapatkan sayang, gila ke abang nak lepaskan macam tu je, " pujuk Asyraf lagi, tapi sempat juga mengusik!

"Mimpi apa ni sayang hm? ," wajah ku didongakkan untuk aku melihatnya. Air mata disekanya. Haih, makin menjadi sayang aku buat dia ni.

Aku hanya menggeleng. Tak mahulah cerita, nanti dia risau pulak. Sampai ke mimpi penangan si Zulaika serang aku haritu.

"Its okey, abang tak paksa. Come, sambung tidur. Letih tadi tak hilang lagi, " usik Asyraf, tubuhku dipeluknya erat. Dia la yang nakal sangat tadi. Anak tak keluar lagi pun sempat je menggatal!

"Sayang tenung abang macam tu, abang terkam kang, tak terbangun sayang esok, " Asyraf mula memberi amaran. Tak kuat sangat iman dia ni! Aku tengok je pun.

Aku tergelak. Haih, gedik betul. Kepala disandar selesa didada Asyraf kembali.

"Sayang sangat haih, Mr Adam ni, "gumamku sendiri.

"Sayang juga Mrs Adam ni, " ubun-ubun ku diciumnya .

Haih, dengar je dia.

××××

Asyraf yang sedang bersiap untuk ke pejabat, diperhatinya . Kenapa aku rasa makin segak suami aku ni? Makin takut pulak aku nak lepaskan dia pergi kerja.

Asyraf mula merapatinya bersama tie yang dipilihnya tadi. Nak bermanja la tu. Mengada suruh orang pakaikan.

"Termenung apa jauh sangat, abang dekat sini je. Sayang jangan macam - macam eh, " usik Asyraf. Aku mencubitnya, nakal!

"Abang... " tanganku lincah memakaikan tie buat encik suami. Mata Asyraf nakal merenungku . Gugup kejap sis.

"Yeee sayang, " mengada je bunyinya.

"Awat makin segak ni, " omelku. Macam tak confident nak suruh dia keluar pergi pejabat sengsorang!

Makin melebar sengihan Asyraf. "Alah, macam tak biasa sayang ni. Malulah abang macam ni, "

"Gedik! Huh," kutukku. Menggeletis pulak dia.

"Sayang pun makin aummm sejak mengandung ni, geram abang nak terkam sayang hari - hari, " gatal sungguh!

"Abang serius lah, main - main pulak dia, " aku mencebik.

"Sayang patutnya bangga . Abang tak lama lagi nak jadi ayah makin hensem. Bukan nampak old gitu, "

"Bangga apa ke bendanya . Nak bagi pergi office pun rasa was - was sekarang ni. Ramai sangat perempuan yang jenis sondol menyondol laki orang, " sebak sahaja suaraku. Sedih la pulak rasa!

"Haih. Sebab tu dalam relations ni kena ada kepercayaan. Kalau abang nak curang, abang takkan berubah . Abang takkan susah - susah dapatkan sayang . Petik jari, bersusun yang tunggu abang . So, sayang kena percayakan abang ya, hensem - hensem ni semua untuk sayang je, " panjang lebar Asyraf memujuk. Nasib baik isteri mengandung, hormon tak berapa nak betul.

"Promise?, " jari kelingking disua.

"Promise sayang, " jari disulam, bibir Safiya dikucup nya dalam. Aum!

Tersipu malu Safiya!

"Sayang jangan nakal - nakal ya, abang nak pergi kerja kejap je. Nak apa - apa jangan turun, call je mak mah kat bawah. Ingat pesan abang ni, " kepala Safiya diusapnya. Berat hati nak tinggal kat rumah si comel ni. Macam panda pun ada sekarang ni.

"Ye, ye. Abang jangan dekat dengan perempuan yang suka sondol tau!, "

Asyraf gelak. Haih, ada - ada je!

××××

Tada!!!!!!

Sorry sangat tak sempat nak update panjang² . Busy 😣

Apepun tq yang sudi vote n comment. Appreciate gila!

Tak sabar nak buat konflik!

Aoum!

*make it 100voters, and i will update fastly! ;)


Cinta Lelaki Bongkak !Where stories live. Discover now