#38

191 21 135
                                    

JAEHWAN POV

"Jaelin-ah,turun pun.Kajja,mkn.Oppa dh panaskn pizza ni."kataku sebaik saja nampak Jaelin masuk dlm dapur.
"Mn yg lain??"soal Jaelin.Dia duduk di atas kerusi berhadapanku.
"Diaorg dlm bilik memasing la.Mungkin ada yg tido"jawabku.
"Jom mkn."sambungku.Kitaorg pun mkn bersama sehingga licin tanpa meninggalkn sedikit untuk member lain.Sbb apa?? Sbb yg lain dh beli sorg sekotak.

"Oppa,oppa nk tido terus ke??"soal Jaelin yg duduk atas sofa di ruang tamu.
"Waeyo??"soalku balik.
"Tanya je Jaelin rasa nk tido."jawab Jaelin lalu menguap.
"Jaelin dh ngantuk??"soalku.Jaelin hanya menangguk sbg jawapan.
"Gi la tido dulu. Oppa x ngantuk agi."sambungku.
"Nae. Jaelin gi tido lu."kata Jaelin lalu berjalan menuju je atas.

Bila Jaelin hilang dari pandangan,telefon aku tetiba berbunyi untuk diangkat. Aku tgk di skrin phone dn tertera nama 'mummy'. Aku accept call.

[on call]

Jaehwan
Mummy

Anyeong,mummy
Nae,anyeong. Hwan tgh wat pe tu?
Hwan baru lepas mkn dgn Jaelin.
Mn Jaelin??
Dia dh tido. Dia sejak kebelakangan mudah penat la mummy. Kenapa eh??
Mungkin dia x sihat kot. Dia kalau x sihat mmg mcm tu.
Oooo. Wae mummy call Hwan ni??
Saja. Kamu sihat??
Nae. Hwan sihat je. Mummy?
Mummy pun sihat je ni.
Mummy,Jaelin ada bagitahu mummy x yg dia dpt tawaran untuk buat persembahan kat MAMA Korea??
Dia x de bagitahu pape pon. Mcm mn boleh dapat??
Jaelin kata yg Mnet pilih dia sbb dia mng 'Best bgirl Perfomances in Busan'.It's right??
Nae,betul la tu.Dia menang masa dia highschool tahun pertama.4 tahun lps.Bila kamu nk balik sini??
Buat masa ni,kitaorg busy lg.Nk comeback dgn perfomances yg lain.Mungkin lg 3 bulan.
Lama lagi tu.X pe lh,mummy tgg korg balik.
Mian mummy sbb x boleh nk balik awal.Jaelin pun dh rindu sangat dgn mummy.
Gwenchana.Mummy busy ni.Nk sambung wat kerja.Anyeong.Sweet dream.
Nae,anyeong.Take care.

[end call]

Lps end call dgn mummy,aku terus naik ke atas dn tidur.

_________________________

Author POV

Jaelin-shii,sekarang kamu dh jumpa oppa kamu.Jadi kami berdua dh boleh pergi dgn aman.-appa
Jadi anak yg baik.Jaga oppa kamu dgn diri sendiri.Omma dgn appa akan tunggu kamu berdua.Anyeong.-omma.
Saranghae,Jaelin-shii.-omma&app
Omma,appa,hajima-Jaelin

Dtumm(Bunyi kilat ye readers)

Jaelin tersedar dari mimpinya.Sekarang tgh hujan lebat dgn kilat yg berdentum-dentang(?) di luar sana.Jaelin yg berasa takut keluar dari biliknya lalu ke bilik Jaehwan.

Tombol pintu dipulas dn dibuka.Jaelin masuk kedlm bilik Jaehwan.Dia terus berbaring di sebelah Jaehwan dn memeluk oppanya.Jaehwan yg berasa yg ada org peluk dia,terus mebuka mata.Jaehwan memandang Jaelin yg peluk dia dgn tangisan kecil.
"Jaelin-shii,waeyo??"soal Jaehwan penuh kerisauan.
"Jaelin mimpi omma dgn appa."jawab Jaelin.
"Jaelin nk tidur dgn oppa."sambung Jaelin lagi.
"Nae....Tido."balas Jaehwan sambil menepuk belakang Jaelin dgn lembut agar dia tertidur.

Setelah beberapa minit,Jaelin terlelap di dlm dakapan hangat Jaehwan.Apabila yg Jaelin sepenuhnya tido,Jaehwan melelapkan matanya.

Keesokkan harinya~
Jaehwan POV

Aku tersedar dari tidur pada pukul 7.Jaelin masih tido dlm dakapanku.Aku merenung mukanya. Aku teringat sesuatu yg semalam Jaelin ckp dia mimpikn omma dgn appa.Dia mimpikan apa sampai nk tido aku??Aku baru teringat yg semalam hujan turun.Kilat dgn guruh pun ada. Mungkin tu buat dia rasa takut.

OPPA || WANNA ONE ||  《Complete》Where stories live. Discover now