P.p Dina
Ik stond op en keek recht in de spiegel me ogen nog steeds rood en opgezwollen, me gezicht is bleekjes en me haren zien er vies en vet uit,me krullen waren daardoor uitgezakt. Het is al 3 maanden geleden, maar nog steeds denk ik elke dag aan Fadoua. Tranen rollen weer over me wangen, snel veegde ik ze weg. Ik waste me gezicht met lauw warm water, droogde het af en poetste me tanden.Ik liep naar de woonkamer en zag Samira met Ines spelen. Een klein glimlachje vormde zich op me gezicht. 'Je bent wakker' zei Samira met een bezorgde glimlach. Ik lachte ligtjes terug. 'Ik heb ontbijt voor je gemaakt' zei ze en keek naar de tafel met een uitgebreid ontbijt. Ik keek Samira dankbaar aan 'Shokran Samira, ik weet niet wat ik zonder jou moet' zei ik en ging aan tafel zitten. 'Geen probleem schat' zei ze lief. 'Kom jij niet eten?' Vroeg ik der. 'Nee ik en Ines hebben al gegeten' zei ze 'toch Ines?' Zei ze met een baby stemmetje en ze gaf Ines duizenden kusjes waardoor Ines moest lachen. Ik begon ook te lachen, na een lange tijd weer. Ik at snel me ontbijt en ruimde de tafel op.
Ik plofte neer op de bank 'Samira?...ga je vandaag wat doen?' Vroeg ik der. Ze schudde haar hoofd 'nee blijf gewoon hier' zei ze. Ik knikte 'kan je misschien op Ines passen...ik heb een sollicitatie gesprek' zei ik. Ze keek me blij aan. 'Echt! Waar ben je van plan te werken?' Vroeg ze me nieuwsgierig. 'Bij die nieuwe restaurant...' zei ik en voor ik me zin kon afmaken onderbrak Samira me ' NEEE iedereen heeft het over die restaurant.... in shaa Allah wordt je aangenomen' zei ze met een grote glimlach op der gezicht. ' in shaa Allah' zei ik zachtjes 'heb het hard nodig het geld, heb problemen met de betaling van de huur nu... nu Fadoua er niet is en misschien is wat afleiding er bij wel wat beter' zei ik der achteraan. 'Dina...je weet dat ik ook altijd wat kan bijleggen' zei ze. Ik knikte
__
Ik had net gedoucht en kleedde me aan in een simpele en warme outfit 👇🏽
In me krullen doe ik wat argon olie en laat het voor de rest opdrogen aan de lucht. 'Samira ik ga' zei ik en liep naar der toe. 'Isgoed' zei ze. Ik gaf Ines een kusje en liep naar de deur en deed hem open 'SUCCES' schreeuwde Samira nog. 'Thanks' schreeuwde ik der achter aan en liep de deur uit.
_____Ik stapte de bus uit en liep een stukje en stond voor het restaurant. Ik ademde diep in en uit. 'Bismillah ar rahmaan ar rahiem' zei ik zachtjes in me zelf en liep naar binnen. Ik zag een meisje van waarschijnlijk ook Marokkaanse afkomst wat rond lopen met een dienblad en het werk uniform. 'Hey, Uhmm ik kom voor een sollicitatie gesprek weetje waar ik heen moet?' Vroeg ik der aardig. 'Hey' zei ze en glimlachte lief. 'Ja als je rechtdoor loopt en dan de hoek omgaat naar rechts zie je al gelijk een deur daar kan je heen gaan' zei ze. Ik bedankte der en deed wat ze zei.
Ik klopte een paar keer aan, maar kreeg geen antwoord terug. Ik hoorde 2 mensen erg discussiëren dus besloot even voor de deur te wachten. Het meisje van net kwam aan lopen 'kom anders "binnen" wachten' zei ze. Ik knikte en we liepen samen naar de plek waar iedereen zat te eten. 'Ik heet trouwens Souhaila' zei ze en stak der hand uit. Ik schudde der hand terwijl ik ook mijn naam zei.
We zaten al een tijdje te praten het is echt een aardige meid. Ze is 16 jaar en blijkbaar de dochter van de eigenaar. 'Souhaila?' Zei iemand der naam. We keken allebei om. 'Yoo' zei ze en ze gaven elkaar een box. Ik keek hem even aan, maar keek gelijk weg. 'Dit is Dina trouwens' zei Souhaila. Hij stak zijn hand uit en we schudde elkaars hand 'sohaib' zei hij en keek me bestuderend aan. Ik voelde me der ongemakkelijk door en trok me hand snel weg. 'Maar Uhmm ik ga naar Younes, dat je het weet' zei hij. 'Isgoed' antwoordde Souhaila terug. 'Denk dat me vader je nu wel kan spreken' zei ze. Ik knikte en stond op. 'Succes' zei ze. 'Dankjee' zei ik en liep naar het kamertje. Ik klopte aan 'kom binnen' hoorde ik.
Ik deed de deur zachtjes open. 'Aaah jij moet Dina zijn' zei hij. Ik knikte. 'Rachid' zei hij en stak zijn hand uit ik schudde zijn hand en nam plaats bij de stoel tegenover zijn bureau.
___
Ik liep de trappen op naar de 3e etage aangekomen voor me deur deed ik me sleutel in de slot. Ik draaide de sleutel naar rechts en duwde met me heup tegen de deur. Pff de deur zit vast. Ik duwde nog 1 keer hard tegen de deur en de deur ging open. Ik deed de deur achter me dicht en zag samira met Ines op der schoot naar me toe rennen. 'En?' Vroeg ze nieuwsgierig. Ik gaf der een somber gezicht. 'Oohw..maar maakt niet uit er zijn genoeg mensen die jou willen en dan als no-...' ik onderbrak der zin en zette een grootte/brede glimlach op me gezicht. 'Ik ben aangenomen' zei ik blij. Ze lachte en knuffelde me. 'Ik wist het wel' zei ze lachend. Ik keek Ines aan en zag ook een glimlach op haar gezicht.
Altijd blij is mijn prinsesje.
Mensen dit is pas mijn 1e deel dus is het niet wouw maar echt de volgende deel wordt veel spannender en leuker, niet alles is zoals het lijkt en alles gaat op zijn plekje vallen... laat me weten wat jullie er van vinden en laat ook zeker een stem achter ❤️
Xx Samira
JE LEEST
Dina&Ines
RomanceIk hoorde me telefoon afgaan ik rende naar me telefoon in de hoop dat het me lieve zus Fadoua was 'hallo' zei ik met hoop in me stem 'goedendag spreek ik met Dina El.........?' Zei een vrouwen stem 'jaa' zei ik teleurstellend 'u spreekt met mevrouw...