Di rumah dream girl (dg).......
Minri dan hyuri baharu sahaja pulang dari sekolah. Dream girl yang lain tak balik saing dengan diorang berdua ni sebab yang lain kena kelas tahanan.
"Akhirnya ~ sampai jugak kat rumah ku sayang" hyuri awal² lagi dh campak beg tah ke mana.
Kesian beg tu -,-
"Hoii!! Amik beg kau uh! Tahu buat sepah aje...nanti aku dengan minji unnie yang kena kemas. Siapa yang penat? Aku juga kan!" bebel minri.
"Halah mak joyah ni...nanti lah...tgh penat ni" kata hyuri sambil memeluk sofa.
"Betol ek, kalau kau tak kemas aku tak tanggung kalau kau kena pukul dengan kuali purple minji unnie nanti" kata minri dingin. Minri memesan kepada hyuri lalu menaiki tangga menuju ke biliknya.
"Haish..-.- tak senang betol lah aku. Kalau tak mention kuali puaka minji unnie tu tak sah kan!" kata hyuri. Hyuri bangun dengan gaya malasnya menuju ke biliknya.
Skip
.
.
.
Situasi dream girl yang lain....
Di sekolah...."Lagi berapa minit lagi kita boleh balik ni?" tanya jiyoung.
Solbin melihat ke arah jam tangannya.
"5 minit lagi kita boleh balik" kata solbin.
"Yeah!!! Finally! Lagi sikit je kita dah boleh balik!!" teriak jiyoung. Tangan didepakan dan terkena pada muka minji dan hazel.
"Yah!!! Nak depakan tangan tu please tgok sekeliling! Dont you see me!!" kata hazel.
"What ever" jawab jiyoung dengan penuh gediknya.
"What ever! What ever! Ni semua salah kau dengan yunji! Kalau kau tak ponteng tak de lah kita kena kelas tahanan ni" bebel minji.
"Alaa...maaf lah unnie!" kata jiyoung dan yunji sambil tunjuk peace.
"Ape peace! peace! Nasib baik aku tak bawak kuali purple puaka aku hari ni...kalau tak dah lama dah aku hempok kepala sekor sekor" bebel minji.
"Bukan unnie hari² tak bawak ke kuali unnie" celah solbin.
"Diam lah kau anak kim" kata minji. Dah kantoi nak tutup malu pulak •,•
"Tapi an hazel pelik? Why kita yang kena tapi minri dengan hyuri tak kena?" tanya hazel.
"Diorang kan keluar time tu..." kata minji.
"Tapi yang peliknya...yang buat kecoh and bising unnie dengan dua ekor ni...kenapa hazel dengan solbin yang kena!!!" solbin mula bercakap setelah lama mendiamkan diri.
Flashback....
"Minri!! Teman aku pi tandas jom! Aku dah tak tahan dah ni!" hyuri tanpa ape² kebenaran dari minri terus tarik minri keluar kelas.
Masa ni cikgu belum masuk lagi...
Yunji dan jiyoung masuk ke dalam kelas dengan senang wenang nya.
"Ui anak hong! Anak ji! Hang pi mana.. pi mana.. pi mana.. pi mana.. hang pi mana.. pi mana.. pi mana.. pi mana.. hang pi mana..." minji mula lah bernyanyi lagu hang pi mana.
"Hamboi~ berlagu nampak unnie" kata yunji.
"Mane tak berlagu kalau korang berdua ponteng tak berajak!" kata minji.
"Alaa..unnie ~ sekali sekala ponteng tak boleh?" kata jiyoung.
"Sekali sekala kepala bahana kau! Minggu ni dah 4 kali hampa semua ponteng tau ke tak!?" bebel minji.
"Oh no!!! Unnie dah mula membebel!! Jom tutup telinga!" kata jiyoung sambil tutup telinga yunji.
"Jangan lah tutup telinga haku!!! Aku boleh tutup telinga sendiri an" kata yunji.
"Orang nak tolong tutupkan pon tak boleh" kata jiyoung sambil memuncungkan bibirnya. Dah serupa itik dah.
"Hape yang bising² kat sini!!?dari luar dah boleh dengar suara!!" sir kook mula muncul..jeng jeng jeng.
"Minji!!yunji!!!hazel!!!solbin!!!dan jiyoung cikgu yang telah membuat kekecohan!!!" kata seorang yeoja.
"Tak guna kau yubi" kata hati dream girl kecuali hyuri dan minri yang tiada di situ.
"Kamu berlima kena kelas tahanan saya sampai pukul 2!! Duduk dalam kelas ni senyap²!! Kalau saya tahu kamu berlima lari...saya gantung kamu dua minggu" kata sir kook.
End flashback....
"Haih...bila dikenang kembali flashback tadi...rasa sakit hati pulak haku dengan si yubi aka dah arok tu!!" kata jiyoung.
"Tu lah...aku dengan hazel yang duduk diam pon kena" kata solbin.
"Tu lah...ape lah nasiba an.." kata hazel sambil lap air mata palsu.
Skip
.
.
.
Situasi minri dan hyuri....."Minri!!! Masak lah!! Aku lapar ni!!" jerit hyuri dari ruang tamu.
"Jap! Jap!" minri jalan menuruni anak tangga dan menuju ke dapur. Dibukanya peti ais.
Peti ais 'kosong :)'
Minri pergi ke ruang tamu dengan coolnya.
"Kau nak suruh aku masak! tapi bahan nak masak satu hapak pon takde!" kata minri.
"Alor:(" hyuri frust hentak kepala kat meja banyak kali.
"Hoi! Hoi! Kalau kau lapar tak payah lah nk hentak kepala kat meja!! Dah jom lah kita pergi cafe. Aku belanja" kata minri.
Mata hyuri mula bersinar.
"Yeah!!! Unnie belanja!!" kata hyuri.
"Ape yeah yeah, jom lah...kang aku tak belanja kang. Alang² aku nak beli barang dapur sekali" kata minri.
"Kaja unnie ~" ajak hyuri dengan suara gediks😂
Geli hati minri dengar suara gedik hyuri tu. Nk tendang pon ade.
Hyuri dan minri keluar dari rumah dan menuju ke cafe dengan hati yang senang. Hyuri je lah hati yang senang, bagi minri tak. Tah lah hyuri pegang lengan minri dengan gediknya+ mengada. Ade jugak dicop LGBT nanti.
Minri cecepat tepis tangan hyuri. Hyuri hanya memuncungkan bibirnya. Minri malas nak layan dan terus jalan tanpa mengendahkan hyuri yang dah surupa mulut itik itu.
"Bukan nya nak pujuk!!" jerit hyuri.
"Kau merajuk aku tak nak belanja!" jerit minri.
Jerit dibalas jerit. Hah! Bagus!
"Andwae!!!!!" jerit hyuri sambil menggelengkan kepalanya banyak kali. Hyuri terus berlari laju mengejar minri.
Minri membuak plam face.
"Kawan siapa lah ni" kata hati minri lalu jalan.
Tbc
Maaf bab ni tak de watak bts or seventeen. Maaf🙇 bab lain nanti author buat. Jangan lupa vote.
YOU ARE READING
🌼Our Secret Crush🌼
RomansaMengisahkan dream girl nama kumpulan kepada 7 orang perempuan dan bts yg telah menyebabkan novel ini bermula. Dream girl ni merupakan junior kepada bts dan seventeen. Dream girl ni duduk satu rumah kerana mahu mendisiplinkan diri walaupon masing² ka...