✖43✖

666 42 8
                                    

Lily pov

De lessen zijn begonnen en school is gekker dan ooit. Nu Olivia terug is, heeft ze de volle aandacht gekregen van elke docent en leerling. Het is heel apart om te zien. Okay... Eigenlijk niet. Iedereen lag al aan haar voeten en dat is alleen veel erger nu.

'Wat hebben we?' Vragend kijk ik Remus aan. 'DADA, met Slytherin.' Ik verbleek voor een moment, maar ik herpak me gauw. 'Moet kunnen toch.' Glimlach ik licht en ik recht mijn rug. Dan loop ik het lokaal in. 

Gauw zoeken Remus en ik een plekje en dan wachten we tot de les begint.

De docent is al even bezig met uitleggen als de deur weer open gaat en Olivia, samen met een meisje met bruin haar en blauwe ogen,  komt binnen lopen. Natuurlijk zijn ze fashionable late. 'Het spijt me meneer. Ik moest nog wat regelen met mijn afdelingshoofd.' Zegt Olivia en ze knippert een keer extra met haar ogen. 'Maakt niet uit, ga maar zitten Red. Hetzelfde geldt voor jou Williams.' Ze knikken en gaan op een andere rij naast ons zitten.

'-Okay, we gaan verder. Opnieuw, wie kan mij wat vertellen over Unforgettable Curses?' Direct schiet Olivia's hand omhoog. 'Er zijn er drie. De Crusiatus Curse, het is een martelcurse, het zorgt er voor dat je botten in brand  staan. De Imperius Curse. Daarmee kan je de getroffenen laten doen wat je wilt. En als laatste de..-' Ze hapert even. '- Het heet Avada Kadavra. De vloek des Doods...' Haar stem sterft weg. 'Heel goed juffrouw Red. 10 punten voor Slytherin.' Ze glimlacht even en dan draait ze zich naar het meisje naast haar. 

Ik ken dat meisje ergens van. Die kleur van haar ogen zou je overal herkennen. 'Heb jij ook het gevoel dat je dat meisje ergens van kent?' 'Van vorig jaar bedoel je?' Remus blik is ook gevestigd op het meisje. 'Ja... Toen we opzoek waren naar Olivia. Toen we in dat bloedbad terecht kwamen.' Hij kijkt even scherp op. Ik weet precies waar hij aan denkt.

'Ze is hier niet Lils.' Zuchtend laat ik mijn hoofd in mijn handen vallen. 'Dit was onze enige aanwijzing. Wat moeten we nou Remus?!' Een hoge gemene lach laat ons beide opkijken. 'Daar ligt er nog een Hon.' Roept een schelle stem. Gauw verstoppen Remus en ik ons achter een boom. Schichtig kijkt de vrouw 100 meter voor ons om zich heen. Ze heeft een capuchon op, maar vanaf hier kan ik haar bruine krullen zin. Door het masker heen, zie je fel blauwe ogen. 'Oooh M, dat is perfect.' Een tweede stem. Ik zie hoe een jonge man onder het puin vandaan wordt gehaald en richting de tweede vrouw wordt gesleurd. 'Laat me met rust.' Kreunt de man. 'Oh Darling, als we dat konden...-' De tweede vrouw trekt haar wand en richt hem op de man. '- Nee, alsjeblieft.' Smeekt hij haar. 

'Crucio!' Zijn gil gaat over het hele terrein en ik krimp in elkaar. Dit is marteling. Letterlijk en figuurlijk. Na een tijdje houdt het op. 'Stop.. Stop... Ik heb een zwangere vriendin.' Smeekt hij de vrouwen. 'Wat denk jij hon?' Het is de vrouw met de bruine krullen. 'Mmm, we laten hem gaan, maar hij mag een boodschap over brengen. Dat is de enige reden dat hij blijft leven.' 'Bedankt! Bedankt!' 'Niet zo gauw juichen jij, Darling.' Zegt de tweede vrouw. Ze pakt hem ruw vast. 'Vertel iedereen dat ze moeten vrezen voor..-' De laatste woorden fluisteren ze heel zacht. Ik buig naar voren om het te horen, maar een takje kraakt onder mijn voeten. Beide vrouwen kijken verschrikt op, voordat ze apperaten naar een andere locatie.

'Ze kan het niet zijn. De vrouw die wij zagen was ouder.' Fluistert Remus. Ook hij heeft erover nagedacht. 'Ik weet het.' Zuchtend laat ik mijn hoofd op tafel vallen. 'Ik zie spoken.' Mompel ik ondertussen. Hij slaat even zijn arm om mijn schouders. 'Geloof me, die zien we allemaal.' 

*

Tijdens de lunch staar ik een beetje voor me uit. Het wordt me gewoon allemaal even te veel. 'Gaat het wel?' Verstoord kijk ik omhoog. Recht in de ogen van Brent. 'Mmm, het gaat goed. En zelfs al het niet goed zou gaan dan zou ik dat niet met jou bespreken.' We kijken elkaar aan en ik zweer. Hij ziet het breken in mijn ogen terwijl ik het bij hem zie. 'Okay prima.' Zegt hij langzaam. 'Prima.' Herhaal ik. Onze ogen verlaten elkaar niet. 'Ik zie je wel weer Evans.' Auw. 'Dag Waters.' Kets ik terug. Brent loopt door en ik blijf weer alleen achter.

'Dat zag er intens uit.' Zegt Alice die naast me komt zitten. 'Is er iets tussen jullie?' Vraagt ze nu en ze kijkt me meelevend aan. 'Er is niks meer tussen ons.' 'Ohw, wat erg voor je!' Ze slaat haar arm even om me heen en knuffelt me. 'Het wordt beter.' Ik kijk haar even glimlachend aan. 'Bedankt Alice.' 

De hele zaal valt stil als Olivia binnen komt lopen. Het meisje naast haar kijkt iedereen arrogant aan. Haar mond beweegt en het volgende moment horen we Olivia's lach door de zaal gaan. 'Heb je het trouwens al gezien?' 'Wat gezien?' Alice pakt een krant en houdt hem onder mijn neus. 

DIABOLA BIJNA NET ZO GEVREESD ALS YOU-KNOW-WHO

Luidt de titel. 'Oh my-' Mompel ik terwijl ik begin te lezen. 'Wat?' Vraagt Remus die er ook bij komt zitten. Sirius, Peter en James schuiven ook aan. Ik reageer niet en lees door. 'Okay, moet je horen.' Zeg ik als ik klaar ben. 

'Diabola bijna net zo gevreesd als You-know-who. Vanuit betrouwbare bronnen hebben we vernomen dat er een nieuwe moordenaar is. Diabola. We hebben verschillende slachttoffers er al over horen praten en we worden niet vrolijk van de dingen die we horen.' Lees ik voor. 'Jongens, weten jullie wat dit betekent?' Vraag ik een beetje in paniek. 'Er komt drama. Een hele hoop drama. You-know-who gaat het niet leuk vinden dat iemand zijn plek in neemt.' Zegt Remus, ook zijn blik is gestresst. 'En de hele toverwereld zit er midden in.' Constateert Sirius. 

'Ja, we zitten er allemaal midden in.' 

---------------------------------------------

Heehoi,

Fun fact! Ik ben klaar met mijn examens, wat betekent dat ik weer kan schrijven. Ik heb goed nieuws. Ik ben nu bezig met een uitgeverij met 1 van de boeken die ik schrijf. Als ze het leuk vinden willen ze het uitbrengen! Ik weet niet hoeveel van mijn lezers in London wonen, maar hij wordt als eerste uitgebracht in Engeland. Feest!

Zijn jullie nog wat leuks aan het doen? Of hebben jullie het druk met school?

Vergeet het sterretje niet in te drukkken!

Ik hou van jullie 

Xxx Jonna

My famous Marauders storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu