31. Febra in zori de Peter Gardos

69 1 0
                                    

Febra in zori de Peter Gardos

Aceasta carte este povestea părinţilor lui Péter Gárdos, ambii supravieţuitori ai lagărelor de concentrare din cel de-Al Doilea Război Mondial. Fără să se fi cunoscut înainte, Miklós şi Lili, doi tineri maghiari, află unul de celălalt abia după ce au fost la un pas de moarte şi au ajuns, separaţi, în tabere de recuperare din Suedia.

Cartea este usurica si usor melodramatica, datorita povestii de dragoste in jurul careia se invarte, ceea ce o face aproape imposibil de uitat. Desi autorul atinge fin sistemul dur al comunismului, cel care i-a afectat foarte mult parintii, lucrurile grave nu-s detaliate, punandu-se mai mult accent pe dragostea dintre Miklos si Lili.

Cartea este foarte bine scrisa si contine fragmente reale din scrisorile pe care parintii autorului si le-au trimis unul altuia. Ce mi s-a parut interesant este faptul ca scriitorul a ajuns in posesia acestor scrisori, abia dupa moartea tatalui sau. Si-a pus de multe ori intrebari legate de ce niciodata parintii lui nu au discutat despre aceste scrisori sau despre acea perioada. Nu a gasit un raspuns, ci doar supozitii neargumentate.

Ideea este ca daca vreti sa cititi o poveste frumoasa despre un cuplu admirabil, pe care nici problemele de sanatate, nici invidia, nici piedicile puse de cei din jur si nici macar schimbarile ciudate ale istoriei, nu l-au impiedicat sa ramana unit, aceasta este!

O poveste despre iubire, pasiune, rabdare, incredere, rezistenta,ambitie, prietenie, credinta si tandrete. 4/5 stele.

RECENZII CARTI (citite -2019)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum