بارت..27

1.2K 73 1
                                    

###الحال كالتالي بيان ضربات قلبها الضعيفة تكاد تتكون موجودة كل فترة يتوقف قلبها ثم

يعود مرة اخرى بأسعافات الاطباء.. شادى فى العناية المركزة وحالته اسوء بكثير..... رانيا

تصلي وتدعى لربها وهكذا الباقى... حمزة ينظر لغرفتها مدمع  العينين..... مهند يجلس وسطهم

حزين على بيان جدا###....

جاء لهم طبيب..

الطبيب:انا آسف يا جماعة، الحالة تعيشوا انتوا.

حمزة"بصوت عالى وقم امسك الطبيب من تلابيب زيه الطبي":انت بتقول اية يا بني آدم انت.؟

ريان"وقد تورطهم":استنى بس يا حمزة اديلو فرصة يتكلم.

الطبيب:يا فندم احنا عاملنا اللى علينا.. لكن قلبة مستحملش.

حمزة"بأستغراب":قلبة مستحملش.

الطبيب"وكان حمزة تركة":ايوة يا فندم احنا كنا بنحاول لكن قلبة وقف حولنا اكتر من مرة لكن..... الاستاذ شادى هو اللى مات.

حمزة:طب وبيان عاملة اية انطق بسرعة.

الطبيب:حاضر حاضر... الانسة بيان قلبها حالتة مش كويسة خالص... عندها صدمة عصبية...

حمزة"مقاطعا للطبيب":يعني اقدر ادخلها.

الطبيب:يا.....

حمزة"مقاطعا للمرة الثانية بسرعة":يعنى ادخلها.

الطبيب:استغفر الله العظيم.. استنى هنا.. انت بتكلم دكتور مش بواب سيادتك..... هى دخلت فى غيبوبة إرادية....ممنوع الزيارة 24 ساعة... الله يكون فى عونها  منك..انا ماشي... و ومحدش يناديني تانى. اوف"ثم صار فى طريقة وهو يثرثر بالكلام"

ريان"بضحك":طلعت عين الراجل يا اخى..... دة انت خليتة يكلم نفسة.

رانيا"ببكاء":بنتى.... بنتى دخلت فى غيبوبة.

صفوت"وقد قاطع كلامها بحدة وبصفعة قوية":بس بقي كفاية كدة.... كل مرة تعمليلها مشاكل فى حياتها وتدمريها وفى الاخر تعيطى.

رانيا"ببكاء"واللهى مكان قصدى قالتلى هتخليها جمبي ومش هتسبني مكنتش اعرف انها هتعمل كدة واللهى مكنت اعرف.

صفوت:واديها ضاعت من ايدينا....استريحتى... مكنتيش عاوزاها تبعد عنك..... ودلوقتي حالها عامل ازاى... كانت هضيع بسببك.

محمد"والد حمزة":خلاص خلاص روحى يا هانم مع مها.... تعالا يا صفوت عاوزك في حاجة...

_________________________________
*اما بالنسبة لثناء والدة مهند عندما عملت بقتله لم تحزن علية... حتى مهند وهند

تأثروا بوفاته ولكن بعد ساعات قليلة وكانوا قد عرفوا بالجرائم الكثيرة التى كان يفعلها فأصبح

ياليتها ما كانت معيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن