Cemburu Tak tentu masa

14 1 0
                                    

Pada Satu Hari,Amsyar mendekati ku untuk menyuruhku ajarkan kerja sekolah tapi Suhaimi lalu diluar kelas kami Dan terlihat kami,orang lain Ada cuma buat kerja2 masing2.

    Aku terkejut dan melihat dia dengan muka rasa bersalah.Aku faham kalau dia nak marah,tapi kami cuma belajar bersama sahaja.Kami Tak berniat untuk buat dia cemburu atau apa.

    Cikgu masuk ke kelas Dan kami semua belajar,namun Aku tak boleh fokus,malah masih memikir pasal yang berlaku tadi.

    Selepas tamat Hari sekolah,saya Dan kawan2 Saya pergi ke surau untuk solat Zohor.Selepas solat,kami keluar ke pagar sekolah Dan meletakkan beg di pondok sekolah,kami juga membeli makanan  Dan minuman untuk dijamu selera.

    Kami menunggu ibubapa kami datang membawa balik kami,Dan Saya balik dengan kereta.Saya masuk Dan melihat emak Saya yang tersenyum kelat melihat Saya yang keletihan.Emak Saya cantik,lagi2 dengan berbaju jururawat.

    Saya masih senyap dalam kereta menunggu ketibaan ke rumah.Sampai ke Sana,Saya pergi ke bilik Dan membersihkan diri dengan Mandi.Sambil Saya mandi,Saya memikirkan Masa Saya yang bahagia bersama Suhaimi sampai lah,Hari yang sedih dia melihat ku bersama Amsyar.

    Selesai Mandi,saya membuat kerja sekolah tanpa fokus.Saya Tak boleh fokus sebab dia, lepastu telefonku berbunyi menandakan Ada orang WhatsApp Aku.Rupa2 nya Suhaimi.Dia bertanya pasal tadi Dan menuduhku menarik perhatian lelaki.Dia mulai marah Dan menuduhku macam2.

    Aku Tak tahu apa lagi yang patut dibuat,Aku ceritakan semua itu,kepada Ika,Tihah Dan Insyirah.Semua Tak sangka,macam tu sekali Suhaimi boleh cemburu."Cemburu tanda sayang."kata ku,beberapa Kali,untuk berfikiran positif.

Si Penggila PerempuanWhere stories live. Discover now