In het ziekenhuis

209 5 3
                                    


Ik zie dat mam schrikt. "Onee meisje toch! We moeten nu naar het ziekenhuis!" "Huh! Waarom?! Mama waarom! Is er iets mis met mij?? Onee...Ik weet het denk ik al... NEEEEE"

- In de auto -

Ik ben in schrok. Zou ik echt zwanger zijn? Da's veels te vroeg. Ik ben 14! Oké bijna 15. Maar nog, dat is nog vroeg. Ik wou pas op mijn 25ste kinderen.
Pff ik hoop dat dat ik een griepje heb. Nou ja, ik hoop het niet maar liever dan 9 maanden een kind dragen.

Ik kijk opzij. Mam ziet er geschrokken uit. Dan gaat iemands telefoon. De telefoon gaat over op de carkit (snap je?) Het is via mams telefoon. Ik neem op.

(P:pap - M:mam - L:Lenthe)

L: Hallo met Lenthe
P: Hallo met mij!
L: Hoi pap, wat is er?
P: waar zijn jullie? Opeens rende jullie het huis uit!
M: sorry we zijn even naar het ziekenhuis, ik leg het straks wel uit.
P: volgende keer wel even melden. Ik schrok me dood.
L: ja is goed pap.
M: we moeten ophangen. Doei schat! Hou van je
P: doei doei schat!

Ik draai met mijn ogen. Slijmballen...

We komen aan bij het ziekenhuis. We gaan naar binnen. Ik moet 5 meter voor de balie blijven staan van mam. Midden in de gang dus. Net of ik niet mag weten wat er met mij is.
"Hoo aan de kant jongedame" zei een verpleger die een bed rijd en in dat bed zit een meisje die zwaar gewond is. Ik draai me weer om richting mam. "Kom we moeten daarheen." Zei mam.

We lopen langs het bed af. Want het moest even stoppen omdat er geen plek was in de operatiekamer.Ik kijk naar het meisje dat er in ligt. "Lenthe! Niet zo onbeschoft doen." Roept mam tegen mij. Wacht die ogen herken ik! Ik wil terug lopen maar mam pakt mijn arm en sleurt me een kamer in. "Mama nee! Ik herkende die ogen! Van dat meisje..."
"Hallo, en u bent Lenthe?" Dan mag u even naar de wc gaan en in dit potje plassen." Zegt de vrouw van het ziekenhuis.
"Euh wat hoezo dat. Dat ga ik echt niet doen. Dat is vies." Reageer ik schokkend.

- na dat plassen haha -

"We gaan even kijken of het positief is." Zei de vrouw. "Waarvan positief is?!"
De vrouw skipt mij.

Na 5 min niks zeggen, kijkt de vrouw naar dat ding, ik weet niet wat het is, de vrouw schrikt. Geen idee waarom. Ze laat het ding zien aan mijn moeder. Ze schrikt ook. "Euhh schat, schrik niet." Zegt mijn moeder dan. "Waarvoor dan?" Zeg ik verbaast terug. "Nou euhh schat. J-je bent-t zwanger....

Ik ben stil. Ik kijk vooruit. En opeens word alles zwart....























- in een kamer in het ziekenhuis -

Ik word wakker. Waarom word ik wakker? Ik was vandaag toch al uit bed gegaan? Mm raar. Ik kijk rond. Ik zie mijn moeder naast me slapen op een stoel. En ik zie een meisje die veel wonden heeft op haar hoofd. Er is ook een klok die 23.46 aan geeft. Pfff waarom blijf ik niet gewoon slapen. Ik pak mijn telefoon die langs mij ligt op een tafeltje. Ik stuur Mae een bericht.

Ik: heyy Mae, ik lig in het ziekenhuis. Ik weet niet waarom maar ja, je hoeft je eigen geen zorgen te maken. Ik ben oké. Denk ik. Ik voel niks pijnlijk in ieder geval. Xxx je meisje

2 min later hoor ik een geluidje. Dat lijkt op Mae haar telefoon. Die heeft dat geluidje ook altijd. Ik kijk weer opzij. Ik kijk naar het gezicht van het meisje. Dat was het meisje die ik zag toen ik 5 meter van de balie afstond. Ik ga op het randje van mijn bed zitten om haar gezicht beter te zien. Wacht.... nee... dat kan niet..nee.. Zeg dat het niet waar is.."MAMA!!!" Mama schrikt wakker. "MAMAA MAE LIGT HIER!" en ik begin te huilen. Een arts had het schijnbaar gehoord en komt binnen.
"Wat is er meisje." Vraagt de arts. Mijn moeder legt uit dat het mijn vriendinnetje is. En dat ik niet wist dat ze in het ziekenhuis ligt. "Ze is vandaag opgenomen. Ze heeft een auto-ongeluk gehad met haar fiets. En ligt in een diepe en echt ook diepe coma."

Ik weet niet wat te zeggen... langzaam sta ik op en loop naar het bed toe. Ik pak langzaam haar hand, die voelt ijskoud aan. Ik leg mijn andere hand erbij.
Ik zit te denken over toen straks. Ik had haar verteld dat ik seks heb gehad met Cash. Misschien komt het wel door mij dat ze een ongeluk heeft gehad. Ik schrik door mijn gedachte. Laten we hopen dat het niet zo is.

Waarom ben ik ook alweer in het ziekenhuis? Oja ik ben... nee ik ben zwanger! Er zit een kleine in mij. Moet je voorstellen. Ik ben nog maar 14. Oké bijna 15 maar nog. Over een week word ik 15.

Pov: Mae

Ik lig dat weet ik. Maar waarom, geen idee. Ik hoor geroesemoes. Ik kan niks goed verstaan. Dan hoor ik niks meer.
Opeens voel ik iets warms. Een hand. Op mijn hand. Er komt nog een hand bij. Ik wil iets zeggen. Het lukt niet. Dan probeer ik mijn ogen open te doen. Het lukt ook niet. Ik probeer mijn hand te bewegen. Het lukt om mijn wijsvinger te bewegen... Opeens hoor ik iets. Ik herken een stem... is dat Lenthe?

Pov: Lenthe

Ik hou nog steeds haar hand vast. Opeens voel ik iets. Ze beweegt! "Mam ze bewoog haar vinger!" Ik ben blij. Ik weet het zeker. Ze word wakker. Nu nog niet maar het gaat wel gebeuren. Ik hoor iets. Ze maakt een klein geluidje. Ik kijk naar mama met een grote glimlach. "Ik weet het zeker. Ze word wakker. Ze gaat niet dood!" Zeg ik trots.
"Ja meis ik weet het ook. Maar wij gaan nu naar huis. Het is laat. Je kunt morgen weer naar Mae."

_________________________________________

Jaaa 1010 woorden🎉🎉 het gaat echt goed.

Hopelijk vinden jullie hem weer leuk!

Bye bye!!!

Xx MaeJune - Esmée

Lesbisch,Zwanger & 15 Jaar? (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu