Nad přetvářkou už přemýšlím delší dobu.
Je tady všude kolem nás i v nás.
Přetvářku bych rozdělila do dvou kategorií: charakterová přetvářka a emocionální přetvářkaCharakterová přetvářka:
V dnešní době se spousta lidí přetvařuje, protože si myslí, že pro ostatní nejsou dost dobří, mají na věci jiný názor než ostatní...
Tito lidé se bojí zachovat tak jako by to udělali normálně bez ostatních lidí okolo. A to jenom díky těmto lidem.
Chtěla bych vám vyprávět jeden příběh o malé holčičce, která něco podobného zažila, ale v menší míře.
Tato holčička byla velmi důvěřivá a citlivá. Když nastoupila do školky chovala se normálně jako doma . Ty děti se jí za to smály a nechtěl se s ní nikdo bavit. Jenom proto, že byla jiná než ostatní. Skoro celý rok ve školce probrečela.
O pár let později tato holčička nastoupila na základní školu. Už ji stihli trošku poznamenat ze školky . Ale i tak se zkusila chovat přirozeně, ale už si někdy dávala pozor jestli se náhodou v nějaké situaci nemá zachovat jinak. Nevyšlo to... Děti se jí stále smáli za všechno co udělala a čím byli starší tím to bylo horší. Holčička to nesla velmi špatně probrečela spoustu noci, ale slzy neudržela ani ve škole takže se jí začali smát i za to, že brečela. Ale nikdo nevěděl, že je to kvůli nim a mamce, která na ni poslední dobou byla hrubá. Byla na tom už tak špatně, že ji učitelka poslala k psycholožce. Holčička totiž dostávala dobré známky ve škole a vždy, když dostala nějakou špatnou známku brečela, protože se bála, že se jí budou smát a mamka po ní bude doma křičet. To ale učitelka nevěděla a myslela si, že je holčička zaujatá známkami ve škole.
Holčička prosila a omlouvala se jenom, aby přestali, ale oni nepřestali. Čím víc se snažila, aby přestali tím to bylo horší a horší. Byla na dně...
Nepostavila se za ni ani její nejlepší kamarádka. O téhle kamarádce o rok později zjistila že ji jenom využívá takže se ve škole s nikým nebavila.
Proto se na základní škole začala přetvařovat. Aby lidé nepoznali její skutečný skutečný charakter. Aby zapadla mezi ostatní.
Tímhle bych asi uzavřela první skupinuEmocionální přetvářka:
Každý člověk byl někdy šťastný, smutný, naštvaný... A někdy prostě nechceme, aby ostatní věděli i co se nám děje. Proto jim nic neřekneme a trápíme se s tím sami uvnitř. Snažíme se s tím poprat. Někdy se nám to daří a někdy zase tento boj těžce prohráváme a nezbývá nám nic jiného než se někomu svěřit.
Mám tady další příběh o trošku starší holce a chtěla bych vám ho sdělit.
Tahle holka chodila do sekundy( to je na základní škole 7 ročník) na gymplu kde okolo sebe měla spoustu skvělých lidí, kteří ji vždy pomohli a stáli za ní když to nejvíc potřebovala. Chodila na plavání, kde měla taky super lidi. Ale jednou si tahle holka uvědomila několik nepříjemných věcí. Zjistila, že už se ve třídě baví jenom s jednou holkou a ta má úplně jiné kamarádky. Taky že se hrozně zamilovala do svého trenéra na plavání. Chtěla to všechno někomu říct, svěřit se někomu, ale nechtěla ostatní zatěžovat tak si to nechala pro sebe. A na venek předstírala, že je úplně v pořádku. Ale doma se psychicky hroutila
O další 2 měsíce později přišel ve škole obrovský nátlak (písemky, známky...). Kvůli tomu po ní mamka doma začala křičet. Holka ze všechno nejvíc nesnášela křik a proto se kvůli tomu hrozně trápila jako kdyby toho už tak neměla dost. Její pohár přetekl, když měla pocit, že od ní všichni očekájí věci, které ona není schopná zvládnou... Proto už se svěřila nejbližší kamarádce a hned se jí udělalo líp, když věděla, že na to není sama.Jak jsem již říkala na začátku přetvářka je všude kolem nás i v nás.
Doufám, že si z toho něco odnesete. Omlouvám se pokud jsou v textu pravopisné chyby. Snad se vám to a můžete se těšit na další různá témata.
ČTEŠ
PŘETVÁŘKA
RandomS přetvářkou se v dnešním světě setká snad každý. Přijde mi, že je to už skoro moje povinnost o tom napsat