ⓒ By Fällman & Lindberg
- Prolog -
Jag satt och bet på den allt för korta blyertspennan. Man skulle sammanfatta en långtråkig och dålig bok vi läst i engelskan, vilket inte gick så bra för min del. Jag var inte den vassaste kniven i lådan om man tänkte på ämnet i engelska. Att folk gick ut med A och B i ämnet var en omöjlig tanke för mig. Allmänt för mig i skolan så var det svårt att komma ut med A och B. Jag hade C som mitt högsta betyg och det var i musik, annars var allt D, E och ibland F.
"Ja, då var denna lektionen över. Lägg pappret framme på min kateder så ses vi nästa vecka!" utropade läraren över klassrummet.
Med en suck packade jag ner alla mina grejer i väskan och la pappret lite slarvigt i en av högarna på hennes kateder. Jag gick med långsamma steg ner mot skåpen med min ryggsäck guppande på min rygg. Jag öppnade mitt orangea skåp och slängde in ryggsäcken och riktade sedan mina steg mot matsalen som på fredagar oftast var proppfull. Jag sneglade på maten och gick sedan mot knäckebröden och bredde en macka. Jag var inte värst sugen på att käka en vecka gammal kattmat till lunch.
"Hej babe" hörde jag en röst säga bakom mig och ett par smala armar lades om mig.
"Nemen tjenare" sa jag och vände mig om och fick en puss på munnen.
"När slutar du?" frågade det fina ansiktet framför mig.
"14:30, ska vi ses efter skolan?" frågade jag.
"Sure, svampen 15:00?" jag svarade ja med en nick och en kyss.
--
Stureplan var inte mina kvarter, tycker allt det där med överklassare och stekare som trodde att de var bättre än alla andra var överskattat. Jag satt nu obekvämt på en av parkbänkarna på Stureplan med ansiktet mot svampen, som jag egentligen bara var en fult regnskydd gjort i betong.
____________________
Hello! Vet inte om ni inte märkt att det Linnea som skrivit detta kapitlet/prologen, men det är det i alla fall inte. Jag heter som sagt Lovisa och är en 14 årig foooer. Ni undrar säkert: "varför skriver du inte dina noveller på ett eget account?!" Och jag har inget vettigt svar på den frågan. Jag har ett account, @bestfooofamily , här på wattpad som jag uppdaterade innan men sen så tappade jag suget och slutade skriva. Men idag så skrev jag helt random en prolog till en novell som jag inte hade några planer på. Men jag snackade lite med Linnea och efter ett tag så kom vi fram till att vi skulle skriva den tillsammans.
För er som inte vet vem Linnea är så har hon en presentation i sin bio här på wattpad, hon skriver i alla fall grymma noveller och det var via dom som vi blev vänner. Vi bor 150 mil ifrån varandra.
Okej men här kommer en liten fråga:
Vem tror ni jag skrev om?
Jag har inte nämnt namn eller kön om personen jag skrev om så det skulle vara lite kul om ni gissade vem det är.
Hoppas i alla fall ni kommer gilla den här novellen!
Puss och kram skummbanan, Lovisa.
YOU ARE READING
On my way - The Fooo fanfiction
Fanfiction"Jag tappade bort mig i henne, hon var något av det finaste jag hade sett i mitt liv. Jag kunde inte förstå varför jag inte hade lagt märke till henne tidigare. Tillsammans med henne ville jag vara, inte bara för en natt utan för all framtid. Dock v...