Psikoterapi sıkıcı. Ama işe yarıyor. En azından panik bozukluk konusunda. Ben psikoloğumdayken dışarda yağmur hızını arttırdı ve pencereleri dövmeye başladı. Bir süre sonra, Ceren’in dışarıda nasıl bir durumda oluğunu merak ettim. Yağmur şiddetlenirken iki saat sonra psikoterapim bitti ve sonunda dışarı çıktım. Ceren telefonda konuşuyordu ve oldukça sinirliydi. “Tecavüz?! Uyuşturucu nerede? Allahaşkına dalga mı geçiyorsun sen benimle? Cenk de mi bu işe karışmış? Bak, bu olay umrumda değil sadece... sadece bu haberi onayla ve kimlerin başı belada onu söyle. Allahaşkına kapat şu telefonu gerizekalı!” ona doğru dikdik baktığımı fark edince bana baktı ve “Selam, psikoterapi nasıl geçti?” “Şaşırtıcı derecede iyi... Neler oluyor?” Bir süre cevap vermeden yere baktı ve “Polis, bir çeşit... bir çeşit partiyi basmış” “Parti? Ne partisi?” ayaklarıyla hafifçe ritim tuttu ve “Uyuşturucu olan bir parti ve görünen o ki... görünen o ki bir toplu tecavüz olayı.” “Shit! Tanıdıklarımız da bu... partiyle... bir alakası var mı?” Durdu ve bana baktı “Cenk... o... o partiyi düzenleyenmiş ve bilmiyorum sadece, çoğunluk bizim okuldan.” Bu bilgi oldukça kötüydü. İzmir’in en eski okullarından biri Orhanbey Anadolu Lisesi. Sonuçlar ölümcül olacaktı. Okul her zaman öğrencilerine okulla ilgili verilen kurallara katılma hakkı ve bir özgürlük vererek yenilikçi bir eğitim modeli izlemişti. Bu olaylar kötü sonuçlar doğuracaktı. Sessizce yolda yürürken bu yeni bilgi beni şaşırtmıştı. “Cenk gibi başarılı olmayan biri bu okula nasıl girdi?” Bir süre bana baktı ve sonra konuştu “Başarılıydı hemde çok... bir zamanlar aynı okula gitmiştik. O ve arkadaşları... ama sonra... Bir çocuk vardı bilirsin, kötü kişilerle takıldı ve zamanla başkalarına da bunu bulaştırdı. Önce alkol, sonra sigara ve sonunda... ve sonunda uyuşturucu.” Bu hikayenin bir kısmını biliyordum ama birşeyi merak ediyordum. “Ne kadar fazla, kaç kişi?” “Bilmiyorum. Ama çok.” Bir süre sessizce yürümeye devam ettik ama sonunda kaçınılmaz soruyu sordum “Kim tecavüze uğramış?” “Ebru diye bir kız... hastanedeymiş.” “Sence bizi sorgulamak isterler mi?” “Neden istesinler ki?” “Cenk falan?” “Olabilir düşünmedim...” “Bir an önce eve gitmeliyiz bence” Başıyla onayladı ve ona hoşçakal dedikten sonra eve doğru koştum ve haklıydım polis gerçekten oradaydı.
Kısa bir soruşturmadan sonra, Cenk’in kolunu neredeyse kırdığımı duyunca (ki bu noktada ananem kalp krizi geçiriyordu ve dedem bu durumu olduça komik bulmuştu) çocukla bi alakam olmadığını anladılar ve gittiler.
Facebook’u açtığımda gördüm ki kıyametler kopmuş, tecavüz olayı hakkında yapılan yorumlar oldukça ilginçti, küçük bir kısım kızı suçladı ve küçük bir kısmın Facebook hesapları kızgın bir kız tarafından hacklendi ama inanın o kızın kim olduğu hakkında en ufak bir fikrim yok... yerseniz. Olaylar giderek büyüyordu ki veliler protesto yapma hazırlığına başlamıştı.
Ben ne yaptım? Uyudum. Bir zamanlar bir arkadaşımın dediği üzere uyku kutsaldır. Keşke uyumasaydım gecenin bir yarısı terler içinde uyandım ve kendimi banyoya kilitlememse beş dakikamı aldı, ayrıntılara girmeyeceğim ama hoş değildi.
En sonunda banyodan çıktığımda boğazım kurumuştu ve gözlerimde gözyaşı kalmamıştı artık, saate baktım gece saat üç... gerçekten kötü bir durumdaydım ve gözümü dondurmaya iliştirmem uzun sürmedi çikolatalı dondurma... hayır, bu kadar kolay teslim olmayacağım! En kötü durum seneryosunda değilim (henüz). Bu yüzden televizyonda bir bölüm Sherlock izlemeyi denedim. Sezon finali beni daha fazla delirtti... kötü fikir. En sonunda çatıya çıkıp aya bakmaya koyuldum. Hâlâ yağmur yağıyordu ama azalmıştı ve biraz yağmur beni kendime getirdi. Yaklaşık beş dakika sonra içeri döndüm ve müzik dinleyip kitap okumayı denedim, o da beni rahatlatmayınca kod yazdım ve en sonunda çikolatalı dondurma... Ne yazık ki o bile işimi çözemedi. Ciddi bir problemle karşı karşıyaydım. Sonra telefonum çaldı. Amelia? Gerçekten mi? Açmadan önce bir süre düşündüm ve en sonunda.