BAB 4: 👸BEAUTIFUL ANGEL 👩‍

20 0 0
                                    

Jejaka bernama Adham itu terpaku melihat kejelitaan gadis kecil dihadapanya ini. Gadis itu kelihatan ketakutan dan kegelisahan kerana melanggar lengannya.

"It's sokey la adik. Abang tak marah pun. Dah jangan takut okey. Adik dari mana ni? " tanya Adham sambil melihat raut muka gadis itu. Cantik...So beautiful...like angel... Desis hati lelakinya itu. Lelaki mana yang tak suka lihat keindahan, kecantikan wanita? Cer gitau siapa. Gue mau soal yitu manusia. Hahahaha..

Malangnya, Marchella hanya mendiamkan diri sahaja apabila disoal begitu. Dah la dia ditanya oleh lelaki tinggi lampai ni. Dah la di langgar lelaki ni. Lepastu, takkan dia nak jawab 'saya tak tahu nak pergi mana encik. Saya sesat' Hah? Takkan nak jawab macam tu.

Marchella, si gadis yang masih keliru dengan dunia ini. Masih lagi kaku. Masih lagi noob dalam menilai manusia. Dia dikurung di rumah kebajikan Umi Maznah. Di dihina di rumah kebajikan itu. Dicedera, dibuli, diejek dan ditindas. Dan kini? Dia terlanggar lelaki ini dan disoal lelaki ini. Marchella masih was was dengan layanan sebegitu. Bukan kerana dia menilai semua manusia itu sama sifatnya. Tetapi, gadis bernama Marchella ini sudah serik... Sudah mula takut untuk mengenali manusia di dunia ini...

"Hey... Don't be scared to me. I'm just asking you okey? Where are you from? " soal Adham lagi. Ingin mencuba masib sahaja maaa... Manatau nasib menyebelahi pihaknya, dia sangkut dengan yini gadis, tak ke untung tu. Huuu...

"saya....tak tahu... Maaf, saya... Pergi dulu... Assalamualaikum" jawab Marchella lalu berlalu pergi.

Adham terpinga pinga di situ. Mangkuk ayun betul! Dia tinggai ajer aku kat sini. Huhu... Tak de receki nak nikah dengan anak kacukan.. Sodeh nyee hidup ni.

Adham hanya melihat pemergian gadis kecil itu. Kenapa tak dikejar gadis tu Ad? Kalau jodoh aku dengan dia tu kuat, sampai ke lubang cacing pun, aku tetap akan bersama dengan dia.

Adham hanya mengiling kecil melihat pergerakan gadis kecil itu dari jauh. Ternyata, gadis itu kekok dengan keadaan luar. Budak ni, lari dari rumah ke mende? Haiyoo... Macam macam kes zaman nau ni...

👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣

Di kedinginan waktu pagi ini, Nik Nor Afaham berjogging mengelilingi taman rekreasi. Peluh mula membanjiri tubuhnya. Sedang dia berjoging, ingatan tentang pertemuanya dengan si gadis jelita itu masih bermain di fikiran. Bukan difikirkan tentang kecantikan paras rupanya semata, tetapi difikirkam dari manakah asal usul si gadis bernama Marchella Heylen itu..

"Umi dengan Abi dah cuba cari jejak Chella, tapi tak jumpa. Memang takde langsung surat beranak or anything about her. Just hanya tinggalkan satu note to me" terang Umi Maznah.

"Note? About what Umi? "soal Afaham ingin tahu.

"Note tu bertulis 'please take care my daughter. I will back here'. Just that. Umi selalu tunggu kedatangan si penulis misteri tu. But... Takde langsung tanda tanda dia datang balik"

Perbualan bersama uminya pada tempoh hari itu masih terngiang ngiang.

"Umi masih simpan lagi tak note tu? " soal Nik Nor Afaham.

"Sorry son, Umi dah buang dah note tu. Bila umi selalu menunggu kedatangan penulis note tu but macam takde hasil, umi just give up dan buang that note in rubbish. Kenapa anak teruna umi yang sorang ni beria sangat nak tahu pasal gadis bernama Marchella Heylen ni? " soal Umi Maznah sambil mengangkat kening dan menayang muka nakal.

Nik Nor Afaham diam seribu bahasa apabila mendengar pertanyaan uminya...

Dan sehingga sekarang, soalan dari uminya itu tidak terjawab.

Dan... Dia masih tertanya tanya... Kenapa... dia begitu bersungguh untuk mengetahui asal usul gadis misteri itu... Padahal sebelum ni, ramai je gadis gadis dekat luar sana cuba untuk mendampinginya... Malah.. Dia tak pernah pun nak layan gadis gadis tu.

Tetapi... Kenapa dengan Marchella ini, hatinya mudah sangat tertarik. Sehinggakan dia sanggup tidak tidur malam semata ingin mencari maklumat tentang gadia itu..

Hairan...

Dan...

Amatlah menghairankan...

Dia si gadis yang digelar 'BEAUTIFUL ANGEL '... Yang hanya untuk seorang NIK NOR AFAHAM...

***************************************

DONE!!! AUTHOR TERPAKSA ULANG ALIK DARI NOVEL MARCHELLA AND NOVEL ISTERI AKU KETUA MAFIA!!!

PENAT TU MEMANG LA PENAT. TAPI UNTUK HAMPAA SEMUA, AUTHOR RELAKAN...

HAHAHAHAHAHA

NEXT CHAPTER : BAB 5: ALEX

MARCHELLA_Where stories live. Discover now