35.Titanii de Leila Meacham

120 2 3
                                    


Titanii de Leila Meacham- Deși face parte din seria cărților Iubiri de poveste, nu este o carte tip a acestui gen. În primul rând acțiunea se petrece în America, la sfârșitul anilor 1890, chiar înainte de nebunia descoperirii petrolului iar protagonistele nu poarta fuste, ci pantaloni. Au telefon si chiar masini. Cartea chiar e structurată pe nararea acestor începuturi, pt ca persoanjele sunt cele care, cel puțin la nivel de ficțiune, pun bazele acestor lucruri.
Lăsând la o parte faptul că îmi place mult cum scrie Leila, m-a prins povestea inca din primele pagini.
În viata mea n-am citit o carte unde sa fie atat de multe secrete. Dumnezeule... aici toti aveau ceva de ascuns. Cred ca de fapt asta e ceea ce m-a ținut cu ochii pe carte, voiam să văd ce se intampla cand va exploda bomba si toate minciunile vor ieși la suprafață.

Am fost dezamăgită trebuie sa recunosc, pt ca pe cat de imbarligata a fost povestea, pe atât de fad a fost finalul... Sec. Fara multa vorbarie, intr-un singur capitol s-a povestit cum s-au rezolvat problemele, ceea ce mie mi s-a parut suspect, pt ca nimeni n-ar putea trece peste atatea lucruri, peste atatea minciuni si lucruri nespuse, fara sa zica sau sa faca ceva.

A, am un frate geaman? Ce misto! A, mama m-a parasit la nastere si l-a oprit pe fratele meu? Ce tare! A, sotul meu mi-a furat capul de dinozaur descoperit? Nu-i nimic, eu tot il iubesc! A, tatal meu vitreg a ars scrisoarea din care puteam afla cine imi sunt parintii adevarati Si ce daca? Si zau ca asa pot continua pana la infinit. Personajele n-au avut nicio reactie... nimic. Ca si cum, e asta e, acu ce mai conteaza.

Mi s-a parut nerealist. Dar na, nu stiu ce a avut autoarea in cap atunci cand a scris-o, asa ca nu pot sa judec prea aspru (desi o fac involuntar).

Mi s-a parut grabita pe final si chiar pot sa zic autorul s-a plictisit si a dar din condei asa ca sa existe un final, dar fara aceeasi ardoare de la inceput. Mi-a plăcut una peste alta, chiar dacă se citeste greut, din cauza detaliilor legate de fermă, animale, petrol, afaceri etc., dar nu cred ca as recomanda-o vreunui prieten.

M-au fascinat relațiile de familie, legăturile dintre ei, poveștile de dragoste (chiar dacă nu s-a pus mare pret pe ele, ci pe un tot unitar a tot ceea ce am enumerat mai sus).

3 stele/5. I-as fi dat 4 daca autoarea n-ar fi grabit finalul si ar fi facut sa fie putin mai multă energie la aflarea adevărului.

RECENZII CARTI (citite -2019)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum