45.Sex, shopping si un roman-Alain De Botton

78 1 1
                                    

Sex, shopping si un roman-Alain De Botton

Stiind ca e sfarsit de saptamana, am vrut sa-mi aleg sa citesc o carte relaxanta si amuzanta. Am vrut! N-am nimerit!

Povestea de fata este oricum, dar nu amuzanta. Si nici relaxanta. Este o radiografie a relatiilor din ziua de astazi, dar scrisa intr-un mod atat de greoi incat lecturarea a devenit putin obositoare.

Autorul pune sub lupa o relatie moderna, ii adauga niste insertii filozofice (nu niste, ci o gramada) semnate de Platon, Nietzsche Proust, Wittgenstein si Descartes, ii adauga si ceva ironie si gata povestea.

Alice este o tanara atragatoare de 24 de ani, ce lucreaza in publicitate. Este singura, dar nu pentru ca asa isi doreste, ci pentru ca nu a intalnit pe nimeni. Nici macar nu este in stare sa recunoasca acest lucru fata de prietenii sai, si nici fata de ea (cui ii e usor sa recunoasca ca e singura cuc?).

Eric este un tanar bancher, independent financiar, rational si destul de dorit de femeile din jurul sau.

Cei doi se intalnesc la o petrecere, si dupa ce petrec o noapte impreuna, incep ceea ce s-ar putea numi o relatie. Mie insa nu mi s-a parut chiar asa. Lupta mi s-a parut tot timpul inegala pentru ca in timp ce Alice isi facea visuri si planuri, Eric ramanea indiferent, chiar condamnand nevoia ei de afectiune.

Trebuie sa recunosc ca mi s-a parut un misogin care critica orice iesea din tiparele lui destul de stricte.

Era indiferent la tot ceea ce Alice isi dorea, iar asta m-a enervat teribil. Eu n-as fi rezistat langa o asemenea persoana nicio secunda, il dadeam de-a dura cat ai zice peste, dar Alice... Alice este o persoana visatoare, ce nu stie sa spuna nu prea des, si care accepta tacit ideile si dorintele partenerului.

Ce mi s-a parut ironic este faptul ca desi la inceput fuge de tipul de relatie in care se multumeste cu primul ''individ pocit peste care dai din intamplare la piscina'', ajunge sa-i tolereze lui Eric o gramada de rahaturi.

Este o poveste in care iubirea nu raspunde decat de propriile reguli si nu se inscrie decat in parametrii pe care ea insasi ii stabileste, facand abstractie de tot ceea ce cunoastem sau avem impresia ca stim despre iubire.

Romanul este plin de inserarile filozofice ce aduc un plus de greutate povestii. De la Madame Bovary pana la revistele glossy, autorul include in viata protagonistilor secole de gandire pentru a explica toate chichitele indragostirii.

Nu se citeste usor, pentru ca are unele cuvinte si expresii de care eu personal n-am auzit si nu le-am mai intalnit in carti. (Astfel am tot facut plimbare intre carte si dex) Are si desene grafice menite parca sa usureze intelegerea textelor, dar nu ajuta cine stie ce, devine mai repede o chestie amuzanta.
Inchei weekendul cu o poveste ce nu m-a impresionat, ci m-a enervat. Personajele, or fi ele cat se poate de reale (pt ca stiu ca exista genul asta de relatii), dar nu le accept si nu ma identific cu cazul lor. Nici nu stiu ce nota sa-i dau pe goodreads. Nu este o carte rea, doar ca nu a fost pe gustul meu. Mie imi plac lucrurile simple, povestile lejere, trairi intense, nu teorii si filozifii obositoare, cum este aceasta. Daca as scoate aceste insertii filozofice povestea ar deveni un roman clasic romance, asa... nu stiu ce este. O poveste de iubire cu multa filozofie :)))))) . In fine, 2/5 pt ca nu mi-a placut.

RECENZII CARTI (citite -2019)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum