#44

171 18 5
                                    

Skip~
1 Bulan kemudian
Jaelin POV

Seperti yg dirancang, esok kita org ber 12 akan ke Busan. Yayyyyyyy!!! Balik jumpa mummy. Wuhoo!!!!

Sekarang ni, kitaorg semua kat mall. Nk beli brg masak untuk bekal esok. Kitaorg dh rancang nk balik naik kereta. Ada 4 driver, cukup la tu. Boleh gilir ii. Katanya kalau balik naik kereta, 6 jam. Boleh la 2 jam sorg drive.

 " Jaelin nk masak apa je untuk bekal nnti??" soal Jisung oppa.
" Nasi goreng kimchi, ayam goreng, onigari dgn tteogbokk-i." jawabku.
" Sekarang kita berpecah. Sapa nk ikut hyung??" soal Jisung oppa.
" Na!." Daehwi dgn Guanlin jawab dgn serentak.
" K, korg dua ikut hyung. Kita cari snack." kata Jisung oppa lalu pergi dikuti dgn dua org lagi tu.
" Hoon, Woojin dgn Baejin pergi cari air." kata Jihoon dn pergi bersama Jinyoung ang Woojin oppa.
" Kitaorg bertiga cari bekas untuk letak mknn. " kata Sungwoon oppa.

Sekarang tinggal aku, Jaehwan oppa dn Daniel oppa.
"Jadi kita ber 3 kena cari bahan untuk masak." kata Daniel oppa.
"Yup." balasku.
"Jaelin nk cari apa dulu??" soal Jaehwan oppa.
" Kita cari ayam dulu lpstu kek beras, rumpai laut dgn beras." jawabku.
" K, kita pergi cari ayam. Jom." kata Daniel oppa lalu berjalan ke tempat jual ayam. Aku dgn Jaehwan oppa ikut dia dari belakang. Bakul, Daniel oppa yg pegang.


" Jaelin nk berapa kilo??" soal Daniel oppa. Sekarang kitaorg kat tempat ayam.
" Kilo??" soalku balik. Are kidding me?? Diaorg ni bukan makan sikit tapi byk. Nk tanya kilo. Org tny la nk berapa ekor.
" Kau ni Daniel. Kalau nk ckp pakai otak boleh x jgn pakai kepala lutut." Jaehwan oppa memerli Daniel oppa. Hahaha. Rasa nk gelak pulak.
" Betul la aku ckp. Apa yg salahnya??" soal Daniel oppa x puas hati.
" K, ayam sepeket tu berapa kilo??" soal Jaehwan oppa.
" 12 kilo." jawab Daniel oppa.
" Kalau Jaelin kata nk 48 kilo, kau nk ambik berapa??" soal Jaehwan oppa.
" Emm....." Daniel oppa berkira ii pakai jari dia.
" Ha, soalan tu pun x leh jawab. Mcm mn nk jadi suami org??" soal Jaehwan oppa tiber.
" Alah kau ckp org, habistu kau akan ambik berapa??" soal Daniel oppa yg x puas hati. Ehhh, aku kat sini jadi penonton diaorg bertikam lidah. Aku yg malas nk dgr diaorg bergaduh, ambik 4 paket ayam yg setiap satunya ada seekor ayam dn letak dlm bakul yg Jaehwan letak atas lantai. Bakul tu beroda tau.
" Ambik 4 la sbb 12 darab 4 kn 28. Apa la soalan senang pon x leh jawab." Diaorg masih x berhenti bergaduh.
" Aku saje je x jawab. Nk tgk kau ni pandai ke x??' balas Daniel oppa.
" Udah ii la tu abg oi. Jom cari kek beras, rumpai laut dn beras. Jom." kataku untuk hentikan diaorg jadi lagi teruk. 

Aku berjalan dihadapan sambil tarik bakul. Dua org oppa tu kat belakang aku duk membebel  tah pape. Aku berjalan ke arah rak beras . Aku melilau mencari beras yg berpaket kecik dn semuanya rak paling atas. Aku mana sampai. Aku cari beras yg jenama yg selalu aku beli dn jumpa. Aku menjengket untuk capai paket tu tp hampeh, x dpt apa pun. 
" Ya!! Jaelin nnti jatuh." Jaehwan oppa marah bila nampak aku duk terlompat lompat nk ambik beras tu. Baru sekarang ke perasan?? Apa la oppa aku ni.
" Oppa ni, jgn lah marah Jaelin. Jaelin nk ambik beras tu x sampai." Aku marah Jaehwan oppa balik.
" Hihi, mian." kata Jaehwan oppa.
" Jaelin nk ambik beras yg mana??" soal Daniel oppa.
" Yg tu.." kataku sambil menunjuk ke arah beras yg aku nk ambik.
" Berapa paket??" soal Daniel oppa lagi. Tgn dia dh sampai dekat beras tu.
" 3 paket." jawabku dn Daniel oppa ambik. Bila dh cukup 3 paket, Daniel oppa letak beras dlm bakul.
" Sekarang nk ambik apa??" soal Jaehwan oppa.
" Rumpai laut." jawabku.
" Rumpai laut ada kat hujung sana." kata Daniel oppa.
" K, kajja." kata Jaehwan oppa lalu berjalan mendahului aku dgn Daniel oppa. Bakul, Daniel oppa tarik.


" Nk yg mn satu??" soal Jaehwan oppa bila sampai dpn rak rumpai laut.
" Emm........ Ha, ambik yg nilh." kataku. Rumpai laut tu aku ambik sepaket besar dn letak dlm bakul.
" K, semua dh ambik. Cuma kek beras je belum lagi. Skang kita gi cari. Rasanya kat sebelah." kata Daniel oppa.
" K, jom." kitaorg bertiga berjalan untuk ke rak sebelah seperrti yg dikatakan dh yeh Kek beras mmg ada kat situ. Lepas ambik kek beras, kitaorg jalan ii kat semua rak dn sampai kat rak yg banyak dgn coklat.
" Oppa..... Nk coklat." kataku sambil buat puppy eyes.
" Emm... Ambik la." balas Jaehwan oppa.
" Yeh. Gomawo oppa. Muah." kataku lalu cium pipi dia dn pergi kat coklat. Aku ambik semua coklat yg terasa mcm nk mkn.
" Hehh, kalau hari ii mcm ni boleh miskin jadinya." kata Jaehwan oppa yg sepert kesal.
" Ala oppa ni bukan selalu pun Jaelin pau oppa." kataku.
" Banyaklah Jaelin." balas Jaehwan oppa.
" Hihi." aku tergelak kecil.

~
~
~
~

" K, semua dh belikn apa yg nk??" soal Jisung oppa.
" Dah." jawab semua serentak. 
" Memandangkn Seongwoo yg nk tlg bayarkn, dia kena tunggu kat belakang sekali nae." kata Jisung oppa.
" Nae." Sorg ii letak bakul yg dipenuhi dgn brg ii yg diperlukan. Coklat yg aku ambik, aku pegang, x campur dgn yg lain.
" Eh, Jaelin kenapa x letak coklat tu sekali??" soal Seongwoo oppa yg perasan aku pegang je coklat ni.
" Yg ni Jaehwan oppa tlg bayarkn." jawabku.
" Letaklah. Oppa belanja." kata Seongwoo oppa lagi.
" Jinjja??" soalku x percaya.
" Ye, letak la." jawab Seongwoo oppa. Aku pun letak coklat tu.
" Selamat duit aku." aku dgr Jaehwan oppa berkata dari blkg aku.
" Hyung, kitaorg pun nk gak." kata Daehwi dn Guanlin hanya mengangguk.
" Pergi la ambik cepat." balas Seongwoo oppa.
" Yayyy!" Daehwi dn Guanlin terjerit kecil sebelum berlari ke arah peti aiskrim yg dekat dgn kaunter. Lps ambik aiskrim, diaorg dtg balik. 

Seongwoo oppa buat pembayaran menggunakan kad.
" Gomawo oppa." kataku sambil pegang plastik yg ada coklat aku.
" Cheonman." jawab Seongwoo oppa.

Kitaorg ke kereta dn balik.

#
#
#
#
#

Sebelum balik, kitaorg singgah mkn dekat restoran. Yg ni Sungwoon oppa dgn Minhyun oppa yg belanja. Aku mkn byk. Hahaha.



TBC

Lps ni chapter mungkin akn jadi panjang sbb byk lagi benda nk buat. Harap x bosan ye.........

OPPA || WANNA ONE ||  《Complete》Where stories live. Discover now