Milo, Sarah, lena, Sofie en Stef zijn 5 vrienden die altijd met elkaar om gaan. Ze leerden elkaar kennen in 'the game secret' een soort groep waar je allemaal spelletjes speelt. Die organisatie is nu failliet maar alles ligt nog in the game sector, de plaats waar de spelletjes werden gespeeld. Vaak spraken ze af om daar spelletjes te doen. Ze hadden na een lange tijd alle spelletjes gespeeld, op één na... twister.
Ze namen de doos en begonnen het spel klaar te leggen en begonnen te spelen. Sofie begon, plaatste haar voet op het spelplatvorm en er gebeurde iets heel vreemd. Alle lichten in the game sector vielen uit, het spelplatvorm begon op te lichten en er kwam op de rode bol waar ze haar voet plaatste een tekstje te staan. ' dood de persoon die nooit naar een vrouw mag kijken maar wel naar Maria... los dit raadsel op en voer de opdracht uit. Verlaat de stip niet of het wordt je eigen dood.'Sofie lachte en zij 'alsof ik dat moet geloven, ik ga naar huis het is al laat.' Ze stapte van de stip en wandelde uit de sector. De vrienden keken vol spanning want vertrouwden het niet. Er gebeurde niets dus iedereen lachte en ging al kletsent uit de sector. De vrienden wonen toevallig allemaal in dezelfde straat. Om precies 00:00 uur schoten de 4 vrienden wakker van gegil, een korte schreeuw en daarna een pijnlijke stilte. Ze liepen naar buiten en stonden bij elkaar te kijken naar het huis van Sofie. Ze gingen naar binnen en zagen Sofie dood op de grond liggen met een mini versie van twister met een briefje... ' het volgende slachtoffer valt binnen 2 dagen om dit uur... voer de opdracht uit en er gebeurt niemand iets nadat je de opdracht hebt uitgevoerd ga je naar de game sector en laat het bloed op de stip vallen. De volgende stap staat op de stip, je weet wat je te wachten staat...' De vrienden keken elkaar angstig aan en verzamelden de volgende dag buiten in het park dicht bij the game sector. ' dood de persoon die nooit naar een vrouw mag kijken maar wel naar Maria...' wat zou dat betekenen, dachten ze allemaal. Na een poosje denken bedacht Stef plots iets 'weet je nog de kerk om de hoek, een priester mag naar geen enkele vrouw kijken maar Maria wel want daar bid hij voor' concludeerde Stef. 'Ja!!' Riepen ze in koor. Gelukkig waren ze; maar toen ze beseften wat ze eigenlijk moeten doen veranderde hun blik meteen. Ze gingen naar de game sector en keken naar het spel. Er kwam iets te staan... 'Degene die de priester moet doden is degene met de bril...' iedereen keek meteen naar Stef. Hij was de enigste met een bril dus hij moest het wel doen. 'Ik kan dit niet doen ik ga naar huis.' Jammerde Stef en liep naar huis. 2 dagen later, nadat de vrienden pushten om de priester te doden had Stef nog altijd niets onder handen genomen. Die nacht om 00:00 vreesden de vrienden ervoor om weer gegil te horen, maar er gebeurde niets... snel gingen ze naar het huis van Stef en zagen heb boven zijn bed hangen. Hij hing met zijn armen open en zijn benen tegen elkaar aan de muur gekruisigd. Zijn bedovertrek was het spel twister. Opnieuw was er een briefje met een boodschap. 'Hij zal hangen voor zijn leven, de opdracht is niet geslaagd dus er staat een nieuwe op jullie te wachten... voer hem uit of je ziet wat er je te wachten staat.' Iedereen kreeg een enge trilling en ging al huilend weg. De volgende dag moesten ze wel weer naar de game sector gaan. Er stond geen nieuwe tekst op dus wisten ze niet wat gedaan. Toen ze weer wouden vertrekken liep lena perongeluk op een stip en plakte vast tot er tekst op kwam. Haar voet school weer los en ze konden de tekst lezen. '2de opdracht... dood de geliefde van het meisje met de vlecht, doe het en je vind daarna ooit nog eens de liefde van je leven of die het niet en voel je nooit meer gelukkig en sterf.' Degene met de vlecht was uiteraard Lena.. ze wist meteen over wie het ging. Het ging over Cas. Een of andere jongen op haar school. Lena kon dat natuurlijk niet doen, ze kan moeilijk haar lief doden dus weigerde en sloot zich op in haar kamer. Sarah kwam vaak langs en klopte altijd aan en vertelde dingen, ze wist niet of Lena het wel hoorde maar daar hoopte ze op. 'Lena, doe het gewoon als je het doet vind je wel iemand anders.. ik weet dat dat niet zomaar gaat maar als je het doet zijn we verlost van die verdomde vloek. Als dit spel niet ophoud, dan gaan we er straks allemaal aan.' Lena kreunde alleen en deed niets. Later stierf ze ook. Niemand wouw dit spelletje nog spelen. Maar het moest wel dus de opdracht die Sarah moest doen voerde ze uit. Ze gingen naar de game sector en hoopten dat het nu was afgelopen... maar nee, er kwam nog een volgende opdracht en nog een en nog een... zo ging het maar door ze moesten zo veel mensen doden en kregen er genoeg van. Sarah en Milo hadden genoeg van hun leven. Verderop was eer een kloof, net buiten de stad. Als je daar afspringt ga je dood. Sarah en Milo wisten wat hen te doen stond en sprongen... op naar de hemel.....
JE LEEST
Boekenmix
RandomOke mensen dit boek bestaat uit verschillende verhalen die niet bij elkaar horen het is ook niet lang. Maar toch veel leesplezier😉