Haley was bezig toen er plotseling een man in een schitterend blauw pak binnenkwam.
"Sorry, ik ben even bezig. Kan je later terugkomen?" vroeg ze aan hem.
"Weet je niet wie ik ben?" zei de man arrogant. Haley schudde haar hoofd verward en de man ging verder.
"Ik ben de acrobaat Adriaan, van Bassie en Adriaan weet je wel. Die vieze stoepkip Bassie heeft me verlaten, dus ik besloot een acrobaten cursus te nemen om hem terug te winnen."
Haley reageert, nog steeds erg in de war.
"Hier is helemaal geen cursus? Al helemaal geen acrobaten cursus. Dit is een advocatenkantoor."
Ze staat op en doet haar armen over elkaar.
"Ik zou je graag willen vragen om weg te gaan."
Dan barst de man in tranen uit.
"Hij noemde me een stoepkip! Kan je het je voorstellen! Al meer dan 10 jaar doen we elke dag showtjes samen en dan op een dag noemt hij me gewoon een stoepkip! Ik kan het niet meer! Alsjeblieft, mag ik met je meelopen ten minste?"
Haley weet niet wat ze moet zeggen.
"Uhhh... Ik weet gewoo-"
"Alsjeblieft! Ik wil advocaat worden dan, als hier geen acrobaten cursus is! Ik wil geen acrobaat meer zijn." Zijn snikken worden langzaam harder en Haley kan niks anders dan in te stemmen.
"Oke dan, we zullen een dagje proberen."
"Yes!" Adriaan gooit zijn vuist in de lucht en doet een radslag van blijdschap, want hij is immers nog een acrobaat.
"Stap 1 van advocaat zijn: geen acrobaten trucjes doen." zegt Haley tegen hem. Hij kijkt een beetje beteuterd maar gaat wel recht staan.
YOU ARE READING
Haley de Advocaat
RomanceHaley ontmoette de acrobaat Adriaan en ze konden het heel goed met elkaar vinden.