SAKA PART 2

2 0 0
                                    

Semenjak kejadian itu, keadaan keluarga RIn makin lama semakin kacau. Kadang-kadang kelibat tersebut semakin berani memunculkan diri di waktu siang. Sakit bahu RIn makin lama semakin teruk. Tubuhnya semakin susut.

"Kak Rin, kak Rin tak payah datang. Insyaallah, ustaz ni boleh ubatkan melalui telefon" di hujung talian kedengaran suara adik Rin memujuk"

"Akak bukan tak percaya Rin, tapi dah banyak yang akak jumpa untuk berubat, sama aje dik. Makin teruk adalah" Sudah dua tiga malam anakanya Ekin meracau racau akibat ternampak kan kelibat nenek melekat di siling. Sudah habis ikhtiar nya. Dia semakin lemah. KAdang-kadang, pada waktu malam, Rin sendiri terlihat sesuatu sedang menjilat jilat ibu jari kakinya. Rin seolah olah terpukau dan tidak mampu melawan.

"Akak, adik janji; adik tolong akak. boleh ye kak?"
Rin terdiam.
"Baiklah dik"
"akak, boleh akak hantar gambar-gambar akak dengan jiran-jiran akak?"
Rin terdiam mendengar permintaan adiknya.
"gambar sorang-sorang tak adalah pulak. kalau gambar selfie ramai-ramai tu adalah. Boleh ke dik?"
"boleh kak. AKak send je ke adik. Insyaallah kita akan dapat petunjuk"
Segera gambar di hantar melalui whatsapp. selang dua jam kemudian adik Rin membalas whatsapp dengan gambar Lijah dibulatkan,.

"Ni siapa ye kak?"
Rin terdiam. Ni kan gambar Lijah.
"Ni lah Lijah, jiran yang selalu tolong jagakan mak bila akak ada hal. Kenapa?"
lama kemudian adiknya membalas.

"Tak ada apalah kak., malam nanti ustaz akan telefon akak. dia akan terangkan semua. Adik pergi dulu"

Rin tetibe senyap Hairan .

SAKA BY OCHINWhere stories live. Discover now