الحلقة الثالثة والعشرين

2.5K 94 7
                                    

فى بيت عادل السلحدار ....

(. العيلة كلها كانت بتتعشى ماعدا ولاء اللى من ساعة اللى حصل لـ دياب وهى كل حاجة عندها قليلة ، اكل ونوم وكلام وخروج وضحك ، كانوا بيتعشوا لانهم رجعوا متأخر من فرح هيام ، ولاء قامت من نص الاكل وسابتهم وهما محبوش يضغطوا عليها ، قام وليد عشان يغسل ايده بعد الاكل ، جه يدخل الحمام لقاه مقفول فـ قال "ولاء انتِ جوه !! انجزى عايز اغسل ايدي" ، فضل وليد مستنى وابتدوا كلهم يخلصوا اكل وولاء مبتخرجش وملهاش صوت ولا حركه جوه ، فضل وليد يخبط بهدوء عشان ميقلقش مامته ، لما قلق هو مقدرش يستنى ، كسر ازاز موجود فى الباب ومد ايده وفتح الباب ، مجرد ما فتح باب الحمام طلع يجرى منه ونادى على وائل بصوت عالى "وائل ، الحق يا وائل " ، جرى كل اللى فى المكان عادل وسميرة ووائل ناحية وليد ووليد اتجه ناحيه الحمام وهما وراه .)

سميرة : يالهوى مالها ولاء

وليد : انا دخلت لقيتها كده

(. دخل وليد شال اخته اللى كانت بتنزف ، وراحوا بيها للدكتور ، نزلوا كلهم وتقريباً كانوا بـ لبس البيت ، ركبوا عربية وائل ، وائل ساق العربيه وقعد جنبه ابوه اما وليد وسميرة قعدوا فى الكنبه اللى ورا وولاء كانت بينهم كانت قاعدة بس نصها الفوقانى على رجل مامتها ، كانت عرقانه ووشها اصفر وشفايفها ناشفة ومتشققة ، وصلوا بيها لـ اقرب مستشفى ودخلت الطوارئ وكشف عليها وطلب يتنقل لها دم لانها نزفت كتير ، بعد ما الدكتور عمل اللازم لـ ولاء خرج لـ اهلها .)

كلهم : خير يا دكتور

الدكتور : مفيش حاجة اطمنوا هى كويسه

سميرة : امال ايه اللى حصلها ده ؟

الدكتور : هى عندها مشاكل فى حياتها ؟

- كلهم واقفين مستغربين وبيبصوا لبعض

عادل : خير يا دكتور ، حضرتك كده قلقتنا

الدكتور : هى كانت بتحاول تجهض نفسها

كلهم فى نفس واحد : تـ ايه !!

الدكتور : حاولت تجهض الجنين ، حصلها نزيف بس هى دلوقتى احسن والجنين كمان كويس

سميرة بحسره : جنين ايه !! جنين مين ؟

الدكتور : انتوا متعرفوش ان بنتكوا حامل فى شهرين ونص

(. سميرة بتطلم على وشها وبتردد "يا مصيبتى ، يا فضيحتى" ، عادل قعد على اقرب كرسي من الصدمه مكنش قادر يقف او يتكلم ولا حتى ياخد رد فعل ، وليد الدم غلى فى عروقه كان نفسه يطول ولاء عشان يقتلها ، اما وائل عينه وسعت ولمعت وبوؤه اتفتح ومكنش قادر ينطق ، الدكتور فهم ان الحمل حصل بـ طريقة غير مشروعه لذلك انسحب من الموقف بهدوء ، فضلوا كلهم قاعدين بيحاولوا يستوعبوا الصدمه ولكن مفيش حد قادر يستوعب .)

نص ساعةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن