47. Anul tau perfect de Charlotte Lucas (ambele volume)
Cand afla ca Simon, prietenul ei, nu mai are de trait decat un an, Hannah, o educatoare ambitioasa si optimista, decide sa ii ofere „anul perfect". Planul ei, care intamplator il implica si pe Jonathan, un tip pedant, disciplinat, preocupat de vanarea greselilor celor din jur, se bazeaza pe identificarea lucrurilor cu adevarat importante din viata noastra.
Asta este descrierea care m-a facut sa aleg aceasta carte. Povestea debuteaza intr-o zi de luni, 1 ianuarie, cu un citat din scrierile chineze care mie mi-a placut foarte mult : "Vieţii nu îi mai poţi adăuga zile, dar zilelor le poţi da mai multă viaţă. "
Avem de-a face cu două personaje în jurul cărora se desfăşoara povestea, fiecare cu viaţa lui, fără nici o legătură unul cu celălalt, singurul lucru ce il au in comun fiind doar faptul ca ambii locuiesc in Hamburg.
Cartea este scrisa din doua perspective, a lui Jonathan si a lui Hannah, si pe masura ce citeam, tot asteptam momentul in care cei doi se vor intalni si isi vor incepe povestea de dragoste. Cand am terminat de citit chiar am cautat pe net sa vad daca nu cumva exista si o parte a treia a povestii, pentru ca tot aveam impresia ca mi-a scapat ceva. Nu mi-a scapat nimic, pentru ca povestea de fapt nu este despre cei doi impreuna, ci separat.
Ca Jonathan se trezeste misterios in posesia unei agende scrise de catre Hannah, chiar nu are nicio legatura cu faptul ca cei doi sunt meniti sa se intalneasca, chiar daca eu asa am crezut.
Agenda, deja completata si purtand titlul ANUL TAU PERFECT, il intriga pe Jonathan si n-are nicio idee despre faptul ca desi nu a fost scrisa pentru el, va ajunge sa fie beneficiarul direct a ceea ce Hannah, planuise de fapt pentru iubitul ei Simon.
Aceasta carte se vrea a fi optimista, dar in acelasi timp contine si multa durere. Este o lectie de viata, plina de dragoste profunda unde primeaza dorinta de a lupta pentru o a doua sansa sau un nou inceput.
Charlotte Lucas ne aminteste prin acest roman de dragoste, (trist si totodata plin de indicii promitatoare despre cat de frumoasa este viata) ca trebuie sa traim clipa.
Povestea este draguta si se citeste foarte usor. Nu va spun ca atunci cand m-am apucat de citit nu stiam ca exista si o parte a doua si undeva pe la 1 noaptea m-am trezit ca raman cu povestea in aer. Am rezolvat repede si am dus-o pana la final, totusi. E o carte simpatica si relaxanta, pe care nu imi pare rau ca am citit-o. N-am inteles de ce editura a simtit nevoia sa imparta povestea in doua carti, dar ma rog, astea sunt chestii tehnice ce ma depasesc.
3,5/5 i-am dat pe goodreads, si asta numai pentru ca nu a fost asa cum m-am asteptat si m-a cam desumflat putin, dar cartea nu e rea. Este o poveste emotionanta despre dragoste, pierderi, speranta si credinta ca nu trebuie sa renuntam niciodata.
CITEȘTI
RECENZII CARTI (citite -2019)
РазноеA fi cititor înseamnă a-ți construi propriul paradis, pentru ca viata este o carte, si noi doar o fila din ea! Aici voi asterne gandurile si parerile despre cartile pe care le citesc (nu neaparat de pe wattpad). Mentionez faptul ca parerile sunt pe...