#48

162 16 12
                                    

Jaelin POV

"Morning mummy."aku menyapa mummy yg tgh wat breakfast.
"Morning."balas mummy.
"Masak apa je tu??"soalku.
"Bihoon goreng dgn kepuk (keropok) goreng."jawab mummy.
"Ummm. Dh lama x mkn bihoon. Mesti sedap."kataku.
"Ada ii je la Jaelin ni."balas mummy pastu tergelak kecil. Aku pun terikut sekali.

"Gossip apa je tu??"soal Jaehwan oppa yg bari masuk dapur.
"X de pape la oppa."jawabku.
"Hwan, kamu dh mandi??"soal mummy.
"Dh. Wangi lg ni."jawab Jaehwan oppa sambil angkat tgn dia dn bau ketiak dia. Euwww.
"Yg lain dh bgn ke??"soal mummy.
"X tahu."jawabku.
"Pergi lh kejut diaorg. Kalau yg dh bgn ajak mkn."kata mummy kat kitaorg berdua.
"Nae..."balas kitaorg pastu naik atas bersama.

"Bgn ii!! Mkn!!"aku cuba kejut maknae line yg ada dlm bilik tetamu 1. Sorg pon x bgn lg. Apa nk jadi lh ni. Sorg ii aku cuba bgnkn dgn cara goncang bdn diaorg. Hoho. Tp, hampeh. X gerak langsung. Nk kena cara kasar ke apa?? K,aku kejut lg sekali. Kalau x bgn jugak mmg kena lh.

"Hish,noona ni. Pepagi lg dh jerit ii. X de keja lain ke??"Daehwi yg baru bgn marah aku.
"Mn x nye noona jerit. Korg yg x nk bgn."balasku dgn nada dingin.
"Hihi...."dioarg berlima hanya tersengih. Sabor je la.
"Dh gi mndi. Pastu turun mkn." kataku lalu keluar.

Pada masatu juga, Jaehwan oppa jugak baru keluar dari bilik seblah.
"Kuat Jaelin jerit td. Sampai diaorg terbgn."kata Jaehwan oppa.
"Ommo, jinjja?? Diaorg x pape ke??"soalku
"X. Cuma, Minhyun hyung, sungwoon hyung dgn seongwoo hyung tidur blk. Maybe penat lg." jawab Jawhwan oppa.
"Jaelin ingatkn, x kn dgr sampai sebelah."kataku.
"X pe...."balas Jaehwan oppa.

Kitaorg turun ke bawah dn ke dapur.
"Kuat Jaelin jerit. Sampai bawah dgr."kata mummy.
"Hihi.."
"Diaorg dh bgn??"soal mummy.
"Dh tp yg drive smlm sambung tidur."jawab Jaehwan oppa.
"Duduklh. Mkn dulu. Nnti yg l
ain, kemudian."kata mummy.
"Nae.."kitairg berdua duduk dekat kwrusi semnetaraa mummy menghidang bihoon untuk kitaorg.
"Mummy x mkn sekali ke??"aku menyoal bila nampak mummy letak bihoon dlm dua pinggan je.
"Nnti ii la mummy mkn."jawab mummy pastu keluar dr dapur.
"Jom la mkn."kata Jaehwan oppa.
"Hmmm...."balasku. Kitaorg pun mkn bihoon tu sama ii.

"Mkn x ajak."kata Jihoon yg baru turun dgn yg lain.
"Sapa suruh bgn lambat. Mmg kena tinggal la."balasku.
"org penatla. Sbb tu lambat bgn."kata Jihoon lg.
"Mcm la dia yg drive. Mengada sgt."balasku x nk mengalah.
"Ishh, korg ni. Kat mn ii pon nk bergaduh."kata Jisung oppa.
"Jihoon yg mulakan dulu."kataku.
"Eh, aku pulak. Kau la."bals Jihoon.
"Ha, tgk tu. Korg ni ada ii je."kata mummy yg baru masuk dapur

"Duduklh mkn."pelawa mummy kat diaorg yg baru turun. Aku dh habis mkn, jd aku berdiri dn pergi basuh pinggan dgn cawan.
"Mummy, Jaelin naik atas tau."kataku bila dha habis cuci pinggan.
"Nae...."bala mummy.

Aku naik ke tingkat 3. Masuk bilik computer. Kat situ la aku guna computer. Tu pun senanya computer mummy. Dia bg kat aku. Sbb aku asyik main computer dia walaupun dh ada laptop sendiri. Aku mmg mengada.

Aku duduk di kerusi yg ada roda. Computer aku on. Dh lama xsentuh computer ni. Nampaknya computer x ditinggalkn begitu saja. Sbb last computer ni bukak adalah semalam. Siapa yg pakai ek?? Mummy ke??

Mcm biasa kalu aku bukak computer ni, aku akan main game. Aku nk main pubg. Dh lama x main. hohoho. Lama la sgt. Padahal semalam dlm kereta main gak dgn Woojin oppa, Jinyoung and Daniel oppa. Nk tahu x username aku dlm pubg apa?? Kalau x nk tahu pun, aku akan bagi tahu. Dn usernamenya adalah AnakKimComel. Hebat ak?? Tp haritu aku buat Jae. X gempak an??? Ni pun Woojin oppa yg suruh tukar. 

"Hey, buat pe tu??" soal Woobin oppa yg masuk bilik ni.
"Pubg."jawabku tanpa pandang dia. Ye la kang x pasal ii mati.
"Pai ti x pandang oppa."kata Woobin oppa dgn darama air matanya.
"Maaf. X de masa nk layan."balasku.
"Hmmph, x pe la oppa keluar dulu. Baii."kata Woobin oppa masih dgn dramanya.
"Baii...."balasku.
"Ya Jaelin!!!" kalau mcm ni terpaksa la stop kejap game ni.
"Ye, oppa ada apa??" soalku sambil memandang dia.
"Petang ni jom lepak kat tempat biasa. Berdua."kata Woobin oppa.
"Tgk la. Kalau diaorg x nk gi mana ii, kita lepak sesama."balsku.
"Nae...Oppa keluar dulu. Baii."kata Woobin oppa pastu tutup balik pintu bilik ni.

Titt titt~

Tiba ii alat perhubung dlm bilik ni berbunyi. Actually alat penghubung ni ada kat setiap bilik dn tempat. Mummy letak sbb, kalau aku kat tingkat 3, mummy kat tingkat 1, x kn dia nk kena naik. Mesti lecehkn. Jd mummy letak. Boleh memidahkn semua org.

Jaelin.....Turun sekarang.....

Mummy bg arahan dr alat penghubung itu.

Nae........

Aku exit game dn shut down computer tu. Pastu turun.

#
#
#

"Nae mummy kenapa??"soalku bila sampai kat ruang tamu. Semua org tgh berkumpul kat situ.
"Noona jom jenjalan."aajk Daehwi.
"Sekarang ke??" soalku.
"Nae..."jawab Guanlin.
"Ptg sikit x leh??" soalku lg. Sebenarnya nk ngelak. Mls do nk keluar. Lgpon duduk sini sehari 2, tp 1 bulan.
"Pliss, noona~~~" Bila dh cm ni x leh nk ngelak la.
"K, sapa je nk gi ni??" soalku.
"Na!!" jerit Daehwi, Guanlin dgn Jinyoung.
"3 org je. Yg lain x nk ikut??" soalku ingin kepastian.
"Ye..."jawab Jinyoung.
"Jinyoung, kau leh bawak motor??" soalku.
"Boleh.." jawab Jinyoung.
"K, kau bonceng Guanlin, aku bonceng Daehwi." kataku.
"Ok."balas Jinyoung.
"Pergi siap ii, Pastu tgg kat luar." kataku lalu berjalan naik ke atas untuk tukar baju and ambik apa yg patut.

Aku tukar hoodie ke baju tshirt berlengan panjang warna soft pink. Dn track suit ke jeans. Rambut aku ikut pony tail.

Aku ambik sling bag yg berwarna soft. Aku masukkan purse dgn phone.

Lpstu aku turun ke bwh dn terus keluar. Aku nampak yg Daehwi,Guanlin and Jinyoung dh tunggu kat luar. Mmg x sabar nk gi jalan ii.
"Dh siap??"soalku.
"Dh.."jawab diaorg serentak. Masib jawab biasa kalau perli mmg aku x nk bawak la.
"K,jom pergi..."kataku lalu naik atas motor. Tp sebelum tu aku kasi kunci motor yg lg satu kat Jinyoung.

Lps dua ii motor dihidupkn, kitaorg terus bergerak. Aku jalan dulu, baru Jinyoung ikut dari blkg. Kitaorg ke bandar yg selalu aku pergi.

"Kita masuk mall eh"ajakku. Sekarang kitaorg kat tepi jalan.
"Boleh gak."balas diaorg.

Kitaorg terus masuk ke dlm mall bil dh parking motor. Diaorg beetiga pakai topi untuk mengelakkn dari dicam oleh fans. Kalau x nnti jenuh nk lari. Aku pun x lh suka berlari sgt.

^$^
^&^
^&^

Kitaorg dlm mall tu hanya pusing ii, cuci ii mata. X beli pape pon. Dn alhamdulillah, x dikejar fans.

Dlm pukul 3 ptg cm tu, kitaorg balik ke rumah. Selama 5 jam kitaorg kat mall tu.


TBC

Haha,x de idea. Esok sekolah, cuti dh habis...... Author nk cuti lg....Update sebelum esok sekolah. Baiiii

OPPA || WANNA ONE ||  《Complete》Where stories live. Discover now