Kağan'ın Yükselişi 1

9 1 0
                                    

Güzhan sırtını ahırın uzun direğine vermiş bir yandan da yanında duran bir çamçak kımızını yudumluyordu. O sırada sızıp kalmıştı... Kubat otağının çarşafını aralıyıp dışarı ilişiverdi. Direkt seyis Güzhan'ın yanına gidip atının tımar edilip edilmediğini öğrenecekti.

Kubat köşeyi dönüp ahıra varmıştı.
-Güzhan atımı tımar ettin mi? Zira bugün uzun yola çıkacağım.

Güzhan sarılarak yerinden fırladı ve kekeleyerek:
-E-vet beyim, elbette tımarladım. İşte orada duruyor atınız.

Kubat düşünceli bir şekilde Güzhan'a bir şey söylemek ister.
-Güzhan seninle konuşmak istediğim bir husus vardı.
-Tabii ki buyurun beyim.
-Aramızda kalacak...
-Elbette beyim ne demek.
-Beyin otağında türli entrikalar döndüğü muhakkak ki zaten ahalinin de bir şeyler gevelediği belli. Duyduğuma göre kağan öldükten sonra beyler kağanlık hakkının eski kağanın amcasında olduğunu söylese de ölen kağanın oğlu tahtın varisinin kendisi olduğunu ve bu işi başarabileceğini iddia ediyor. Sen ne düşünüyorsun bu hususta?
-Bana kalırsa söylentiler doğru ise kağanın oğlu haklı diyorum.
-Her neyse çok avare olduk. Haydi rast gele.
-İyi günler olsun beyim.

***

Türlü entrikaların olduğu söylenen kağan otağı hakkında bahsi geçenler doğru idi. Kağanın oğlu varisin kendisi olduğunu ve yeni kağanın kendisi olması gerektiğini söylüyor fakat kağanın amcası da yaşlı ve tecrübeli olduğu için kurultay onun kağan olması gerektiğini savunuyordu.

Olaylar sonuna varmak üzereydi. Güz mevsiminin son günleri idi ve yavaş yavaş kış geliyordu. Kağanın oğlu olayların tatlıya varacağını ve kavga çıkmayacağını ayrıca kağanın amcası ile bir görüşme istediğini bildiriyordu. Amca bunu kabul etmişti...

-İlhan, İlöge, Kutlualp hediyeler hazır mı?
İlhan cevap verdi.
-Evet,kağan.
-Sunun bir bakalım.
İlöge, uzun kurt başlı altın kakmalı bir kılıcı kınından çıkararak
-Bu ilkidir kağan.
-Başka?
-
Kutlualp yanındaki uşağın elinden alarak kürkü kağana gösterir
-Bu ikincisidir kağan.
İlhan kafesin içinden çıkarttığı kartalı göstererek
-Bu sonuncusudur kağan.

Kağan ayağa kalktı ve haydi yola koyulalım yiğitler.
Erler hep bir ağızdan
-Buyruk senindir kağan.

Ve kağanın amcası Parslan kağanın oğlu İstenç'in otağına yol aldılar.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 09, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

BOZKIRHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin