Değerli arkadaşlar,
"Hz. Âdem'in yaratılışından itibaren Kıyamete kadar geçen süre içerisinde Deccaldan daha büyük bir hadise (diğer bir rivayette daha büyük bir fitne) yoktur." (Müslim, Fiten: 126.)
Hadis-i Şerifte ifade edildiği gibi Deccalın fitnesi dünyanın en büyük fitnesidir.
Bizlere Peygamber Efendimiz (SAV) ile nakledildiğine göre Deccalın bir kaç özelliği vardır. Bunlar;
Alnında kafir yazacak,
Tek gözlü olacak,
Çocuğu olmayacak,
Minareden yüksek olacak,
Kırk günde (Kısa sürede) dünyayı gezecek,
Bağırınca tüm dünya duyacak,
Eli delik olacak,
Kendisini Rab ilan edecek.
Bu özelliklere baktığımızda akla gelen ilk şey insan oluyor, fakat bu özelliklerin hepsi bir insanda bulunursa imtihan sırrına ters düşer. Dünyada ki imtihanın bir manası kalmaz. (Herkes açık olarak Allah'ın varlığına şahitlik eder, herkes Müslüman olur.)
Bu özellikleri tek tek ele alalım;
Alnında Kafir Yazacak
Tabiki ilk elden birinin alnında kafir yazanı görsek Deccal olduğunu anlarız ve diğer özelliklere gerek kalmadan öğrenmiş oluruz. Fakat buradaki anlatımlar mecazi anlatımdır. İmtihan sırrını kaldırmaz.
Günümüzde bir çok şeyin alnında, önünde, arkasında, sağında, solunda birçok yerinde kafir yazan yazıları görüyoruz. Aslında etrafımıza baktığımızda neredeyse her şey gavur icadı bu icatlarında üzerinde markaları...
Tek Gözlü Olacak
Burada belirtilen gözden kasıt, gören bir göz mü yoksa gösteren bir göz mü? Çevremizde bir gözü gören bir çok insan var hepsine Deccal diyemeyeceğimize göre, bu göz gören gözden ziyade, hilelerini ve sapkınlıklarını gösterebileceği bir göz.
Çocuğu Olmayacak
Buna şöyle bir açıklık getirelim. Çocuğu olmayan biri bir icat yapar, çocuğu olan insanlar ise o icadı ileri taşır, geliştirir. İcat bir soyun devamını getirmez fakat seri üretimi getirir.
Minareden Yüksek Olacak
Minareden yüksek olması boyunun uzunluğu mu yada kişiler arasında itibarının yüksek oluşu mu? Bunu düşününce bile bir kişinin boyunun minareden yüksek oluşu imtihan sırrına ters.
Kırk Günde Dünyayı Gezecek
Evet, günümüzde insanlar uçak vasıtası ile kırk günde dünyayı gezebilir. Tabi ki kırk günde dünyayı gezen adama da Deccal denmez.
Birde kırk günden daha kısa sürede dünyayı gezen başka şeyler var. Mesela; internete bir fotoğraf yüklediğimizde saniyeler içinde dünyanın öbür ucuna ulaşıyor.
Eli Delik Olacak
Burada da anlayacağınız üzere bir mecazi anlatım var. Belki de insanların israfını anlatmaya işaret eder.
Bilginleri Kendini Bende Edecek
Evet, Deccal alimleri ve bilim adamlarını kendinden daha aşağı gösterecek ve onlardan daha çok şey bildiğini iddia edecek. Bazı alimler ve bilim adamları Deccaldan yardım alacak
Evet Arkadaşlar; Deccalın özelliklerini ele aldık, insan olmadığına kanaat getirdik. Peki bu Deccal Nedir?
Etrafımızda dolaşan ve bizlerin bile gözünü kör etmiş bir buluştur. Şimdi tekrar ele alalım bu özellikleri ve aklımıza çağımız teknolojisi bilgisayar, telefon, tableti düşünelim.
Alnında Kafir Yazacak
Bilgisayar, telefon ve tabletlerin mutlak bir yerlerinde gavur kişilerin gavur markaları yer alıyor. Hatta bazıları hedef şaşmadan alnında yazıyor.
Tek Gözlü Olacak
Bilgisayar, Telefon ve Tabletler size her an fitne sokabilmek için o tek gözü ile gözlerinizin içine bakıyor.
Çocuğu Olmayacak
İnternet denen icadın bir çocuğu yok fakat edindiği çocuk çok.
Minareden Yüksek Olacak
Günümüzde insanlar camilere gitmek yerine internet cafelere gider oldular. Müslümanlıkta ihtişamlı olan o minareleri gözlerinde küçülttüler. Bu neyin sayesinde oldu? İNTERNET....
Kırk Günde Dünyayı Gezecek
Geçelim internetin başına dünyanın her yerini gidiyormuş gibi keyif veriyor ve kırk günlük sürede tatil yaptırıyor insana. Gençlerin hitabı ile "İnternette sörf yapmak."...
Bağırınca Tüm Dünya Duyacak
E artık anlamışızdır. Biz gene açıklayalım büyük devlet adamları dünyanın öbür ucundan bir konuşuyor ta oradaki gavur sanki bizim eve misafir gelmiş duyuyor ve görüyoruz.
Eli Delik olacak
İnternete girdiğimizde her yerde gereksiz ürün reklamları insanları teşvik ediyor. Eli delik olan bizler de o gereksiz ürünleri gereksiz harcamalar ile israfa yürüyoruz.
Bilginleri Kendine Bende Etmesi
Günümüzde alimler ve bilim adamları bile interneti her şeyi bilir olarak kabul edip ondan yardım alıyorlar.
Kendini Rab Gibi Göstermesi (Bonus)
Evet internet kendini Rab gibi gösteriyor. Ölmüş birini diriltmiş gibi yıllar önce ölen kişilerin videolarını sergiliyor. Kimseyi ihtiyarlatmıyor. Yazdığın ve konuştuğun her şeyi kaydediyor biliyor. Vesaire Vesaire.........
Şimdi Değerli Dostlar Deccal Kim ve Ne Olduğuna Size Bırakıyorum...
Deccal Nedir? Yorum olarak yazarsanız sevinirim.
Bu benim kendi görüşümdür
Yorumlarınız bizler için çok değerli
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Akla Takılan 10 Cevap
No FicciónAmacımız oy toplamak değil faydalı olabilmek... Günümüz gençlerinin genelinde islam hakkında akıllara takılan soruların bazılarını cevaplamaya çalıştım İçerisinde Aşk konulu yazımızdan Kaza ve Kaderi, Dertleri ve Allah'ı konu aldığım yazılarım bulu...