22

38 4 0
                                    

Een half jaar later

{Amber}
Ik lig op mijn rug op de tennisbaan. Milou ligt links naast me. Miles rechts.
'We denken er nu over na.' Zegt Miles. 'En daarna nooit meer.'
'Ja.' Zegt Milou. 'Ik ben d'r helemaal klaar mee.'
Ik knik. 'Ja.' Ik kom overeind en staar maar de bomen naast de baan. 'Even een halfuurtje depressie en daarna gaan we weer leven.'
Milou en Miles pakken alle twee mijn hand. We worden stil.

Precies een halfjaar geleden is het mis gegaan. Precies een halfjaar geleden stortte mijn wereld in omdat Justin vertrok en Evi stierf. De afgelopen 6 maanden zijn vreselijk geweest. Ik ben mezelf kwijtgeraakt. Ik ben niet alleen Evi verloren, maar ook Romy, Mira, Merli, Isa en... Naomi. Precies zes maanden na de dood van Evi is Naomi gestorven aan de ziekte die ze had. Vandaag dus. Het is de vraag wat ze had. No one knows.
Romy en Mira hebben zich terug getrokken uit mijn leven. Ze praten nog weleens met me op de gang, maar meer dan een 'hallo' of 'snap jij het huiswerk?' Is het niet. Voor een reden die ik niet kan vinden negeren ze Milou alsof ze lucht is. Merli is nooit een goede vriendin van me geweest. We zijn nooit close geweest. Ik mis Merli niet. Maar ik mis ons ooit zo hechte vriendengroepje. Merli en Isa geven mij de schuld van Evi's dood. Ze willen dat ik me schuldig voel over mijn gedrag tegenover hen en Evi die avond. Alsof ik mezelf niet heb afgestraft de afgelopen maanden. Alsof ik niet heb liggen huilen in bed. Alsof het me niks boeit dat we elkaar in de laatste secondes van haar leven niet hebben gemogen. Misschien sluit ik alles te goed af. Ik lig mezelf dood te wensen in de avond. In het donker van de nacht. Maar ik lach overdag. Ik leef door, omdat de aarde er geen rekening mee houdt dat Evi er niet meer is.

Ik ben de afgelopen maanden nog closer geworden met Milou. We troostten elkaar. We hielpen elkaar met het verdriet. En dat zullen we altijd blijven doen. Milou is zo'n vriendin die je nooit, maar dan ook nooit, meer kwijt raakt. Behalve als ze dood zou gaan, misschien dat dat mijn grooste angst is, want soms wordt ik zwetend van een nachtmerrie wakker en ren ik paniekerig naar Milou's kamer om te checken of alles wel echt een droom was en of ze nog wel ligt te slapen zoals dat hoort. Dan wek ik Milou en knuffelen we samen tot ik weer gerustgesteld ben.
En dan fluistert Milou geruststellende dingen zoals: 'Het komt goed Amber. Ik ga je nooit in de steek laten. Ik ga niet dood.' En: 'Het was maar een droom. Het was maar een super slechte droom.'
Wat ze niet weet, is dat ik soms ook over Evi droomde en dat ik dan naar Evi's kamer rende, om erachter te komen dat haar bed echt leeg was, en dat ze niet terug komt. Sinds kort is haar bed echter niet leeg meer, en ligt Stella op Evi's kamer. Stella haat me, en ik haat Stella.

Ik ben ook super close met Miles geworden. Miles en ik zijn beste vrienden. Ik kan alles tegen Miles zeggen, en Miles zegt alles tegen mij. We hebben geen geheimen voor elkaar en we zien elkaar meer dan ik Justin zag toen hij hier op school zat.
Justin appt me soms. Het zijn koude, onpersoonlijke of ongemeende berichtjes. Ik reageer soms. Soms reageer ik ook niet, omdat het te veel pijn doet. Justin en ik zijn uit elkaar gegroeid op een manier die ik niet had kunnen voorzien.
Cameron en Jason hebben Justins plaats ingenomen. Ze beschermen me op een broederlijke manier, maar geven me meer privacy en lucht dan Justin. Ik app iedere dag met ze, en zie ze minstens 1 keer per week.

Evi's en Naomi's kamers zijn ingepikt door twee opper-bitches. Stella en Anna.
Stella is de zoveelste van een rijke directeur van een of ander bedrijf. Stella is de zes-na-oudste en heeft nog 4 jongere zusjes en een broertje. Ik heb zoveel over ze gehoord dat is hen allemaal kan opnoemen, terwijl het me echt weinig interesseert:

1. Valentina, nu 21 en super-model. Ik heb foto's gezien en ik denk dat ze geen enkele klus zou krijgen als haar vader niet zo rijk en machtig was. Ze heeft gestudeerd op Harvard.
2. Sophia, 20 en ze studeert geneeskunde op Stanford. Sophia is sinds haar geboorte gedrild om een succesvol meisje te worden, en is al bij iedere universiteit die het aanbiedt een keer op summer-school geweest.
3. Adriaan, 19 en studeert iets technisch op Caltech. Hij is zeer muzikaal en getalenteerd en speelt piano, viool, gitaar, cello, dwarsfluit en Xylofoon.
4. Alicia, 18 en is net een studie journalistiek begonnen op het Britse Oxford. Alicia heeft via haar vader toegang tot bijna alle interessante mensen en zal daarom een gemakkelijk journalistiek leventje tegemoet gaan.
5. Savannah, 17 en zal volgend jaar een studie beginnen op Princeton. Verder staat ze bekend als een super zangtalent en wordt ze uitgenodigd om te zingen op feesten en partijen van rijke, welvarende Amerikanen.
6. Stella, 16 bijna 17 en staat al ingeschreven bij Harvard en Cambridge waar ze ongetwijfeld alle twee zal worden aangenomen. Stella wordt veel door haar vader gepromoot en is daarom bijzonder populair op Instagram.
7. Alexia, 15 is op dit moment de slimste van haar school. Ze zit op een dure privé school in Londen en zal als ze zo doorgaat cum laude afstuderen wat haar weer enorm zal helpen om aangenomen te worden op een top universiteit. Er gaat echter een gerucht dat er wordt geknoeid met Alexia's cijfers.
8. Isabella, 14 en verblijft op dit moment in een streng opvoedingshuis in Frankrijk. Isabella is van nature niet zo van de protocollen en wordt daarom nu helemaal opnieuw opgevoed met strenge straffen zodat ze geen schaamte over haar familie zal brengen.
9. Eva, 13, is op dit moment in Canterbury (Engeland) op de oudste en beste privé school van het land om vroeg klaar gestoomd te worden voor de universiteiten. Ze kent allemaal extra talen: Frans, Engels, Chinees, Japans, Italiaans, Spaans, Duits, Latijn, Grieks en Russisch.
10. Rosalia, 12, is als enige juist helemaal gestopt met educatie en focust zich fulltime op het dansen, wat haar grote talent schijnt te zijn. Ze zit op een van de meest succesvolste dansacademies.
11. Edward, 11, speelt in grote musicals als kind-ster overal op de wereld, en heeft een privé leraar bij die hem buiten school alles leert waardoor hij waarschijnlijk en succesvol is en voorloopt op zijn leeftijdsgenoten.

Kortom, de vader van Stella heeft alleen maar perfecte kinderen die hij helemaal uitbuit, maar ook helpt om binnen te komen bij geweldige universiteiten, iets wat juist zo moeilijk is hier.

Anna is een heel ander verhaal. Ik geloof dat diep van binnen, Anna helemaal geen bitchy persoon is, maar juist eenzaam.
Het is niet de bedoeling dat ik het weet, maar Anna is de dochter van een hoer. Anna is een halfzus van Stella. Anna is dus ook de dochter van Stella's vader. Anna is het zwarte schaap in de familie. Eigenlijk heeft Stella's vader dus 12 kinderen, maar Anna is uit zijn familie gewist. Hij heeft haar gekregen van Anna's moeder en haar vrijwel meteen weggestuurd zoals dat met Jason is gegaan. En nu zijn Stella en Anna in één kamer geplaatst en moeten Milou en ik de hele dag luisteren hoe Stella Anna verrot scheldt.
Stella haat Anna. Anna zegt echter nooit iets tegen Stella. Ze is alleen maar verdrietig omdat ze is achtergelaten door haar moeder en weggestuurd door haar vader. Ik heb best wel medelijden met Anna, maar als ik met haar probeer te praten loopt ze weg, of reageert ze niet. Daarom noemen we haar bitchy, maar misschien is ze wel gewoon bang of beschaamd.

Ik weet het allemaal niet. Ik weet alleen dat het altijd drama is nu Stella en Anna bij ons in de kamer zijn. Ik weet dat ik Justin kwijt ben. Ik weet dat ik Evi en Naomi kwijt ben. Ik weet dat ik al mijn vriendinnen behalve Milou kwijt ben. Ik weet dat Miles mijn beste vriend is. Ik weet dat ik door moet gaan met mijn leven. De afgelopen 6 maanden zijn voorbij. Nu ga ik weer leven. Niemand krijgt mij meer klein.

'We sluiten het af.' Fluister ik in Milou's oor.
'We sluiten het af.' Herhaalt Milou bevestigend.
'We sluiten het af.' Zeg ik tegen Miles.
'We sluiten het af.'

Wij zijn samen sterk, niemand krijgt ons klein.

Together StrongWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu