Get out of my life!

1.6K 17 2
                                    

Jag "Vicktoria" och Omar har alltid varit bästavänner men ibland önskar jag att vi var mer än så..

Vi är typ alltid men sen kom den nya tjejen "Alma" och hon ska tvunget alltid vara med, det känns som hon tar honom ifrån mig!..

Idag ska jag och Omar va vi ska sjunga, baka och skratta som vanligt, jag längtar så mycket! Men det jag däremot inte längtar till är skolan.. Alma kommer försöka ta honom ifrån mig som vanligt!..

Jag går in genom den stora porten till skolan, och går igenom den stora koredoren tills jag kommer till klass 9A´s "Min klass då" skåp. Jag får syn på Omar som står och hänger på sitt skåp och kollar på mobilen. Jag närmar mig honom ska precis streka ut armarna för en kram, när Alma knuffar undan mig och springer i Omar´s famn.

- Jag har saknat dig säger hon och tittar feskande på honom.

- Det har ju bara gåt två dagar säger han och kollar konstigt på henne.

- Men ändå säger hon och ler. Hon släpper inte taget om honom.

Jag ler för Omar ser ut som om han tycker att det är obehaglit. Han tittar mot mig och ler. Jag ler tillbacks. Han drar bort Alma och går mot mig. Han streker ut armar för en stor kram. Jag kramar om honom hårt. 

- Dig har jag däremot saknat viskar han i mitt öra.

Alma bitchblickar mig som vanligt, jag hånler mot henne och ser nöjd ut.

Han släpper kramen för det är dags för matte nu. Jag går till mitt skåp och tar mina saker som jag behöver. Jag och Omar går tillsammans in till matten, sitter bredvid varan, det gör vi hela dagen. Det är klart Alma hänger med då och då, försöker sno Omar osv, hon är helt enkelt skit dryg, jobbig och jag hatar henne!

Vissa tror att jag och Omar är ihop eller på G så de håller sig oftast undan men inte Alma hon ger sig inte! Nej jag och Omar är inte ihop vi är bara bästisar, men ibland önskar jag att det var mer än så..

Den dryga skolan med Alma efter min bästis är äntligen slut och det är tid för egen tid med min Omar!

Jag och Omar går längs gatan när vi hör Alma efter oss. Fan tänker jag.

- Var ska ni då? Undrar hon. Man ser hur tröt hon är, bra kondis har hon iallafall inte!

- Till mig säger Omar.

- Mm mumlar jag. 

- Kan inte jag hänga med? Det var det jag INTE ville höra tänker jag för mig själv!!

Jag och Omar tittar på varandra. Jag tittar på honom som om "Måste hon följa med? Hon är så dryg. Det ska ju bara vara du och jag! Och han tittar på mig som om "Vad ska jag säga?"

- Mm Mumlar Omar. FAN Omar var du tvungen?!! Tänker jag och blänger mot Alma.

Hon går och tar tag i hans arm, och jag känner hur min avundsjuka sprids ut i hela kroppen och jag känner bara för att slå ihjäl henne!

Vi står utanför Omar´s hus och han låser upp. Alma rusar in och tittar sig omkring. 

- Ganska fint säger hon och drar av sig sina skor.

Ganska fint? Vad menar hon med det? Det är ju världens finnaste hus!!

Jag och Omar går lugnt in och tar av oss våra skor. Vi går in och sätter oss vid han´s köksbord.

- Vad ska vi göra säger jag tyst. Själv klart vill jag inte att vi ska göra det jag och Omar brukar göra för det är våra speciella saker vi gör!

- Vi kan typ, jag vet sjunga säger hon nöjt som om hon typ fått ett A på ett prov eller ngt. Asså läser hon mina tankar eller? 

- Sure säger Omar och vi går in på han´s rum.

Omar tar tag i sin gitarr för att ge mig den, jag spelar alltid gitarr när vi sjunger! Alma stoppar honom innan jag hinner få den.

- Kan inte du spela? Frågar hon med en röst som hon tydligen tror är söt, BUT.... NOT!!!

Jag blänger mot Alma, det ser Omar.

- Nej det är Vicktoria´s jobb säger han och räcker över den till mig. Jag ler mot honom. Han ler tillbaka. Alma blänger och bitchblikar bara oss hela tiden.

Vi sjunger i typ en halv timme tills Alma säger.

- Nä nu kan inte jag sjunga mer, jag måste vila rösten så den inte blir hes! Säger hon. Det var det absolut dumaste jag hört i hela mitt liv!!!

- Men kan vi inte baka!? Säger hon och ler. Nä nu orkar jag inte mer hon snor ju hela mitt liv!!!

- Nä jag måste hem säger jag snabbt och går och tar på mig mina skor. Jag tar mina saker snabbt och går ut. Omar tittar konstigt på mig medans Alma ser nöjd ut.

- Va bra då är det bara du och jag! Säger hon glatt.

Omar lyssnar inte han tittar bara på mig.

"OMAR'S PERS" 

Jag vet att det är ngt fel jag känner det på mig! Vicktoria flyr alltid från sina problem! Hela kvällen är jag med Alma, tillslut när hon ska hem ger hon mig en stor kram. Det var faktiskt ganska mysig om jag tänker efter! 

- Hejdå säger hon och ler ett väldigt fint leende!

- Hejdå säger jag och ler.

"VICKTORIA´S PERS IGEN"

"NÄSTA DAG"

Jag orkar allvarligt inte mer, det här går inte jag MÅSTE göra ngt nu! Tänker jag på bussen på väg till skolan. Jag måste säga det idag, säga att jag gillar honom, gillar honom mycket!

Jag går in på skolan´s gård, jag närmar mig porten. Jag går in genom porten och igenom koredoren. Nu ska jag säga det, nu ska jag säga det, nu ska jag säga det tänker jag för mig själv, tills jag kommer typ 3 meter från Omar´s skåp. VA NEJ KAN DET VA SANT? NEEEEJ VARFÖR?

Jag ser Omar och Alma stå vid Omar´s skåp. Vänta va? De står och pratar med varandra. Och den här gången ser det inte ut som Omar tycker att det är obehagligt utan han ser ut att tycka om det, mycket!? 

NÄ NU ORKAR JAG INTE MER!! Jag brister ut i gråt och vänder mig om och springer mot damtoaletten. Omar ser det.

- VICKTORIA VÄNTA! Skriker han efter mig.

Jag har inte tid med dig, varför bryr du dig gå till den där jävla Alma!! Jag låser in mig på toan, sätter mig på toalocket och gråter mer än nått annat nu!

Han knackar på dörren.

- Vicktoria vad har hänt? Säger han.

- Låt mig va gå till din flickvän igen och bry dig inte om mig! Sa jag och grät.

- Vänta va? Jag och Alma? Glöm det jag gillar inte ens henne, jag gillar ngn annan! Säger han med bästemd röst.

- Men hon flörtade ju med dig och du såg ut att gilla det!! Sa jag.

- Neejj absolut inte sa han.

- Vad händer hör jag Alma utanför.

- Dra åt helvete skrek jag ut till henne.

- Sorry då sa hon taskigt.

Hon tittar på Omar som om hon tror att han ska säga att hon ska stanna, men Omar tittar bara in i dörren.

Jag fortsatte gråta.

- Snälla Vicktoria kom ut!! Sa han med en ledsen röst.

- Nej sa jag gråtandes.

- Jag gillar dig okej, mycket sa han snabbt.

Jag öppnar dörren till toan.

- Gör du? Säger jag och torkar tåren från kinden.

Han kramar om mig, jag kramar tillbaka. 

- Jag älskar dig viskar han i mitt öra.

- Jag älskar dig med viskar jag tillbaka.

The Fooo Conspiracy ImaginesWhere stories live. Discover now