ALİBABA(JACK MA)

242 5 2
                                    

Jack Ma, asıl adı Ma Youn'dur ve 1964 yılında Çin'in Hangzhou şehrinde iki yerel sanatçının çocuğu olarak dünyaya gelmiştir. Jack Ma hayatının neredeyse her döneminde pek çok kez başarısız olmuştur. İngilizceye olan merakı sayesinde sabah erkenden kalkıp İngilizcesini geliştirmek için de turistlere gönüllü rehberlik yaparmış. İki kez üniversite sınavında başarısız olmasının ardından 3. denemesinde, İngilizce öğretmenliği bölümünü kazanmış. Üniversiteyi bitirdikten sonra başvurduğu 30 işin 30undan da olumsuz yanıt almış. Bu durumda yılmamış, denemeye devam etmiş. O yıllarda Çin pazarına yeni giriş yapmaya hazırlanan KFC için 25 kişi başvuruda bulunmuş fakat yalnızca Jack olumsuz dönüş almış.
Fakat o yine de yılmamış, yönünü Amerika' ya çevirmiş. Eğitimi için Harvard Üniversitesi' ne 10 kez başvuru yapmış ve her seferinde olumsuz yanıt almış. Peki pes etmiş mi? Tabi ki hayır, eğer etseydi şu an Alibaba' dan konuşuyor olmaz Jack' de dünyanın en zengin 18. Çin'in ise en zengin insanı olmazdı. Tüm başvuruların olumsuz sonuçlanmasına rağmen pes etmeyip ayda 15 dolar gibi düşük bir fiyat karşılığında ders vermeye başlamış. Bu öğretmenlik 5 yıl kadar sürmüş.
1995 yılında Amerika'ya gitmeyi başaran Jack, burada internetle tanışmış fakat internetin ne işe yaradığını anlaması biraz zaman almış. O dönemlerde internet Çin'de Amerika'daki kadar yaygın ve gelişmiş değildi. 1999 yılında ülkesine döndüğünde aklındaki fikirleri gerçekleştirmeye başlamış. İnternetin gelecekte önem taşıyacağını ta o zamanlarda fark eden Jack bir site kurmuş. Evet bu site hepimizin bildiği Alibaba.com. Sitenin ismi, Ali baba ve kırk haramilerden ilham alınarak düşünülmüş. A harfi ile başlıyor olması da ayrı bir avantajı olmuş. Böylece Alibaba.com serüveninin 1999 yılında, 100.000 dolar gibi düşük bir bütçeyle ilk adımları atılmış.
İlerleyen zamanlarda şirketine finansman arayan Jack, Amerikalı yatırımcılar tarafından deli gözüyle bakılıyormuş. Jack Ma'nın bununla ilgili güzel bir sözü var: "Biz deliyiz fakat aptal değiliz."
Kısa sürede önemli başarılara imza atan site, dünyada neredeyse herkes tarafından bilinip kullanıyor. Şirketin yıllık cirosu 300 milyar dolar.

İlk başarı hikayesini yazdım. Önümüzdeki günlerde daha çok başarı hikayesi, daha çok girişimci yazmaya başlayacağım şimdilik benden bu kadar hoşçakalın 😊👋
Görüş ve önerileriniz için kişisel hesabım: 
İnsragram : mrt.gnrhn1122

Başarılı girişimci hikayeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin