Namaku Rizal. Berumur 26 tahun. Baruje setahun kerje sebagai pensyarah di sebuah ipta setelah berjaya menamatkan PHD di university yang sama di tengah bandar Kuala Lumpur. Aku mempunyai seorang rakan yang bernama Ahmad. Berbeza dengan ku, walaupun dia sebaya dengan ku, kehidupnya kelihatan jauh lebih stabil dari ku. Sudah berumah sendiri, berkereta, dan juga beristeri. Yela, dia lepas degree terus je keje sebagai engineer. 4 tahun dah pun keje. Aku ni nama je ada title Dr. Tapi habuk pun takda. Masih single, sewa bilik je, pergi kerja pun naik motor cabuk je.
Sebenarnya aku dan Ahmad rapat sejak kecil lagi. Kami sama-sama membesar di sebuah kampung di selatan Malaysia. Sama-sama naik, sama-sama turun. Walaupun kami bukan lah ada pertalian darah, namun kami kelihatan seperti adik beradik kembar. Dimana sahaja ada aku, pasti kelibat Ahmad ada disamping ku. Sama-sama ke sekolah, sama-sama melepak, sama-sama pandai, sama-sama nakal. Namun semua itu berubah sejak dia berkahwin setahun lepas. Perlahan-lahan bayang-bayang Ahmad hilang pada diri ku.
Sebenarnya Ahmad berkahwin dengan orang kampung aku jugak. Kenal sangat. Kak Leha namanya. Balu anak 3. Tapi anak-anak dia pun dah besar-besar. Paling tua berumur 17 tahun, yang tengah 15 tahun dan yang paling muda pun dah 14 tahun. Semuanyapun duduk asrama sekarang. Sebab tu la lepS nikah, Ahmad boleh angkut bini dia duk KL gak. Memang sedap la kawan aku tu boleh berdua je sentiasa ngan isteri yang baru dinikahinya tu. Jadi tak heran la kalau Ahmad tu dah start menjauhi ku. Dah ada bini serumah la katakan.
Kak Kiah sebenarnya 11 tahun lebih berusia dari kami. Putih gebu. Cantik orangnya. Tak tinggi sangat, tak rendah sangat. Sedang-sedang sahaja. Sedikit chubby kut. Orangnya sentiasa bertudung labuh, sopan-santun dan lembut tutur bicaranya. Berita kematian suaminya akibat sakit tua pada 2 tahun lepas sememangnya memeranjatkan ku. Tapi tak sangka pulak yang kawan aku sendiri masuk meminangnya setaun selepas itu sebelum menikahinya beberapa bulan kemudian.
Aku memang terkejut saat Ahmad sendiri memberitahu ku yang dia ingin masuk meminang Kak Kiah tempoh hari. Walaupun aku tahu yang sememangnya kawan ku itu mengilai wanita itu sejak kami sekolah menengah lagi, tapi tak sangka pulak sampai nak buat bini. Takpela. Benda baik kene sokong. Aku jadi pengapit dia kut masa diorang bersanding hari tu.
Walaupun pernikahan Ahmad dan Kak Kiah adalah 1 kejutan yang besar buat ku, namun pada minggu lepas Ahmad sekali lagi memberikan kejutan yang lebih tak masuk akal pada ku. Dia memberitahu ku yang selama ini dia mempunyai masalah batin rupa-rupanya. Menurutnya, batangnya susah nak naik setiap kali bersama dengan isterinya!
Sangat tak masuk akal bagi ku. Kerana setahu aku, antara alasan utama Ahmad untuk memperisterikan Kak Kiah adalah kerana begitu bernafsu dengan wanita itu. Sejak dari tingkatan 2 lagi aku mengetahui kegilaan kawan ku terhadap wanita beranak 3 yang kelihatan begitu muslimah imejnya itu. Tak kan la bernafsu sangat sampai tak leh keras? Eh? Adake lelaki yang tengah stim tapi batang tak berapa on?? Keliru aku dibuatnya.
Menurutnya lagi, cara yang paling mudah untuk batangnya berdiri adalah dengan membayangkan isterinya itu disetubuhi lelaki lain. Jadi selama ini dia memang sering membayangkan dirinya sebagai orang lain setiap kali menyetubuhi isterinya yang berperwatakan alim itu. Lebih memeranjatkan lagi adalah apabila dia memberitahu ku bawaha watak yang sering dia bayangkan adalah diri ku!
Aku terkesima mendengar ceritanya kepada ku itu. Namun selepas itu, Ahmad membuat permintaan yang sungguh tidak masuk akal kepada ku. Dia meminta ku untuk menyetubuhi isterinya itu secara betul-betul dan Kak Kiah pula sudah pun menyetujuinya. Gila!
Aku terus menolak permintaan gilanya itu. Bagi ku, kalau setakat dia nak fantasi ape-ape pun, terpulang kat dia la. Tapi kalau nak buat betul-betul tu, gila sangat tu. Namun Ahmad bukan la orang yang mudah mengalah. Hampir setiap hari dia memujuk ku untuk mengikut rancangan gilanya itu. Setelah beberapa kali menolaknya secara baik, akhirnya aku mengalah. Aku menyetujuinya dengan syarat Ahmad takde dalam bilik tu ketika aku memuaskan isterinya nanti. Yela, segan kut kalau ada laki lain tengok muka aku kepuasan nanti.
Walaupun aku masih lagi berstatus bujang dan tidak pernah mempunyai kekasih lagi, namun aku bukan lah teruna lagi. Macam biasa la. Duk lama kat university kan. Bermula dengan eksperimen dengan rakan-rakan, hingga lah melangan Free Lance (FL). Sebulan sekali pasti aku akan menuntaskan hajat ku. Kalau Friend with Benefit (FWB) semua sibuk, terpaksa la aku keluar modal sikit tuk FL. In short, aku rasa, aku tak lah hebat sangat bab seks, tapi boleh la.
Kini, seperti yang dijanjikan, aku masuk kedalam bilik tidur utama rumah rakan ku itu. Aku dapati Kak Kiah sudah pun menungu ku didalam bilik. Riak mukanya kelihatan seperti malu-malu ketika melihat lelaki yang bukan suaminya kedalam biliknya itu. Kak Kiah masih lagi seperti Kak Kiah yang ku kenal. Masih lagi bertudung labuh berwarna coklat dengan baju kurung longar bermotif bunga-bungaan kecil. Ayunya!
Ku kunci pintu bilik dari dalam terlebih dahulu sebelum perlahan-lahan aku menghampirinya yang duduk diam diatas katilnya sambil memerhatikan suasana biliknya itu. Kemas biliknya. Namun aku tahu bilik itu telah pun dipasang dengan camera litar tertutup di setiap penjuru bilik seperti yang kami persetujui sebelum plan gila ini bermula. Semua ini dengan tujuan supaya rakan ku nanti boleh menonton setiap detik-detik aku bersetubuh dengan isterinya itu nanti.
Hati ku semakin berdebar saat menghampiri isteri kepada rakan ku itu. Kak Kiah kelihatan sesekali mencuri-curi untuk menjeling aku yang sedang menghampirinya itu membuatkan aku semakin gementar. Aku tak nampak senyum diwajahnya. Namun takda pula tanda-tanda dirinya dipaksa. Aku terus duduk disebelahnya diatas katil. Sengaja aku menjarakan duduk ku dari tubuh wanita matang yang lengkap berpakaian muslimah itu. Kami terdiam sejenak. Akal ku buntu untuk memulakan bicara!
"Ahmad mana?" Akhirnya Kak Kiah memulakan bicara.
"Ahmad.. Ahmad dah keluar.. Katanya tengah hari besok baru dia.. Dia balik.." Jawap ku gugup.
Bersambung...