Jaelin POV
"Kau buat apa kat sini ha???"soal Jihoon kasar. Yasmin unnie baru je sampai. Haihh dia ni bukan nk kasi Yasmin unnie duduk dulu.
"Kenapa kau bawak jantan ni sekali??" Jihoon masih dgn amarahnya. Woojin oppa yg kat sebelah dia,cuba untuk menenangkan Jihoon.
"Nk sakitkan hati aku lg ke??? Ke kau nk jemput aku ke majlis perkahwinan korg??"soal Jihoon sinis. Puftt. tiber,majlis perkahwinan ni dh kenapa???Aku perasan yg Yasmin unnie diam mebisu sambil menatap Jihoon yg berada bebrapa meter dpn dia. Mata dia,sudah berkaca.Tunggu masa je nk pecah. Mesti sakitkan???
"JAWABLAH!!!!!"tengking Jihoon. Perghh,bergegar rumah ni.nasib mummy keluar. Kalau x dh kena terajang ni. Yasmin unnie yg tadi menahan tangisan,akhirnya menangis.
"X pyh nk buat drama air mata dpn aku."kata Jihoon dgn sinis. Kejamnya wahai Park Jihoon. Hati perempuan ni x mcm laki.Cer kalau bercakap tu pakai otak,jgn pakai kepala lutut.
"Oppa,ni sebenarnya adik chagi."kata Yasmin unnie.
"Xpyh nk menipu. And lg satu sapa oppa kau??"balas jihoon.
"Betul oppa. Chagi x tipu.Kenapa oppa x caye??"Yasmin unnie cuba menegakkan kebenaran.
"Heh,kau tu dh murah bg aku. So that why i dont trust you anymore."kata jihoon pastu berlalu pergi. Maka,Yasmin unnie menangis lg teruk. Jaemin cuba menenangkan Yasmin."Korg pergilh berehat dulu. Bilik kat atas."kataku.
"Eh,x pelah. Kitaorg dh booking hotel. Dh bayar pon."balas jaemin.
"Oh,kalau mcm tu biar saya yg hantar."kataku lg.
"X menyusahkan ke??"soal Jaemin.
"X........Jom."aku mencapai kunci kereta yg tergantung di tempat kunci.
"Noona,nk ikut.'kata Daehwi dn Guanlin.
"Nae....Tlg angkat beg diaorg."balasku pastu keluar rumah.Aku pergi ke arah kereta Hyundai yg ada kat halaman;
Yasmin unnie dgn jaemin ikut belakang aku. Guanlin dgn Daehwi angkat beg diaorg.
"Unnie masuk la dulu."kataku. Yasmin unnie hanya menurut. Jaemin bawa Yasmin unnie ke depan. Yasmin unnie masuk ke seat sebelah pemandu and Jaemin kat seat belakang.Aku buka bonet kereta. Daehwi dgn Guanlin letak beg yg diaorg angkat.
"Gomawo> Nnti unnie belanja aiskrim."kataku dekat Guanlin and Daehwi.
"Dh gi masuk."sambungku lg. Diaorg hanya menurut. Aku tutup bonet belakang dn pergi kat seat pemandu.Lps start enjin dgn pakai seatbelt,aku memulakan perjalanan.
Beberapa minit drive,akhirnya sampai di hotel yg Jaemin katakan dh booking.
"Kamsahabnida.."kata Jaemin pastu bow.
"Cheonman,btw x yah la formal sgt."balsku.
"Hehe,kitaorg naik dulu."kata Jaemin yg sedang mengangkat beg dia dgn Yasmin unnie.
"Nae..."balsku.Lps diaorg berdua dh masuk,kitaorg bertiga masuk ke dlm kereta. Eh x ii. Aku sorg je yg dh masuk. Daehwi dgn Guanlin bergaduh kat luar. Berebut nk duduk dpn. Eshh,diaorg ni benda kecil pon nk gaduh. Cm budak ii.
"Yah ii!!! X pyh nk gaduh ii. X malu ke ha??"marahku.
"Tp,noona Hwihwi yg dtg dulu.."rengek Daehwi. X kalah dgn budak 4 tahun. Sama je..
"Eh, x la. Linlin yg sampai dulu."bantah Guanlin.
"Dh ii. Hwihwi duduk depan. Nnti nk balik rumah linlin pulak duk depan. Muktamad."kataku pastu masuk ke dlm kereta semula. Daehwi yg happy buat muka kat Guanlin, manakala Guanlin pula dgn perasaan yg bercampur, masuk ke seat belakang.
YOU ARE READING
OPPA || WANNA ONE || 《Complete》
Fanfikce"Aaaaaaargh"jeritku "Yah !kenapa awak menjerit ni?"soal Daniel "Awak ni bukan Daniel yang dalam Wanna One tu ke?"soalku "Ye lah ........kenapa?"balas Daniel "Kenapa awak ada kat sini ?Awak sesat ke?"tanyaku "Mana ada saya sesat....Awak tu sebenarny...