İngilizce Öğrenmek İçin Geçerli 8 Sebep

7.7K 78 18
                                    

1. İngilizce dünyada konuşulan en yaygın dildir

İngilizce'yi halihazırda 400 milyonu aşkın kişi anadili olarak konuşmaktadır. 750 milyonu aşkın kişinin ise b1 ve üstü bir seviyede yabancı dil olarak konuştuğu tahmin edilmektedir. 50'den fazla ülkenin resmi dili olan İngilizce'nin, Dünya'nın herhangi bir tarafında karşınıza çıkma olasılığının en yüksek olması su götürmez bir gerçektir.

2. İngilizce Türklerin Öğrenebileceği En Kolay Diller Arasındadır

Farketmişsinizdir ki, hayatımızda "İngilizce zor mudur?" sorusundan ziyade, "İngilizce neden bu kadar zor?" sorusuyla karşı karşıya kalıyoruz. Ancak bilinenin aksine İngilizce, öğrenmesi Türkçe konuşanlar için zor olmayan dillerden bir tanesidir. İngilizce'nin bu kadar zor bir dil olarak görülmesi biz Türkçe konuşanların emek olmadan yemek yeme düşüncesinden ibarettir. Doğru bir program dahilinde sürekli İngilizceye maruz kalmak bu dili öğrenmeyi büyük ölçüde çabuk kılacaktır.

3. İnternetin Dili İngilizce

Dünyada internet trafiğinin %56'sını İngilizce tek başına sahipleniyor. Türkçe trafiğinin sadece %1.5 olması İngilizce öğrenmek için geçerli sebeplerin belki de en büyüğüdür. Kısacası, senin bir sorgulamanda 3 sonuç çıkıyorsa, İngilizce 112 sonuç çıkacaktır.

4. İngilizce Akademinin Dilidir

Aklında akademisyenlik olanlar bu madde size. Yüksek lisans okuyabilmek için bile bir yabancı dilinizin olması gerekiyor. Bu durumda öğrenebileceğiniz en kapsamlı ve size en çok yararı dokunacak dil İngilizce'dir. İlginizi çeken konulardaki bir makale çok büyük bir olasılıkla İngilizce yazılmıştır.

5. İngilizce Bilmek Fırsatlara Bir Adım Daha Yakın Olmaktır

Yurtdışında eğitim almak için İngilizce en çok ülkede geçerliliği olan dildir. İngilizce bilmek yurtdışında seyahatte olsanız dahi sizi günlük rutininizde rahatlıkla idare edecektir. İş konusunda ise İngilizce bilenler her zaman bir adım daha öndedir. Öğrenmek kavramı İngilizce ile birlikte daha kolay bir hal alır.

6. İngilizce İle Kaynakların Tadını Çıkarın

Diyelim ki, İngilizce'ye hakimsiniz ve üçüncü bir dil öğrenmek gibi bir arzunuz var. Bir diğer taraftan da ikinci dil olarak İngilizce'den başka bir dili ele alalım. İkinci dil olarak İngilizce'nin dışında bir öğrenmeye kalkmak kaynak açısından sıkıntı yaratacaktır. Özellikle Türkiye'de adından sıkça söz edilmeyen bir dil öğrenmeye kalkışmak ise haliyle sizi zorlayacaktır. Fakat ikinci diliniz İngilizce ise her hangi bir dilde hiç beklenmedik kaynaklar edinebilirsiniz.

7. Birçok Ünlü Yazar İngilizce Yazdı

Eğer bir edebiyat düşkünüysen bu madde tam sana göre. William Shakespeare, Mark Twain, Tolkien, J.K. Rowling gibi yazarların eserlerinde kullandığı dil de İngilizce'dir. Ayrıca neredeyse tüm eserler önce İngilizce'ye çevrilir. Yani İngilizce bir nevi edebiyatın dili haline gelmiştir. Birçoğumuzun çeviri kitaplar okuduğu göz önüne alındığında İngilizce öğrenmek araya bir aracı koymadan (çevirmen) sınırsız bir kütüphaneye erişmek demektir.

8. Uluslararası İşler İngilizce Yürür

Hangi ülkeyle ticaret yaparsanız yapın, ya o ülkeye özel dili bilmek ya da en etkin uluslararası dil olan İngilizce'yi bilmek zorundasınız. Bu sadece ticaret ile de sınırlı değil. TÜRKSOY'un dilleri arasında İngilizce'nin olması size bir çağrışım yapmış olacaktır. Türk ülkeleriyle anlaşmamızı sağlayan dil de İngilizce'dir.

Bunca şey varken sen daha İngilizce öğrnmeye başlamadın mı? Ne duruyorsun?

Beğenmeyi ve yorum yapmayı unutma.

Daha fazlası için: https://histasyon.com adresine bakabilirsiniz.

Bu yazı için: https://histasyon.com/ingilizce-ogrenmek-icin-gecerli-8-neden/

İngilizce Öğren - Learn English With Histasyon.comHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin