Neeeee dit mééén je niet! Wat? Vraagt Roos ( mijn beste vriendin ) We hebben vandaag SO en ik heb niet geleerd en het is Wiskunde en daar ben ik niet goed in en ik ga een nul halen en ik overleef dit gewoon niet!! Waarom heb je dan niet geleerd!? Zegt Roos verbaasd tegen me. Omdat ik niet wist dat we vandáág SO hadden, ik dacht volgende week of zo en toen zag ik in jouw agenda ( ik was Roos haar agenda aan het doorlezen :D ) dat we een SO hebben! Wat!? Kijk jij in mijn agenda!? Dat is privé hoor! Zegt Roos hard. Iedereen in de kantine (daar zitten we nu) kijkt om om te zien wat er gebeurd. Sssst niet zo hard! Zeg ik, niet iedereen hoeft het te horen! En wie is trouwens die gewéldige jongen waar je steeds over schrijft in je agenda? Roos wordt rood, Dat ga ik jou nu echt niet meer vertellen hoor! Nou dan niet, zeg ik terug. Dan komt Tobias onze kant op. Ooooo kijk wie er onze kant op komt, zit m'n haar wel goed? Vraag ik zenuwachtig aan Roos. ( ik ben al heeeeeeel lang verliefd op Tobias, en niet zo'n klein beetje ook... ) Uhm ja,., vast wel. Zegt Roos zacht. Wat is er? Als Tobias en ik gaan trouwen mag je vast wel bruidsmeisje zijn hoor! Zeg ik tegen Roos. Roos zegt niks terug en wordt nog roder dan ze al was. Tobias komt steeds dichterbij maar dan loopt hij opeens naar Roos toe en niet naar mij! Hij zegt tegen Roos: Hè Roos, zie ik je dan zaterdag bij mij? En hij loopt weer weg.
Als je verliefd bent is dat eigenlijk super vervelend. Het is pas leuk als degene op wie je verliefd bent jou ook leuk vind. Dat was bij mij dus niet het geval. Degene die ik leuk vind is blijkbaar verliefd op mijn beste vriendin. Dat is het aller ergste verraad wat er is. Maar laten we even verder gaan waar we waren. Tobias liep weer verder. Het was net alsof alles in slow-motion ging. W A T ?!? Jij en Tobias?! Schreeuw ik boos tegen Roos. Lora, het is niet wat je denkt, of eigenlijk toch wel... Zegt Roos verdrietig; maar laat het me uitleggen! Nee!, zeg ik. Ik weet genoeg. En ik pak m'n tas en ren naar de meisjes wc. In films en zo is het dan altijd dat het meisje zich opsluit in de wc, dat was ik ook van plan maar er stond een lange rij voor de wc, dus ik ging op zoek naar een bezemkast; zaten allemaal op slot. In films gaat het altijd veel makkelijker dan in het echt, geloof me... Dus ik loop naar de trap en ga op de trap zitten, vol van zelfmedelijden. Dan hoor ik opeens voetstappen.... Ik draai me om, hopend dat het Tobias is of iemand anders die heel knap is,... maar het is de conciërge...
Pardon meisje, moet jij niet naar de les? Vraagt ze ( het is een vrouw van een jaar of 80... Ze heet Greetje Klos ) uhm nee, dit moet doen voor een project voor geschiedenis, ik moet onderzoeken hoelang het duurt voordat er stof op de trap komt! Zeg ik. Ik kon echt niets beters verzinnen, en de geschiedenis is gewoon echt stoffig... Stof!? In deze school waar ik schoon maak!? Zegt de Greetje verschrikt, Ik ga alles onmiddellijk schoon maken en jij gaat maar tegen je geschiedenis docent zeggen dat die niet zulke bespottelijke opdrachten moet verzinnen! Hemeltje lief zeg! En ze pakt een doekje en begint de trap te poetsen alsof haar leven er vanaf hangt. Oké, zeg ik en ik loop snel weg voordat ze vraagt of ik haar wil gaan helpen.. Ik kom te laat bij Nederlands maar mevr Trijman merkt het niet want het is ( zoals altijd bij Nederlands) een chaos in de klas . Uuhm kindertjes, begint Trijman onzeker, zouden jullie niet eens stil moeten zijn? Het is verspilde moeite want niemand reageert, iedereen blijft door kletsen en sommige jongens zijn zelfs een heel vliegveld aan het maken van papier. Een gewone les Nederlands dus. Roos ziet me maar wordt helemaal rood, ze zit naast Tobias. Ik ga alleen zitten en wacht tot de les afgelopen is. De dag gaat langzaam voorbij en ik ben blij als de bel gaat. Ik pak snel m'n fiets en ga naar huis. Ik ben alleen thuis, m'n moeder haalt m'n zusjes op van zwemles, ik heb tweelingzusjes en ze zijn zo'n tweeling die precies op elkaar lijkt en iedereen vind hun heel schattig, ik weet wel beter... Ze eten altijd alle koekjes op en ze kunnen héél hard gillen als ze hun zin niet krijgen.. Al met al was dit een top dag! Not... Hopelijk wordt morgen een betere dag dan vandaag...
JE LEEST
Lora en haar super ( gênante ) interessante schoolleven
HumorWat doe je als je beste vriendin opeens allemaal dingen doet die jij niet leuk vind? Wat doe je als je zusjes weer eens strontvervelend zijn? Wat doe je als je vakantie een ramp wordt? En wat doe je als je op school steeds allemaal gêna...