Als we hebben gegeten gaan we allemaal naar de volgende activiteit. Die van onze groep is de groepschoreo met Roy Julen! Ik heb er echt veel zin in. Roy Julen is maakt echt super choroeografiën.
We lopen een danszaal in. Hij ziet er hetzelde uit als de vorige.
We zetten onze spullen weer langs de kant en daar komt Roy Julen aanlopen.
'Hallo allemaal!' Roept hij.
'Hoi!' Roepen we.
Dit keer wist ik me in te houden.
'We gaan meteen beginnen want we hebben geen tijd te verliezen. We doen het op hoog tempo want we hebben maar een uur. Als je niet bij kan blijven zegt dat Jan en Dan al genoeg. Ik ga proberen om jullie allemaal bij te laten blijven, maar sorry. We moeten streng zijn.' Zegt Roy.
We zoeken allemaal een plek op en Roy begint uit te leggen.
De choreo is pittig maar het lukt me aardig om bij te blijven. Uit eindelijk is ons de hele choreo uitgelegd en kijkt Roy hoe we het doen. Af en toe roept hij dingen als. 'Afmaken.' 'Krachiger.' 'En rechts.'
Aan het einde van het uur heb ik de choreo tot mijn opluchting helemaal door.
We mogen door naar het de volgende activiteit en ik ben doodop, net als de rest. Hijgend, bezweet en met rode koppen lopen we naar de zaal waar we ook gegeten hadden. Nu mochten we een uur uitrusten.
Ik liet me neerploffen op een bank en dronk gulzig uit mijn flesje water.
'Dat was het zwaarste uur van deze dag!' Zucht ik.
'Inderdaad. En ik snap niks van de choreo!' Zegt Kim.
'Ik ook niet. Het ging veel te snel.' Knikt Aïsha.
'Ah joh! Dat komt vast wel goed!' Probeer ik Kim en Aïsha op te peppen. Maar ik heb zelf ook gezien dat ze erge moeite hadden met de choreo..
Kim haalde een zak chips uit haar tas en liet die rondgaan.
Met zijn allen kletste we wat en toen kwam Maaike met een paar mannen aangelopen.
'Hé jongens, kunnen jullie even helpen de tafels klaar te zetten?' Vroeg Maaike.
Iedereen hielp de tafels allemaal tegen elkaar in een lange rij te zetten.
Toen zochten we een plekje op. Ik eindigde tussen Eric en Aïsha in. De zaal stroomde al snel vol en iedereen naam plaats.
'Mag ik allemaal even jullie aandacht?' Riep Maaike in de telefoon die ze in haar hand had. Ze stond aan het eind van de tafel.
'Allereerst wil ik zeggen dat jullie allemaal goed en hard gewerkt hebben. Jan en Dan hebben beelden van de activiteiten gezien. Er zullen nu op dit scherm een voor een nummer verschijnen. Als jou auditienummer die je vanochtend gekregen hebt verschijnt, dan mag je nu al vertrekken. Sommige mensen gedroegen zich niet als een geweide danser. Het spijt ons, maar we moeten hard zijn.' Zei Maaike.
Er was een dodelijke stilte en iedereen keek vol spanning naar een groot scherm wat aan de muur hing. Ik had een raar gevoel in mijn buik. Het zweet brak me uit en ik trilde. Ik wilde echt nog niet naar huis!
Het ene naar het andere nummer verscheen en telkens stond iemand op om vervolgens met zijn spullen weg te lopen.
'Dat waren de nummers. Er zijn 30 kandidaten afgevallen. De rest mag nog auditie gaan doen.' Zei Maaike.
Ik haalde opgelucht adem. Wauw, ik mag nog auditie doen! Ik was zo blij. Gelukkig waren Aïsha, Kim en Eric er ook nog. Ook Tiff was er nog.
'Eerst gaan groep 1&2 eten. En groep 3&4 gaan omstebeurt hun groepschoreo aan Jan en Dan laten zien. Vervolgens wisselt dat. Ik wil nu groepen 3 en 4 vragen om met mij mee te lopen. Voor groep 1 en 2 komt het eten eraan.
JE LEEST
Het dansduo.
Teen FictionDit verhaal gaat over Sharon. Een meisje van 14 jaar, lang donkerblond haar en best klein. Haar grootste passie is dansen. Op een dag kijkt ze naar het nieuws en ziet ze dat, nu Dan Karaty Nederlands kan, hij samen met Jan Kooiman op zoek is naar ee...